2026-05-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Jag inte tillgång till en egen mobiltelefon och det beror på att jag inte vill äga en.

Annars är det så här att i fredags till och med söndag tog jag en weekend och jag åkte tåg från hemmet i norrköping ner till skåne och köpenhamn och helsingör och tog båt till helsingborg och sen besökte jag en stad som jag bodde i när jag hade studier där nere och det var i kristianstad. och det var där jag utsattes.

Om någon frivillig vill hjälpa mig med att söka och se om det är någon brottsbelastad sedan tidigare så får den bilnr via pm.

Om du är så bortkommen att du inte kan låna en mobiltelefon av någon så får du väl vara ovetande om vem som äger fordonet.
Citera
2026-05-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Man ska fortfarande anmäla! Är det en stöldliga ska de åka dit.
Det var ingen telefon eller plånbok eller egen bil jag blev av med utan en stor kasse med gott och presentkort till småkusiner och en fin skjorta till mig själv från dressmann. Sammanlagt över 5tusen blev allt. Jag blev pinkig och kunde inte ta med den in på toan och la den på ett säkert ställe utan övervakningskameror och utan folk men så när jag ska hämta den så noterar jag bilen och kassen är borta. ja ni fattar, thats a bitch!
Citera
2026-05-06, 15:45
Medlem
von.Boegroeffs avatar
Citat:
Brottet är inte av den digniteten att det inte går att ersätta men likväl ett trist brott som jag inte ville utsättas för. Jag går inte och stjäl en massa bara för att jag inte har eller har råd. rätt ska vara rätt fan!

Ingenting är oersättligt om ser det så. Ring polisen.
Citera
2026-05-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von.Boegroeff
Ingenting är oersättligt om ser det så. Ring polisen.
Precis det jag tänker på men är det en ekonomiskt utsatt sate så vill jag inte göra livet ännu jävligare för den och är det en brottsbelastad så måste det få ett slut annars råkar andra ut för samma sak.

Annars så en sista gång om det finns någon frivillig som vill ha bilnr genom pm och kolla upp det vem är personen och har den någon brottshistorik så hör av dig pm.
Citera
2026-05-06, 16:03
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
I helgen blev jag utsatt för ett brott och jag vet inte av vem men jag såg en skum vit bil som inte hade på platsen att göra och av bara en slump kikade jag snabbt på regnr och nu har jag memorerat det. Men jag vet inte hur jag hittar ägaren då jag inte har en mobiltelefon för att kolla upp det. Har vi någon detektiv här som kan det här bättre än mig?

Biluppgifter.se
Citera
2026-05-06, 16:31
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Jag inte tillgång till en egen mobiltelefon ...
Ta hem uppgifterna via mail då.
Citera
2026-05-06, 17:06
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Jag inte tillgång till en egen mobiltelefon och det beror på att jag inte vill äga en.

Annars är det så här att i fredags till och med söndag tog jag en weekend och jag åkte tåg från hemmet i norrköping ner till skåne och köpenhamn och helsingör och tog båt till helsingborg och sen besökte jag en stad som jag bodde i när jag hade studier där nere och det var i kristianstad. och det var där jag utsattes.

Om någon frivillig vill hjälpa mig med att söka och se om det är någon brottsbelastad sedan tidigare så får den bilnr via pm.
Jag tänker att det måste vara jobbigt i vardagen att inte ha en mobil.
Hade du haft en hade du tex kunnat kontakta polisen och inte flashback för att få hjälp.
Citera
2026-05-07, 11:05
Medlem
von.Boegroeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Jag tänker att det måste vara jobbigt i vardagen att inte ha en mobil.
Hade du haft en hade du tex kunnat kontakta polisen och inte flashback för att få hjälp.

Det går att göra med datorn också, detta är en trolltråd!
Citera
2026-05-07, 11:11
Medlem
Citat:
I helgen blev jag utsatt för ett brott och jag vet inte av vem men jag såg en skum vit bil som inte hade på platsen att göra och av bara en slump kikade jag snabbt på regnr och nu har jag memorerat det. Men jag vet inte hur jag hittar ägaren då jag inte har en mobiltelefon för att kolla upp det. Har vi någon detektiv här som kan det här bättre än mig?
Biluppgifter.se logga in med Bankid
Citera
2026-05-07, 11:24
Medlem
von.Boegroeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Biluppgifter.se logga in med Bankid

Nej det var alltså bättre att nån annan gjorde det och lämnade uppgifterna till honom! Han vill inte bli "inblandad" i just det där trots att det är han som har blivit utsatt för ett brott!
Citera
2026-05-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von.Boegroeff
detta är en trolltråd!

Om inte annat så blev det ju uppenbart när han skrev ”fin skjorta” och ”Dressman”.

Gött också att han la påsen på ett säkert ställe men där blev den stulen …
Citera
2026-05-08, 15:26
Medlem
Besök närmaste polisstation och fråga damerna i receptionen.
Du får svaret utan att legitimera dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in