Citat:
Ursprungligen postat av
Bulleribocken
Känns så vemodigt varje gång hon visar upp dukningar för många personer och nu detta set med stolar och bord och liksom drömmer sig bort till att ha vänner och gäster när det verkar som att det i verkligheten aldrig händer.
Verkligen! Känns väldigt sorgligt.
Sen har hon ju sagt att Kevin är hennes bästa kompis och förutom honom så har hon inga. Och att hon är nöjd med det. Det tror jag inte på för fem öre. Hon är knepig och svår att umgås med tror jag. Därför har alla hon haft dragit sig undan (OM hon nu haft några.)
Det är en försvarsmekanism att hon inte vill ha några vänner. För som du säger så tror jag också att hon drömmer om ett vanligt liv med vänner, kompisdejter med andra barnfamiljer osv. Men man märker ju hur ännu mer udda hon blir av bristen på socialt sammanhang. Och också som du säger, därför blir det ju så dystert att se hennes dukningar och möblemang som är till för många personer.
Jag tror inte hon vill ha något extremt socialt liv med 100 kompisar osv. Men ett vanligt liv med normal social kontakt. Och det är där det brister och blir då sorgligt. Att hon inte jobbar för att få det. Utan bara står och drömmer om det utan att göra något för att det ska bli så. Hon är över 30, vips så är Lars barndom över och hon har bara isolerat sig och familjen. Högst åkt till Fannys äventyr eller vad det heter i Malmö. Hon kommer ångra sig då.