2026-05-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Ser på Instagram att Clara påstår att Sanna Lundell kallat henne för hora. Men sen framgår det att det snarare var att Sanna pratat om ett horigt beteende, antar att hon syftat på att låsa blodggen och ta betalt för godbitarna? Jag betalar inte för podden, så jag bara gissar här.

Hur som helst är det väl skillnad på att kalla någon för hora och att säga att en persons beteende eller agerande är horigt?

Ja. En viss skillnad. Förstår inte heller varför det ska tjafsas offentligt på detta sätt?
Sen kan man undra hur en snart 50-årig kvinna som Sanna kan använda ett sådant språk som ”horigt beteende”.
Citera
2026-05-06, 13:59
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Ser på Instagram att Clara påstår att Sanna Lundell kallat henne för hora. Men sen framgår det att det snarare var att Sanna pratat om ett horigt beteende, antar att hon syftat på att låsa blodggen och ta betalt för godbitarna? Jag betalar inte för podden, så jag bara gissar här.

Hur som helst är det väl skillnad på att kalla någon för hora och att säga att en persons beteende eller agerande är horigt?
En väldig skillnad men ger mer uppmärksamhet och skapar mer drama att använda ordet hora. Smickrar inte Clara att använda det som bete för fler lyssnare. Hon har verkligen låg tilltro till de som lyssnar på henne om hon känner att hon måste locka med så billiga knep.

Vart ska Sanna ha uttryckt sig negativt om Claras beteende? Någon som vet?
Citera
2026-05-06, 14:01
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Ja. En viss skillnad. Förstår inte heller varför det ska tjafsas offentligt på detta sätt?
Sen kan man undra hur en snart 50-årig kvinna som Sanna kan använda ett sådant språk som ”horigt beteende”.
Gratis uppmärksamhet = mer intäkter för Clara. Pengar måste in så hon kan fortsätta skryta på bloggen om hur duktig hon är som fått ihop en så balanserad tillvaro där hon inte längre behöver jobba så mycket typ
Citera
2026-05-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
En väldig skillnad men ger mer uppmärksamhet och skapar mer drama att använda ordet hora. Smickrar inte Clara att använda det som bete för fler lyssnare. Hon har verkligen låg tilltro till de som lyssnar på henne om hon känner att hon måste locka med så billiga knep.

Vart ska Sanna ha uttryckt sig negativt om Claras beteende? Någon som vet?
I podden hon har med Ann-vad-hon-nu-heter.
Lyssnade lite och måste säga att Sanna låter både bitchig och omogen, har som sagt svårt att förstå hur en snart 50-åring kan bete sig såhär. Präst-utbildningen känns som en godhetsmantel. Har hon blivit antagen eller vill hon bara bli präst och läser typ teologi? Att få utbilda sig till präst kräver mer än bra betyg på komvux.
Citera
2026-05-06, 15:54
Medlem
Citat:
Lyssnade lite och måste säga att Sanna låter både bitchig och omogen, har som sagt svårt att förstå hur en snart 50-åring kan bete sig såhär. Präst-utbildningen känns som en godhetsmantel. Har hon blivit antagen eller vill hon bara bli präst och läser typ teologi? Att få utbilda sig till präst kräver mer än bra betyg på komvux.

Äh, från en skenkristen översittare till en annan.
Citera
2026-05-06, 16:10
Medlem
RayOfLights avatar
Båda poddarna har som återkommande troupe att dissa andra kändisar. Snacka om att jaga sin egen svans. Snark. Och slappt.
Citera
2026-05-06, 16:35
Medlem
Kan tycka att det är lite kul när kändisar/poddare skickar giftpilar mot andra (om det innebär skvaller). Ofta har de dock för sköra egon för att kunna hantera när de får pilarna riktade tillbaka mot sig själva och då är kriget igång!
Citera
2026-05-06, 18:03
Medlem
Citat:

Ha ha trodde direkt att det handlade om Claras slampiga klädstil.
Citera
2026-05-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensteeth
Ha ha trodde direkt att det handlade om Claras slampiga klädstil.

Haha, det hade hon nog bara tagit som en komplimang!

Att bli anklagad för horeri och att inte vara sann när man tar betalt för att folk ska få läsa snasket som sker i ens liv, det var nog en öm tå.
Citera
2026-05-06, 22:24
Medlem
icons avatar
Citat:
Har aldrig varit sugen på att ta del av Sanna och Ann (Söderlund?)s podd innan men blev nyfiken nu och vill nog lyssna lite för att skapa mig en egen uppfattning. Får skriva i deras trådar om det känns värt att dela med sig av eventuella åsikter efteråt.

Nåt helt annat eftersom jag ändå är i skvallertråden om Clara - är det någon som vet om hennes nya sambos släkt nämnts? Jag förknippar hennes blogg med regelbundna bildkavalkader av hela stora tjocka släkten på besök vid födelsedagar och andra högtider. Rimligtvis ska hennes nya släkt också ingå i de sammanhangen, om det inte nämnts att sambon inte har kontakt med de eller så? Är imponerad av hur bjussiga alla hennes besökare varit med att vara del i hennes, numera välbetalda, blogginnehåll och undrar om de nya släktingarna också glatt kommer ställa upp på det.
Senast redigerad av icon 2026-05-06 kl. 22:55.
Citera
2026-05-06, 23:01
Medlem
icons avatar
Orkade inte lyssna på Inte din morsa utan scrollade mig igenom transkriberingen av delarna som handlade om Clara. Intressant att de läst här. Blev lite meta. Läsa att de läst här där jag nu skriver. Jaja. Och hejhej om ni läser igen.

Avsnittet heter Allt går att sälja med mördande reklam och kom ut 15/4 så det är inte nytt avsnitt direkt.
Citera
2026-05-07, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Orkade inte lyssna på Inte din morsa utan scrollade mig igenom transkriberingen av delarna som handlade om Clara. Intressant att de läst här. Blev lite meta. Läsa att de läst här där jag nu skriver. Jaja. Och hejhej om ni läser igen.

Avsnittet heter Allt går att sälja med mördande reklam och kom ut 15/4 så det är inte nytt avsnitt direkt.

Snabblyssnade, och de börjar prata om henne ungefär 20 min och 40 sek in i avsnittet. De vänder sig emot att hon säljer ut "smaskiga detaljer" ur sitt privatliv bakom betalvägg och hur illa de tycker att det rimmar med hennes tidigare image och det präktiga varumärke hon byggt upp. "Det är nästan lite horigt".

Apropå dålig uppdatering av bloggen så är det rätt tydligt att hon läser härinne. Hon ursäktade sig nämligen i ett inlägg igår att hon är på skrivresa med Malin och ska lämna in bokmanus snart, och hur mycket "bandbredd" skrivandet tar från bloggandet eftersom det är från "samma källa."
Ungefär som i december (som brukar vara hennes primetime med massa julinnehåll) när hon saknade inspiration och flera av hennes trogna läsare intygade att det inte gör något. Jag känner så här - blogga så mycket eller lite du vill. MEN om du tar betalt och utlovar ett visst antal inlägg, då får du faktiskt leva upp till det! Oavsett bokmanus eller nykär. Annars blir folk sura och känner att de inte får valuta för pengarna.

Blir intressant att se hur hon ska hinna med bloggandet i höst samtidigt som hon förmodligen ska börja plugga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in