2026-05-06, 08:42
Medlem
Haha kulspruta ja. Ja jag sa att hon var jobbig redan när hon bokade in en konsert innan bröllopsnatten eller bestämde iallafall att han skulle följa med på den. Hon är för ivrig och hon kommer bli jobbig. 100
%
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
"Nähä...så träffa ingen med Adhd, för de kommer aldrig kunna bli goda lyssnare. Redan bestämt och avgjort."

Det är de visst det, men man kan inte gå på som en kulspruta vilket Jasmine gör.
Citera
2026-05-06, 08:45
Medlem
Amanda verkar väldig mogen, empatisk och inkännande - hoppas hon hittar en bra partner framöver. Synd att hon ska behöva utstå det här programmet...
Senast redigerad av Ilrvrm 2026-05-06 kl. 08:48.
Citera
2026-05-06, 09:08
Medlem
NiccoJs avatar
Han som pratar om att slicka hennes stora glass, tror ni han någonsin fått vara intim med en kvinna?
Citera
2026-05-06, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Han som pratar om att slicka hennes stora glass, tror ni han någonsin fått vara intim med en kvinna?

Han har ju varit gift tidigare, men han kanske aldrig fick glass?
Citera
2026-05-06, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Amanda verkar väldig mogen, empatisk och inkännande - hoppas hon hittar en bra partner framöver. Synd att hon ska behöva utstå det här programmet...
Gör hon? Amanda är ett klockrent exempel på en person som uppfattas som empatisk, men som i grunden är ganska självisk och omogen i sin empati. Det finns två typer av människor som framstår som empatiska och inkännande. Den ena typen verkar varm och förstående, men har egentligen lågt intresse av att ta någon annans perspektiv och drivs i grunden av sina egna behov – empatin blir mer ett verktyg för egna ändamål och för att tillfredsställa ett kontrollbehov än genuin omtanke. Det märks till exempel när Sebastian berättar i jacuzzin om sina svårigheter med kommunikation, och hennes respons blir att börja prata om sig själv.
Den andra typen, så som till exempel Anna, känner verkligen in andra på djupet utan att sätta sig själv i centrum, och agerar utifrån äkta medkänsla. Skillnaden kan vara svår att se vid första intrycket – luras inte bara för att någon känns som en gullig tant
Citera
2026-05-06, 11:21
Medlem
Hon känns genuin och kommunikativ men aningen trött eftersom responsen hon får är så svår att förstå sig på. Och att de är med i en TV-produktion samtidigt. Som vanligt är matchningarna bra TV men inte mycket mer
Citera
2026-05-06, 13:12
Medlem
Dinlilladotters avatar
Innan jag såg avsnittet tänkte jag att jag kanske dömt Sebastian för hårt. Men sen drog allt igång och jag insåg att jag dömt honom alldeles för lite. "Äta din stora goda glass" kan vara det äckligaste som sagts. Män som ska posera med att de gillar att utföra oralsex är så äckliga. Liksom sluta, det gör du inte alls. Du låtsas göra det med en förhoppning om att det ska locka någon till att vilja ligga med dig.

Den äckelkommentaren har då alltså inte bara sagt en gång utan han tjatar tydligen konstant om det. Och när det sen framkommer att Amanda vill att han slutar blir han jätteledsen ):
Men han är inte ens vuxen nog att stå för sina känslor utan surar tydligt samtidigt som han säger att "allt är bra".
Ännu en man som vill hävda att han är den starka, tysta typen som håller känslorna inom sig, men som inte fattar att man i så fall INTE VISAR ATT MAN ÄR SUR/LEDSEN utan faktiskt håller ihop så omgivningen inte märker något. Han är inte den starka, tysta typen, han är den sura gnälliga typen som inte ens kan ta ansvar för och kommunicera sina känslor.
Vet inte ens vad jag ska säga om Amanda. Jag hinner inte bilda mig någon uppfattning om henne när jag är så trött på Sebastian.

John och John - Ja, för Anna får ingen plats i deras äktenskap. Allt handlar om John och hans känslor och Anna måste konstant bekräfta honom för att han inte ska bli ledsen och orolig. Anna unnade sig att vara tyst några minuter och njuta av utsikten och då blir John knäckt och tycker att de tog ett steg tillbaka i relationen. John verkar harmlös och snäll men han är långt ifrån mentalt redo för detta. Stackars Anna.
Skulle faktiskt inte bli överraskad om det i slutändan blir John som dumpar henne för att han inte står ut med osäkerheten.

Emilia och Sofie - för varje gång det talas om Emilias erfarenheter av kvinnor så blir erfarenheten allt mindre. Från början sades det att hon inte hade "så mycket" erfarenhet, medans det nu börjar krypa fram att hon i princip är helt oerfaren?
Är Emilia verkligen så förtjust i Sofie eller är hon bara hög på upplevelsen av att få "testa" med en kvinna?
Det vore kul om det höll mellan dem men gör det inte det tycker jag nästan Sofie borde få en ursäkt och kompensation från produktionen. Hon har ju I princip blivit lurad? Hon är tydligt lesbisk och blir ihopparad med någon som i praktiken levt som hetero och är lite nyfiken på tjejer.

