Vi är rätt bra på att lösa riktiga problem faktiskt.
problemet som kvarstår nu är att hon fortsatte processen att ta hjälp fast att jag sa det var förolämpande. det gjorde hon för att hon inte förstod varför det var förolämpande och anledningen till det var att jag var så irriterad att jag inte kunde förklara på ett bra nog sätt.
att det för mig är uppenbart varför är väl en annan sak.
tycker inte du man ska respektera vad den andra säger?
utan man ska istället avvakta att man förstår varför?
nu har jag fått stopp på skiten å ska laga punkan ikväll men det behövdes både hot om att jag inte rör cykeln sen och påminnelse om att hon förolämpar mig.
allt inför barnen som bara ser en arg pappa och en mamma som får skäll, för de förstår ju DEFINITIVT inte dilemmat med hjälpen..
Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump
Du uppför dig i alla fall inte som en man. Utan du skapar en helt onödig konflikt som på sikt kan skada ert förhållande.
Det är helt OK att du lugnt berättar för henne hur du känner inför det här.
Men att skapa en situation där du förväntar dig att hon ska förstå, och därmed agera annorlunda i framtiden, det kommer bara att göra livet jobbigare för er båda två. För jag förutsätter att du kommer att göra om detta i andra liknande situationer i framtiden.
Så tacka och ta emot som jag skrev tidigare, det är viktigare att ni är sams och mår bra än vad du "tror" att grannarna tycker om dig/er.
Det är tillräckligt krävande för ett förhållande att ha små barn, så sånt här trams bör du lösa lite enklare innan du ens kommer på tanken att ta upp det med okända på nätet.
Hur tänker du lösa riktiga problem, när en sån här sak blir så stor för dig?