2026-05-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Openlayers
Hanna svarar på en fråga om hur stor tomt de har. Det vet hon inte, men de har köpt en robotgräsklippare som klarar högst 600 kvm, ”för lite referens”.

Så hur visste de att de skulle köpa just den gräsklipparen om de inte vet hur stor tomten är?

Men för helvete. De bor väl i brf typ radhus. Tomten lär ju inte vara så stor. Höjden av lathet med en jävla robot. Orkar inte.
Citera
2026-05-05, 19:07
Medlem
Har L slutat på förskolan?
Citera
2026-05-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Men för helvete. De bor väl i brf typ radhus. Tomten lär ju inte vara så stor. Höjden av lathet med en jävla robot. Orkar inte.
Det kan man ju tycka men det är väldigt många som har robotklippare även i radhus! Verkligen inte bara HT.... 😊
Citera
2026-05-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Jag tolkade det som att hon menar nu. Men även om hon menar 3-4 årsåldern, vem tänker hon som Lars kompisar? Hanna ger henne ju inte chansen att skapa vänskapsband med någon? Lars har ju inga kompisar att leka med förutom den där sysslingen de hälsar på ibland.

Känns så vemodigt varje gång hon visar upp dukningar för många personer och nu detta set med stolar och bord och liksom drömmer sig bort till att ha vänner och gäster när det verkar som att det i verkligheten aldrig händer.
Citera
2026-05-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
"Tänk att Lars ska sitta här och snacka skit med sina kompisar, måla och pyssla"

Ha förlåt men låt mig skratta. Om jag förutspår framtiden så kommer Lars att bli mobbad på grund av sin mamma hela sin skoltid. Ungen kommer att vara isolerad, likaså sin mamma, aldrig ha några vänner eller bekanta på besök.

Mitt mammahjärta går sönder.
Citera
2026-05-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulleribocken
Känns så vemodigt varje gång hon visar upp dukningar för många personer och nu detta set med stolar och bord och liksom drömmer sig bort till att ha vänner och gäster när det verkar som att det i verkligheten aldrig händer.
Verkligen! Känns väldigt sorgligt.

Sen har hon ju sagt att Kevin är hennes bästa kompis och förutom honom så har hon inga. Och att hon är nöjd med det. Det tror jag inte på för fem öre. Hon är knepig och svår att umgås med tror jag. Därför har alla hon haft dragit sig undan (OM hon nu haft några.)
Det är en försvarsmekanism att hon inte vill ha några vänner. För som du säger så tror jag också att hon drömmer om ett vanligt liv med vänner, kompisdejter med andra barnfamiljer osv. Men man märker ju hur ännu mer udda hon blir av bristen på socialt sammanhang. Och också som du säger, därför blir det ju så dystert att se hennes dukningar och möblemang som är till för många personer.

Jag tror inte hon vill ha något extremt socialt liv med 100 kompisar osv. Men ett vanligt liv med normal social kontakt. Och det är där det brister och blir då sorgligt. Att hon inte jobbar för att få det. Utan bara står och drömmer om det utan att göra något för att det ska bli så. Hon är över 30, vips så är Lars barndom över och hon har bara isolerat sig och familjen. Högst åkt till Fannys äventyr eller vad det heter i Malmö. Hon kommer ångra sig då.
Citera
2026-05-05, 22:15
Medlem
Ja Hanna, vi vet exakt vart ni håller hus. och det är aldrig utanför hemmets gränser.
Citera
2026-05-06, 02:39
Medlem
FruKrokodils avatar
Hanna kanske kan köpa in lite "vänner"' som hänger där på stora tomten medans Lars har syjunta med sina kompisar på de små stolarna/borden.
Hon köper ju följare så steget att hyra in lite folk för ett samarbete är inte stort.

För övrigt så tror jag Lars har slutat förskolan, då det inte längre fungerar att fusk-vabba in en vecka per månad. Så varför ska dom betala för en fsk plats när Lars ändå aldrig är där.
Citera
2026-05-06, 08:25
Medlem
Jag kommer inte ihåg allt Hanna visade upp som hon beställt till sin mamma men det ser ut som om två klänningar har toftby visat upp som reklam. Förklarar ju fulheten, den kvinnan har hemsk stil.
Citera
2026-05-06, 08:58
Medlem
GAD och social ångest. Ja det har vi vetat länge Hanna att du har social ångest.

Hon säger att hon missade en tid för hon hade bihålsinflammation. Men man kan väl gå ändå när det är viktigt. In med en pilla och gå dit, herregud man har ju jobbat hela dagen ibland på alvedon. Sen måste tiderna passa med när Kevin är ledig ?? De har ju förskoleplats för fasiken. Kan hon åka med mamma till vc och akuten så kan hon väl gå till psykologen med sig själv. Så dåliga ursäkter.

Nej jag tror hon blev sur och stampade i golvet för hon inte bedömdes som tillräckligt "sjuk" för att göra en utredning. Hon har inte pratat ett ord om det här på hela tiden. Sen är det väl tveksamt om hon egentligen klarar vardagen så bra men det är ju bra om hon fullföljer behandling mot social ångest. Men det får vi ju se om hon gör... .det brukar ju inte bli att hon håller i nåt.
Senast redigerad av Skippan123 2026-05-06 kl. 09:05.
Citera
2026-05-06, 08:58
Medlem
Gad och social ångest.. vilken skräll 😅
Citera
2026-05-06, 09:04
Medlem
Vad är det hon äter till frukost. Ser ut som broccoli och nån panerad köttbit eller fisk😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in