Citat:
Ursprungligen postat av
icon
Orkade inte lyssna på Inte din morsa utan scrollade mig igenom transkriberingen av delarna som handlade om Clara. Intressant att de läst här. Blev lite meta. Läsa att de läst här där jag nu skriver. Jaja. Och hejhej om ni läser igen.
Avsnittet heter Allt går att sälja med mördande reklam och kom ut 15/4 så det är inte nytt avsnitt direkt.
Snabblyssnade, och de börjar prata om henne ungefär 20 min och 40 sek in i avsnittet. De vänder sig emot att hon säljer ut "smaskiga detaljer" ur sitt privatliv bakom betalvägg och hur illa de tycker att det rimmar med hennes tidigare image och det präktiga varumärke hon byggt upp. "Det är nästan lite horigt".
Apropå dålig uppdatering av bloggen så är det rätt tydligt att hon läser härinne. Hon ursäktade sig nämligen i ett inlägg igår att hon är på skrivresa med Malin och ska lämna in bokmanus snart, och hur mycket "bandbredd" skrivandet tar från bloggandet eftersom det är från "samma källa."
Ungefär som i december (som brukar vara hennes primetime med massa julinnehåll) när hon saknade inspiration och flera av hennes trogna läsare intygade att det inte gör något. Jag känner så här - blogga så mycket eller lite du vill. MEN om du tar betalt och utlovar ett visst antal inlägg, då får du faktiskt leva upp till det! Oavsett bokmanus eller nykär. Annars blir folk sura och känner att de inte får valuta för pengarna.
Blir intressant att se hur hon ska hinna med bloggandet i höst samtidigt som hon förmodligen ska börja plugga?