Henrik och Jasmine - De fokuserar mycket på att ha roligt tillsammans och uppleva saker ihop och jag tror det är ett vinnande koncept. Om något par håller den här säsongen är det fortfarande dessa två jag tror på.
Kul att han stoppade in deras bröllopsfoto i snuskbildens ram. Både gulligt och roligt..

Förresten är alla paren rätt frispråkiga kring sex i den här säsongen? Förvånade mig att till och med Amanda pratade om det, hon känns annars som en liten pryd dam. Samt att alla i någon mån är fysiska med varandra, mycket pussar och kramar. Plus att det känns som att alla försöker. Det brukar alltid vara minst ett par (eller mer smärtsamt, en del av ett par) som relativt tidigt ger upp och checkar ut mentalt.
Citera
2026-05-06, 13:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ja. Det är underligt med honom. Han har alltså varit gift tidigare men beter sig som en oerfaren tonåring när det kommer till kvinnor och förhållanden här. Det var inte bara detta exemplet nu du nämner utan vid flera tillfällen hittills redan under programmet.
Citera
2026-05-06, 13:32
Medlem
Citat:

Ja det har han nog varit många gånger.
Citera
2026-05-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Innan jag såg avsnittet tänkte jag att jag kanske dömt Sebastian för hårt. Men sen drog allt igång och jag insåg att jag dömt honom alldeles för lite. "Äta din stora goda glass" kan vara det äckligaste som sagts. Män som ska posera med att de gillar att utföra oralsex är så äckliga. Liksom sluta, det gör du inte alls. Du låtsas göra det med en förhoppning om att det ska locka någon till att vilja ligga med dig.

Den äckelkommentaren har då alltså inte bara sagt en gång utan han tjatar tydligen konstant om det. Och när det sen framkommer att Amanda vill att han slutar blir han jätteledsen ):
Men han är inte ens vuxen nog att stå för sina känslor utan surar tydligt samtidigt som han säger att "allt är bra".
Ännu en man som vill hävda att han är den starka, tysta typen som håller känslorna inom sig, men som inte fattar att man i så fall INTE VISAR ATT MAN ÄR SUR/LEDSEN utan faktiskt håller ihop så omgivningen inte märker något. Han är inte den starka, tysta typen, han är den sura gnälliga typen som inte ens kan ta ansvar för och kommunicera sina känslor.
Vet inte ens vad jag ska säga om Amanda. Jag hinner inte bilda mig någon uppfattning om henne när jag är så trött på Sebastian.

John och John - Ja, för Anna får ingen plats i deras äktenskap. Allt handlar om John och hans känslor och Anna måste konstant bekräfta honom för att han inte ska bli ledsen och orolig. Anna unnade sig att vara tyst några minuter och njuta av utsikten och då blir John knäckt och tycker att de tog ett steg tillbaka i relationen. John verkar harmlös och snäll men han är långt ifrån mentalt redo för detta. Stackars Anna.
Skulle faktiskt inte bli överraskad om det i slutändan blir John som dumpar henne för att han inte står ut med osäkerheten.

Emilia och Sofie - för varje gång det talas om Emilias erfarenheter av kvinnor så blir erfarenheten allt mindre. Från början sades det att hon inte hade "så mycket" erfarenhet, medans det nu börjar krypa fram att hon i princip är helt oerfaren?
Är Emilia verkligen så förtjust i Sofie eller är hon bara hög på upplevelsen av att få "testa" med en kvinna?
Det vore kul om det höll mellan dem men gör det inte det tycker jag nästan Sofie borde få en ursäkt och kompensation från produktionen. Hon har ju I princip blivit lurad? Hon är tydligt lesbisk och blir ihopparad med någon som i praktiken levt som hetero och är lite nyfiken på tjejer.

Henrik och Jasmine - De fokuserar mycket på att ha roligt tillsammans och uppleva saker ihop och jag tror det är ett vinnande koncept. Om något par håller den här säsongen är det fortfarande dessa två jag tror på.
Kul att han stoppade in deras bröllopsfoto i snuskbildens ram. Både gulligt och roligt..

Förresten är alla paren rätt frispråkiga kring sex i den här säsongen? Förvånade mig att till och med Amanda pratade om det, hon känns annars som en liten pryd dam. Samt att alla i någon mån är fysiska med varandra, mycket pussar och kramar. Plus att det känns som att alla försöker. Det brukar alltid vara minst ett par (eller mer smärtsamt, en del av ett par) som relativt tidigt ger upp och checkar ut mentalt.

Snuskbild?
Det var en kopia av ett konstverk, typ Anders Zorn?
Men ja, roligt och gulligt var det verkligen!!
Citera
2026-05-06, 14:58
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
"Äta din stora goda glass" kan vara det äckligaste som sagts. Män som ska posera med att de gillar att utföra oralsex är så äckliga. Liksom sluta, det gör du inte alls. Du låtsas göra det med en förhoppning om att det ska locka någon till att vilja ligga med dig.
Bästa kommentaren jag läst i den här tråden! Kan inte du ta över som expert i programmet?
Citera
2026-05-06, 17:59
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Om kvinnan inte vill knulla kanske hon skulle ha gift sig med en homosexuell man? Eller en kastrerad man?
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Det är inte normalt att knulla andra natten.
Precis! Det normala är att knulla första natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in