2018-08-24, 08:36
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Ny Western/Drama TV-Serie i nutid.
Det här kan bli bra, (hoppas jag)!
Med Costner, no less.
https://www.imdb.com/title/tt4236770/?ref_=nv_sr_1

Trailers,
https://www.imdb.com/title/tt4236770/videoplayer/vi1196865561?ref_=tt_ov_vi
https://www.imdb.com/title/tt4236770/videoplayer/vi3577264153?ref_=vp_pl_1

Storyline:
Yellowstone follows the Dutton family, led by John Dutton, who controls the largest contiguous ranch in the United States, under constant attack by those it borders - land developers, an Indian reservation, and America's first National Park. It is an intense study of a violent world far from media scrutiny - where land grabs make developers billions, and politicians are bought and sold by the world's largest oil and lumber corporations. Where drinking water poisoned by fracking wells and unsolved murders are not news: they are a consequence of living in the new frontier. It is the best and worst of America seen through the eyes of a family that represents both.
Senast redigerad av DragonOnWall8 2018-08-24 kl. 09:02.
Citera
2018-08-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Ny Western/Drama TV-Serie i nutid.
Det här kan bli bra, (hoppas jag)!
Med Costner, no less.
https://www.imdb.com/title/tt4236770/?ref_=nv_sr_1

"Yellowstone - Ny Western serie med Kevin Costner - Aug.18"

Fast den hade premiär redan 20 juni.

epguides.com/Yellowstone/

Samtliga avsnitt finns ute sen länge på div. torrentsajter.

Subs finns på Addic7ed.
Citera
2018-08-24, 23:40
Medlem
RiceNChickens avatar
Tvekade innan då jag inte varit ett stort fan av västern men streckkollat 3 avsnitt nu och detta är klass rakt igenom. Riktigt jävla spännande drama och starka scener.

Får se resten i helgen.
Citera
2018-08-25, 17:58
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceNChicken
Tvekade innan då jag inte varit ett stort fan av västern men streckkollat 3 avsnitt nu och detta är klass rakt igenom. Riktigt jävla spännande drama och starka scener.

Får se resten i helgen.
Jag kan inte heller sluta kolla, framme t.o.m episod 6 nu och vet att jag måste kolla klart.
Visst, vissa grejor håller lite dålig manus kvalitet, typ den mest korkade pojken i världen som inte låter en 2 meter lång skallerorm passera, och grabben är landsortsbo.. Ge halvkilos kakor och donuts till barn för frukost.. etc etc
Alla kör jätte Buicks och Chevrolet med jättemotorer..
Superfina häst scener, vem gillar inte Texas.
Hitintills en ok'ish 7.a ifrån mig.
Serien är bokad för en följande säsong!
Citera
2018-08-25, 21:06
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Ser lovande ut, den skriver jag ner på "att se listan".
Citera
2018-08-26, 13:39
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jag kan inte heller sluta kolla, framme t.o.m episod 6 nu och vet att jag måste kolla klart.
Visst, vissa grejor håller lite dålig manus kvalitet, typ den mest korkade pojken i världen som inte låter en 2 meter lång skallerorm passera, och grabben är landsortsbo.. Ge halvkilos kakor och donuts till barn för frukost.. etc etc
Alla kör jätte Buicks och Chevrolet med jättemotorer..
Superfina häst scener, vem gillar inte Texas.
Hitintills en ok'ish 7.a ifrån mig.
Serien är bokad för en följande säsong!
Men det var väl inte Texas utan Montana.

Visst, jag har bara sett det första avsnittet så jag vet inte.

Men efter första avsnittet blev iaf jag inte sugen på att fortsätta.
Kanske blir serien bättre efter ett tag?
För det var ganska så rörigt i första avsnittet (som var dubbelavsnitt), kanske för att det var så många olika detaljer som måste presenteras för tittaren, jag vet inte ...
Citera
2018-08-26, 15:34
Medlem
smoerreboms avatar
Yellowstone ligger i Montana

Jag var givetvis sugen på detta när det kom på papperet pga vilka som är inblandade och pga vart det utspelar sig men den har fått för dålig metascore och Paramount verkar nästan bara ha producerat bedrövliga serier.

Väldigt synd
Citera
2018-08-26, 16:00
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Såklart har ni alla rätt, givetvis är det Montana!
Har sett klart serien, den håller ibland bra men vissa scener känns som stress-skrivna. Vissa handlingar är väldigt slarvigt ihopsatta, dom lägger till saker i storyn som inte verkar passa in, och man får ingen riktig förklaring heller. T.ex Jimmy, kineser, vackra indian tjejen etc etc.
Kommer nog ändå kolla in säsong 2.
Citera
2018-08-29, 00:46
Medlem
RiceNChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Yellowstone ligger i Montana

Jag var givetvis sugen på detta när det kom på papperet pga vilka som är inblandade och pga vart det utspelar sig men den har fått för dålig metascore och Paramount verkar nästan bara ha producerat bedrövliga serier.

Väldigt synd

Har inte koll på paramount direkt men ge den chans. Brukar bara gå på betyg på imdb för att få ett hum om vad man kan vänta sig men är jag intresserad ger jag den em chans... sällan jag orkar bry mig om vad andra tomtar tycker om saker och ting.

Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Men det var väl inte Texas utan Montana.

Visst, jag har bara sett det första avsnittet så jag vet inte.

Men efter första avsnittet blev iaf jag inte sugen på att fortsätta.
Kanske blir serien bättre efter ett tag?
För det var ganska så rörigt i första avsnittet (som var dubbelavsnitt), kanske för att det var så många olika detaljer som måste presenteras för tittaren, jag vet inte ...
Minns knte första avsnittet precis men kom rätt snabbt in i det men tog väl halva säsongen innan det på riktigt börjar bli kamp om ranchen
Som lär trappas upp i nästa avsnitt.

Riktigt bra serie återigen. Kan bli lite trött på att hela familjen inte kommit över moderns död 30 år senare och dottern beter sig som en självdestruktiv tonåring för det mesta...
Citera
2018-12-04, 23:23
Medlem
Stötte på denna serie av en slump. Mycket bättre än jag hade väntat mig.

Stör mig dock enormt på pojken, speciellt senare i säsongen. Uselt skådespel, och karaktären i sig gör mig bara arg åter och åter igen. Skallerormsscenen har redan nämnts. En annan scen som störde mig var när han knuffade till sjuksköterskan. Har oerhört svårt för ouppfostrade barn.

Hursomhelst, andra säsongen verkar komma någon gång mot slutet av 2019.
Citera
2018-12-04, 23:58
Avslutad
Rekommenderas serien, ni som sett den?
Citera
2018-12-05, 17:50
Medlem
fernebos avatar
Går den att se i Sverige eller är det illegalt som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in