2026-05-04, 22:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
Ja verkligen mixade signaler där!

Reflektioner efter avsnitt 5. Bröllopsresan.

John & Anna
Fortsatt obalans pga hon är en 12:a & han en 3:a där ute på riktiga marknaden.
Så klart han börjar gråta när han inser hur krystat det kommer bli när Svt tvingar Anna att ge J komplimanger.
Hennes första komplimang:
"Du är väldigt lyhörd"
Vem fan hade inte börjat gråta om det varit den bästa komplimang ens partner försökt komma på?
Ungefär samma nivå som klassikern som dr Aspie-Sam myntade för något år sedan när han skulle försöka säga något snällt till Snus-Denise. Citat:
"Jag tycker inte du är JÄTTEful."

Sebastian & Amanda
Så plågsamt att höra att nu även Amanda säger ordet "liksom" ca 2 ggr per mening.
Och deras katastrofala försök till kommunikation efter knappt 1 v tillsammans.
Båda pratar som om de vore incel-oskulder.
Sebastian kallar Amandas mus för "den STORA goda glassen".
(Finns det ärligt någon tjej där ute som skulle bli smickrad av det?)

Amanda försöker nå fram till S där efter konserten i sängen och han har byggt upp gigantiska murar & fortsätter påstå att "allt är bra" (trots att vi tittare får intrycket att han mår pissdåligt & det faktiskt är han som gjort fel & borde försöka vara lite mer tillmötesgående)
Varför får jag intrycket av att en mamma försöker prata med sin femåriga son?

Flatorna kämpar på, men även här finns en obalans i deras mognadsgrad & marknadsvärde:
Sofie 12?
Emilia 3?
Emilias intresse för Sofie 12?
Sofias intresse för E = 3?
Så klart det blir problematiskt med en sådan ekvation.
Men vi får väl fortsätta hålla tummarna att det är producenternas fulklippning av filmandet som ger en extra osäker prognos.

Henke & Singel-Jasmin
Verkar som att detta par har bäst flyt & prognos just nu. Båda verkar anstränga sig till det yttersta på många plan.
Att Henke väljer att köpa en runktavla på deras första gemensamma shoppingrunda kanske inte är så smart gjort. Men J verkar hantera även det ganska bra.

Vi tackar för underhållningen och ser fram emot nästa avsnitt!
Haha tack för skratt och påminnelsen om Sams fadäs.
Tror dock inte på Gotländskan och Henrik. Hon är för jobbig.
Senast redigerad av TaxenSixten 2026-05-04 kl. 22:59.
Citera
2026-05-04, 22:57
Medlem
Fy vad dagens avsnitt var långtråkigt många gånger jag satt och stirrade in i väggen och tänkte på annat.
Citera
2026-05-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Måste säga att jag förstår varför vissa msk är och förblir ofrivilligt singel. Hur kan allt som är lätt bli så onödigt komplicerat och sönder- analyserat?

Aldrig någonsin skulle jag sätta krav för när, var, hur många ggr innan vi ens börjat vårt sexliv. Lusten....kära nån, döda inte lusten.

Eller låta min partner ist vara min psykolog, ist för min älskare. Hur sugen blir man att ligga med sin klient?

Nähä...så träffa ingen med Adhd, för de kommer aldrig kunna bli goda lyssnare. Redan bestämt och avgjort.

Det första man gör är att dela alla sina tankar, känslor och rädslor. Modigt, men hur spännande blir framtiden när man tjatar sönder varandra ist för att ha kul ihop och skippa att sönderanalysera alla issues.

Jag känner mig rätt säker på att ingen av dessa par är gifta fram till dags datum.

"Nähä...så träffa ingen med Adhd, för de kommer aldrig kunna bli goda lyssnare. Redan bestämt och avgjort."

Det är de visst det, men man kan inte gå på som en kulspruta vilket Jasmine gör.
Citera
2026-05-04, 23:10
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Inget illa om obildade, men ibland är det skönt att kunna diskutera vissa saker på samma frekvens…
Så bildade personer diskuterar alltså på följande sätt:
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Behövs ingen källa. Gå in på ett valfri universitet så ska du se vart dessa flator och bögar vanligtvis flockas runt.
Flator kan fortfarande bli med barn, vem sade annat? Givetvis är det förödandet för barnet men det är en annan diskussion...
Intressant att få en inblick i hur bildade personer samtalar och resonerar...
Citera
2026-05-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Sebastian vill äta på hennes stora goda smaskiga glass

Kan tänka mig att det smakar som gul snö, men har inte smakat på något av det.
Citera
2026-05-04, 23:49
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Kan tänka mig att det smakar som gul snö, men har inte smakat på något av det.
Har du aldrig smakat glass?
Citera
2026-05-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Så bildade personer diskuterar alltså på följande sätt:

Intressant att få en inblick i hur bildade personer samtalar och resonerar...

Kul att du kunde få det, men detta är givetvis inget som behöver stöd i någon vetenskaplig studie, utan detta är vedertaget för de flesta som inte har bott under en sten.
Citera
2026-05-05, 01:27
Medlem
Efter dagens avsnitt,

Flatorna - kan inte så mycket om dynamik mellan lebbar, men generellt sett brukar en relation där ena partnern är sjukt osäker endast hålla om den andra inte har något toppensjälvförtroende heller. Känns som att hon biokemisten söker någon lite mer stabil, mogen person.

Psykologen och John - han måste sluta sätta henne på en piedestal, hon är ingen 10:a utseendemässigt, hon verkar ju dessutom intresserad? Inte för att va sån, men finns det nån kille i världen med nagellack som inte har issues?

Glasögonparet - hon är väldigt tråkig men kan i alla fall kommunicera. Jag nämnde tidigare i tråden det är nåt med hans oförmåga att tolka sociala signaler, fick se lite prov på det. Hon har rätt i att han har rätt mycket att jobba på, kommer nog inte hålla. Han verkar va en schyst kille i övrigt.

Gotländskan och killen - håller tummarna! Imponerad över henne som kan förbise hans brister.
Citera
2026-05-05, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Har Amanda botox i panna och överläpp? Kul att sexologen hade en bok om Ron Jeremy i bokhyllan.

Kanske, kanske inte. Tycker du det var fult eller?
Citera
2026-05-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Så töntigt och självupptaget att be den andra fråga saker. Räcker väl att man umgås så lär man känna hur den andra är. Vad ska man fråga "vilken är din älsklingsfärg"," vad röstar du på?" Stör mig på sådant larv.
Larv? Du kanske behöver gå del 1 i Jasmines grundkurs för killar som dejtar.

https://www.instagram.com/reel/DX7RQlwgSLT/
Citera
2026-05-05, 07:32
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Satt också och störde mig på deras klädstil. Amanda hade sett mycket bättre ut om hon hade lite mer klädsam stil för hennes figur.

De var ute med hans brorsa och då såg man plötsligt att hon är skitsöt och med utstrålning. Hon klär absolut ner sig annars, går runt som en manlig amerikansk turist i 70-årsåldern.

Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Kan man tolka denna reel som att hon tröttnade på Henke och dumpade honom?
Senast redigerad av Spider-Girl 2026-05-05 kl. 08:26.
Citera
2026-05-05, 08:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Nej det behöver jag inte. Hon kanske skulle gå en kurs att sluta klaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in