2026-05-06, 08:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Man behöver inte vara hjärnkirurg för att förstå att äpplet inte faller långt ifrån päronträdet

Exakt 😁
Citera
2026-05-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Ja, hon har sabbat för sitt lag. Genom att vara urusel har hennes lag inte kunnat vinna och förlorat moralen när de förlorat och inte fått ny energi med mat som vinst etc. vilket bara gjort det värre och värre. Det har varit omöjligt att vinna med henne i tävlingen när det handlat om fysiska tävlingar, och vidare smart var hon ju uppenbarligen inte heller.

Både Hanna och Anna som fått lämna vid öråd gjorde mer nytta i tävling, de kunde dessutom resa sig upp utan hjälp.
Då ska vi se.

Först var ju Melina med i lag öst. För de andra i det laget har det gått så här:

Nathalie Eliasson - Kvar
Anja Fält Sjöberg – Ville åka hem
Sebastian De La Vega – Ville åka hem
Waldo Shelton Torres – Ville åka hem

Ingen har alltså i det gänget åkt ut pga Melina. Den enda som ville vara kvar, är kvar.

Sedan hamnade hon i lag syd. Där ser det ut så här:

Lema Yurt – Ville åka hem
Mensur Berbatovci - Ville åka hem
Hanna Wallmark – Ville åka hem
Carl-Oscar Bodalen – Åkte ut
Nathalie Eliasson - Kvar
Ola Birgersson – Kvar
Caroline Norrby – Kvar
Amadeus Harrysson - Kvar
Aza Altonchi - Kvar

Jag kan här se två personer som blivit "drabbade" av att ha Melina i sitt lag. Dels har vi Carl-Oscar som åkt ut. Tror du någon av de andra i lag syd ville ha honom kvar? Och så har vi Amadeus som Melina ju skickade till gränslandet genom en duell. Hans öde är ännu inte avgjort.

Detta är vad jag syftar på när jag skriver om fakta. Melinas lagkamrater är i princip kvar i tävlingen eller valt att lämna på egen hand.
Citera
2026-05-06, 09:29
Medlem
krachons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad var det för skumt val för Jonas att göra med kistan?
10 000:- och en nackdel till en motspelare, eller inget.

Vad är det för jävla val? Vem skulle välja inget?

Ett enkelt val vid första anblicken, men produktionen vill nog att nackdelen (beroende på vem den ges till) ska skapa drama och eventuellt hämd.

Ponera att Jonas ger den till Aza, som trots detta vinner och ges någon makt.

Då kan Jonas hamna i skottgluggen.
Citera
2026-05-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Då ska vi se.

Först var ju Melina med i lag öst. För de andra i det laget har det gått så här:

Nathalie Eliasson - Kvar
Anja Fält Sjöberg – Ville åka hem
Sebastian De La Vega – Ville åka hem
Waldo Shelton Torres – Ville åka hem

Ingen har alltså i det gänget åkt ut pga Melina. Den enda som ville vara kvar, är kvar.

Sedan hamnade hon i lag syd. Där ser det ut så här:

Lema Yurt – Ville åka hem
Mensur Berbatovci - Ville åka hem
Hanna Wallmark – Ville åka hem
Carl-Oscar Bodalen – Åkte ut
Nathalie Eliasson - Kvar
Ola Birgersson – Kvar
Caroline Norrby – Kvar
Amadeus Harrysson - Kvar
Aza Altonchi - Kvar

Jag kan här se två personer som blivit "drabbade" av att ha Melina i sitt lag. Dels har vi Carl-Oscar som åkt ut. Tror du någon av de andra i lag syd ville ha honom kvar? Och så har vi Amadeus som Melina ju skickade till gränslandet genom en duell. Hans öde är ännu inte avgjort.

Detta är vad jag syftar på när jag skriver om fakta. Melinas lagkamrater är i princip kvar i tävlingen eller valt att lämna på egen hand.

