2022-12-09, 12:08
Medlem
Femte avsnittet var fan helt fantastiskt.

Prequel till Yellowstone 1883 har nämnts här tidigare har jag för mig
https://www.youtube.com/watch?v=TkjbbRvEFNU

Men har nästa upplaga prequel nämnts, den som kommer nu i dagarna? 1923 med bl.a. Harrison Ford i huvudrollen.
https://www.youtube.com/watch?v=IYMeik_nmUA
Citera
2022-12-13, 22:04
Medlem
XtraXs avatar
Föga troligt att armen skulle börja skjuta hundar bara sådär. Men är ju inte första totalt verklighetsfrånvarande saken som som händer i reservatet.
Citera
2022-12-13, 22:14
Medlem
orrtupps avatar
Ganska spännande men det händer överdrivet mycket, blir overkligt. Yngste sonen kan ju inte sticka näsan utanför dörren utan att något våldsamt händer runt honom. Och dinosaurieskelettet blev ju bara tramsigt!
Citera
2022-12-14, 19:11
Medlem
Tycker femte säsongen är spretig och ingen klar storyline, tråkigt. Sen stör jag mig på den perfekta (ser ut som en asiatisk harvardstudent som knäcker extra som modell) "indianen" som sonen är gift med, hon ser ju uppenbarligen kinesisk ut och är enligt uppgift hälften kines/hälften vit amerikan. Men kryllar kanske inte av indianskådisar? Och piper perabo gillar jag inte heller, fett tråkig skådis/karaktär. Favoriterna är patriarken själv, Beth och Jamie, runt de sista två händer det alltid mycket.
Citera
2022-12-14, 19:54
Medlem
6stringlevins avatar
SEtt sex avsnitt nu. Tycker dottern börjar bli jobbig. Dessutom var hon het fram till eden lake. Verkar inte som serien vet vart den skall. Alltså hur man tänker sig framtiden. Farsan som var döende i cancer första säsongen är nu politiker för fyra år. Dottern har slutat atbeta osv. Vart skall man?
Citera
2022-12-17, 02:36
Medlem
Gillar den här serien i många år men tycker också det börjar bli lite överdrivet.
Beth är jobbig. Rip har mjuknat och Jamie är dummare än vanligt.
Citera
2022-12-17, 22:11
Medlem
Kriminalarens avatar
Versionen som SkyShowtime sänder verkar vara klippt?
Citera
2022-12-18, 11:37
Medlem
Det blir väl troligen ett uppehåll i 5'e säsongen nu när 1923 har dragit igång, den ligger på 8 avsnitt.
Citera
2022-12-19, 21:34
Medlem
XtraXs avatar
Miljöombyte kan nog vara bra för hittills har det inte hänt mycket denna säsongen.
Citera
2022-12-20, 11:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Tycker femte säsongen är spretig och ingen klar storyline, tråkigt. Sen stör jag mig på den perfekta (ser ut som en asiatisk harvardstudent som knäcker extra som modell) "indianen" som sonen är gift med, hon ser ju uppenbarligen kinesisk ut och är enligt uppgift hälften kines/hälften vit amerikan. Men kryllar kanske inte av indianskådisar? Och piper perabo gillar jag inte heller, fett tråkig skådis/karaktär. Favoriterna är patriarken själv, Beth och Jamie, runt de sista två händer det alltid mycket.

Kelsey Chow ja. Halvkines. Ljuger också.
Citat:
In 2017 and 2018, when she was cast in Native American roles, she claimed to be "part Cherokee" and to have a "Cherokee identity." She told The New York Times that she was of "Eastern Band Cherokee descent" and that playing an Indigenous woman was "in blood." This resulted in the tribe issuing a statement that they have no record of Chow, nor did they find any evidence that she is a descendant
https://en.wikipedia.org/wiki/Kelsey_Asbille

Riktiga indianskådisar måste ju bli lite sura när låtsas får roller att spela indianer.

Märkligt att hon gång på gång blir castad av Taylor Sheridan att spela indian. Han ska ju vara så mån om att hans filmer och serier ska spegla indianerna så rättvist och bra som möjligt.
Citera
2022-12-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kelsey Chow ja. Halvkines. Ljuger också.

Riktiga indianskådisar måste ju bli lite sura när låtsas får roller att spela indianer.

Märkligt att hon gång på gång blir castad av Taylor Sheridan att spela indian. Han ska ju vara så mån om att hans filmer och serier ska spegla indianerna så rättvist och bra som möjligt.
Pinsamt, fattar de inte att folk kan kolla upp sånt, dels genom arkiv i reservaten, släktforskning, sedan finns säkerligen kusiner eller andra släktingar till henne som gjort dna-test i de stora släktforskningsföretagen och inte har något indianblod. Kör inte en Elizabeth Warren är ett tips till alla, man får väl inte heller identifiera sig som "svag grupp" (på sin höjd sympatisera) så går inte göra som i könsfrågan och identifiera som kvinna eller indian i detta fall då. Kulturell appropriering.
Citera
2023-01-09, 14:50
Medlem
XtraXs avatar
Serien fortsätter inte förrän till sommaren, också ett jäkla påhitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in