2026-05-06, 14:43
Medlem
I helgen blev jag utsatt för ett brott och jag vet inte av vem men jag såg en skum vit bil som inte hade på platsen att göra och av bara en slump kikade jag snabbt på regnr och nu har jag memorerat det. Men jag vet inte hur jag hittar ägaren då jag inte har en mobiltelefon för att kolla upp det. Har vi någon detektiv här som kan det här bättre än mig?
Citera
2026-05-06, 14:48
Avstängd
Severlohs avatar
Vadå inte har en mobiltelefon för att kolla upp det? Kan du gå in på flashback så kan du gå in på Transportstyrelsens hemsida och kolla upp det.

https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/
Citera
2026-05-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Vadå inte har en mobiltelefon för att kolla upp det? Kan du gå in på flashback så kan du gå in på Transportstyrelsens hemsida och kolla upp det.

https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/
Jag har både googlat och kollat upp bilreg på diverse sidor men ägarnamnet dyker inte upp och man tycks behöva en mobiltelefon för att "köpa" den infon. wtf alltså!
Citera
2026-05-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
I helgen blev jag utsatt för ett brott och jag vet inte av vem men jag såg en skum vit bil som inte hade på platsen att göra och av bara en slump kikade jag snabbt på regnr och nu har jag memorerat det. Men jag vet inte hur jag hittar ägaren då jag inte har en mobiltelefon för att kolla upp det. Har vi någon detektiv här som kan det här bättre än mig?

känns som du tänker skada killen o vill inte att polisen skall se du sökt hans mobilnummer då det reggas.
vad du kan göra är ringa från någon telefon du kommit över o ringa direkt till transportstyrelsen
Citera
2026-05-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
känns som du tänker skada killen o vill inte att polisen skall se du sökt hans mobilnummer då det reggas.
vad du kan göra är ringa från någon telefon du kommit över o ringa direkt till transportstyrelsen
Skada killen va? Absolut inte! Jag blev utsatt för ett brott och jag fick se bil med nr av bara tur. Det kan inte ha slumpat sig att den dök upp där och så vips inser jag att jag blivit utsatt för en stöld. Dessutom tyckte jag mig se en feminin svartskalle men ville inte få ögonkontakt och hade ögonen mer på bilnr istället innan jag då ens förstod vad jag blivit utsatt för.
Citera
2026-05-06, 15:22
Medlem
Citat:

Det absolut enklaste är att SMS'a till transportstyrelsen så du bör låna en telefon och göra det. Numret är 71640 och sedan skickar du bara regnr tex XXX999.
Citera
2026-05-06, 15:26
Medlem
von.Boegroeffs avatar
Citat:
Skada killen va? Absolut inte! Jag blev utsatt för ett brott och jag fick se bil med nr av bara tur. Det kan inte ha slumpat sig att den dök upp där och så vips inser jag att jag blivit utsatt för en stöld. Dessutom tyckte jag mig se en feminin svartskalle men ville inte få ögonkontakt och hade ögonen mer på bilnr istället innan jag då ens förstod vad jag blivit utsatt för.

Då ringer du till polisen och berättar vad som har hänt, svårare än så är det inte.
Citera
2026-05-06, 15:29
Medlem
Anmäl brottet med regnr till polisen
Citera
2026-05-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Det absolut enklaste är att SMS'a till transportstyrelsen så du bör låna en telefon och göra det. Numret är 71640 och sedan skickar du bara regnr tex XXX999.
Jag inte tillgång till en egen mobiltelefon och det beror på att jag inte vill äga en.

Annars är det så här att i fredags till och med söndag tog jag en weekend och jag åkte tåg från hemmet i norrköping ner till skåne och köpenhamn och helsingör och tog båt till helsingborg och sen besökte jag en stad som jag bodde i när jag hade studier där nere och det var i kristianstad. och det var där jag utsattes.

Om någon frivillig vill hjälpa mig med att söka och se om det är någon brottsbelastad sedan tidigare så får den bilnr via pm.
Citera
2026-05-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Anmäl brottet med regnr till polisen
Brottet är inte av den digniteten att det inte går att ersätta men likväl ett trist brott som jag inte ville utsättas för. Jag går inte och stjäl en massa bara för att jag inte har eller har råd. rätt ska vara rätt fan!
Citera
2026-05-06, 15:34
Medlem
borrasss avatar
Skicka ett pm så kan jag kolla åt dig!
Citera
2026-05-06, 15:35
Medlem
Citat:
Brottet är inte av den digniteten att det inte går att ersätta men likväl ett trist brott som jag inte ville utsättas för. Jag går inte och stjäl en massa bara för att jag inte har eller har råd. rätt ska vara rätt fan!

Man ska fortfarande anmäla! Är det en stöldliga ska de åka dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in