Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
Men trots alla dina spamtrådar handlar ju denna tråd bara om den alldeles normala insikt man får när man börjar fördjupa sig inom ett område. Du har gått från Dunning-Kruger där du tror du vet allt när du bara vet en liten del, till insikten av hur lite du vet, och hur mycket det finns kvar att lära sig.
Det är förvisso ett intelligent beteende, men inte 'intelligens', och det är ett steg på vägen till ökad insikt.
Så du borde ta till dig de kommentarer du får, det vore intelligent.
Dig ska man egentligen inte ta på allvar men just denna gång är du förlåten sas. Så, jag som har ca 500 trådar där jag ställer filosofiska och psykologiska svar där jag medvetet provocerar och utmanar andra att ge mig en annan åsikt är dum men du och dom som vet exakt hur jag är och hur jag bör bli och att jag håller på att utvecklas och som är så självsäkra är smarta? Återigen, snacka om ironi.
Men låter mig säga en sak; du och dom kan inte förstå en sådan här text. Jag lovar att jag menar vad jag säger och jag lovar att jag inget illa menar. Utan på riktigt det finns tydliga skillnader i sättet att tänka som gör att jag och ni tre inte pratar om samma sak. Just här kan jag faktiskt ha bidragit själv till att det blivit lite otydligt (då jag inte kände mig nöjd med tråden men postade ändå) men jag ser ändå att sättet ni verkade förstå det har ingenting att göra med vad jag försökte förmedla. Såna skillnader kan t.ex vara att du tror att jag måste mena varje sak jag säger eller att tråden måste ha skrivits samma stund den postades eller att jag nödvändigtvis måste faktiskt tro på det jag säger eller har andra skäl etc. Listan kan göras lång.
Och ja, jag kanske tror att jag är lite smartare än andra men det är för att det är tydligt att jag pratar om en layer som jag sällan ser speglas i svaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anti-Satan
Så hur intelligent är man om man nästan ingenting vet och är medveten om detta, jämfört med någon som vet 10% mer och också är medveten om det han inte vet?
Det här låter intressant men jag är så trött efter att ha skrivit den första kommentaren så jag får be om att få återkomma.