Citat:
Ursprungligen postat av
torkskap1
Ja, hon har sabbat för sitt lag. Genom att vara urusel har hennes lag inte kunnat vinna och förlorat moralen när de förlorat och inte fått ny energi med mat som vinst etc. vilket bara gjort det värre och värre. Det har varit omöjligt att vinna med henne i tävlingen när det handlat om fysiska tävlingar, och vidare smart var hon ju uppenbarligen inte heller.
Både Hanna och Anna som fått lämna vid öråd gjorde mer nytta i tävling, de kunde dessutom resa sig upp utan hjälp.
Då ska vi se.
Först var ju Melina med i lag öst. För de andra i det laget har det gått så här:
Nathalie Eliasson - Kvar
Anja Fält Sjöberg – Ville åka hem
Sebastian De La Vega – Ville åka hem
Waldo Shelton Torres – Ville åka hem
Ingen har alltså i det gänget åkt ut pga Melina. Den enda som ville vara kvar, är kvar.
Sedan hamnade hon i lag syd. Där ser det ut så här:
Lema Yurt – Ville åka hem
Mensur Berbatovci - Ville åka hem
Hanna Wallmark – Ville åka hem
Carl-Oscar Bodalen – Åkte ut
Nathalie Eliasson - Kvar
Ola Birgersson – Kvar
Caroline Norrby – Kvar
Amadeus Harrysson - Kvar
Aza Altonchi - Kvar
Jag kan här se två personer som blivit "drabbade" av att ha Melina i sitt lag. Dels har vi Carl-Oscar som åkt ut. Tror du någon av de andra i lag syd ville ha honom kvar? Och så har vi Amadeus som Melina ju skickade till gränslandet genom en duell. Hans öde är ännu inte avgjort.
Detta är vad jag syftar på när jag skriver om fakta. Melinas lagkamrater är i princip kvar i tävlingen eller valt att lämna på egen hand.