Ytterligare fakta: Genom att vara urusel har hennes lag inte kunnat vinna och förlorat moralen när de förlorat och inte kunnat fått ny energi med mat som vinst etc. vilket bara gjort det värre och värre.

Det har varit omöjligt att vinna med henne med i laget i tävlingen när det handlat om fysiska tävlingar, och vidare smart var hon ju uppenbarligen inte heller.

Det spelar absolut ingen roll om ingen åkt hem på direkt följd på grund av henne. Hon har med sin totala uselhet förstört så mycket mer än så, som laganda, energi och moral vilket sänkte hela laget kollektivt. Det är tusen gånger värre.

Undrar om laget också fick lägga energi på att hjälpa henne upp hela tiden när hon skulle gå på "toa" och stå och hålla i henne också när hon skulle göra själva behoven eftersom hon ju tydligen inte klarade av det heller själv.
Citera
2026-05-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ytterligare fakta: Genom att vara urusel har hennes lag inte kunnat vinna och förlorat moralen när de förlorat och inte kunnat fått ny energi med mat som vinst etc. vilket bara gjort det värre och värre.

Det har varit omöjligt att vinna med henne med i laget i tävlingen när det handlat om fysiska tävlingar, och vidare smart var hon ju uppenbarligen inte heller.

Det spelar absolut ingen roll om ingen åkt hem på direkt följd på grund av henne. Hon har med sin totala uselhet förstört så mycket mer än så, som laganda, energi och moral vilket sänkte hela laget kollektivt. Det är tusen gånger värre.

Undrar om laget också fick lägga energi på att hjälpa henne upp hela tiden när hon skulle gå på "toa" och stå och hålla i henne också när hon skulle göra själva behoven eftersom hon ju tydligen inte klarade av det heller själv.
Men för fan, det handlar ju om att vara kvar så länge som möjligt. Helst sisten kvar. Att de var hungriga två veckor innan sammanslagningen och deppiga varje dag de förlorade tävlingar spelar ingen roll nu.

Och kom ihåg, lag syd har ju hela tiden sagt att de har världens bästa lag och sammanhållning. De tycker ju synd om lag nord.
Citera
2026-05-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Men för fan, det handlar ju om att vara kvar så länge som möjligt. Helst sisten kvar. Att de var hungriga två veckor innan sammanslagningen och deppiga varje dag de förlorade tävlingar spelar ingen roll nu.

Och kom ihåg, lag syd har ju hela tiden sagt att de har världens bästa lag och sammanhållning. De tycker ju synd om lag nord.

Klart det spelar roll. Självförtroende och extra mat när man knappt har någon betyder allt. Och att sedan behöva spilla en massa energi på rasta henne för att hon inte klarar att ta sig upp från hukande position.
Senast redigerad av torkskap1 2026-05-06 kl. 14:05.
Citera
2026-05-06, 14:00
Medlem
SodaFointains avatar
Jag har varit för intervju för robinson typ 2012.
Citera
2026-05-06, 18:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Jag har varit för intervju för robinson typ 2012.

Och varför kom du inte med in i Robinson?
Citera
2026-05-06, 18:48
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Klart det spelar roll. Självförtroende och extra mat när man knappt har någon betyder allt. Och att sedan behöva spilla en massa energi på rasta henne för att hon inte klarar att ta sig upp från hukande position.

Nu är detta passé. Melina ÄR ute sedan många avsnitt sedan! 🙄😅
Citera
2026-05-06, 19:37
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Och varför kom du inte med in i Robinson?
för jag inte kom med
Citera
2026-05-06, 20:11
Medlem
SodaFointains avatar
Amadeus så jäkla ful
Citera
2026-05-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Klickar du på pratbubblan med tre prickar så får du två klamrar du kan skriva mellan
Jag tyckte jag gjorde det. Ska testa nu utan att skriva något av betydelse:

Ja!!! Nu fattar jag. Jag har trott att man klickar pratbubbla före och efter, så här...
Så dum är jag
[spoiler]
[spoiler][

Tusen tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här