2026-05-06, 04:52
Avstängd
Tänkte kolla om fler här tänker köra Circle K:s skrapa-och-vinn i appen i år.

Som jag fattat det börjar det nån gång i maj och håller på till augusti. Man ska få tre lika symboler (typ tre glassar = gratis glass) och vinsterna måste hämtas ut inom typ 7 dagar.

Jag funderar på om det är värt att hålla på. Visst, gratis är gratis – men om man ändå måste ta sig till en mack (för min del bussresa) så kanske det äter upp värdet, speciellt om det bara är en 50 cl cola eller liknande.

Någon som kört tidigare år och kan säga om det är värt det i praktiken? Får man tillräckligt ofta vettiga vinster, eller mest smågrejer?

Och en annan grej: måste man visa allt i appen när man hämtar ut, eller kan man skriva ner någon kod och visa i kassan? Hade varit smidigt att slippa ha mobilen med sig varje gång.

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1113999270756446&id=100064391 51570

https://www.circlek.se/produkter-tjanster/app

Vad säger ni – värt eller bara marknadsföringstrick?
Citera
2026-05-06, 05:03
Medlem
Att ta bussen till macken, för att skrapa en lott, känns som rätt overkill.

För den som kommer med bil, tankar och ändå är inne i butiken, så är det en kul grej, som skapar mervärde. Så som det är tänkt.
Citera
2026-05-06, 07:52
Medlem
Vem tar inte med sig en mobil med sig ut för att det är ”jobbigt”?
Citera
2026-05-06, 08:03
Medlem
slagskotts avatar
Det blir billigare att köpa mat/dricka på butiker än det någonsin kan bli om du i tillägg måste ta bussen till macken och lägg till den tid det gör anspråk på
Citera
2026-05-06, 08:34
Medlem
Det är inte meningen att fattiglappar ska få gratis glass, bulle mm. Ja sånna priser är det. Det är till för att deras kunder ska få nåt litet extra..

Men vill du ha nåt gratis så visst promenera istället för bussen, ta cykeln etc. En liten bulle och motion är bra för dig!

Varför är det jobbigt att ta med mobilen? Powpow
Citera
2026-05-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Tänkte kolla om fler här tänker köra Circle K:s skrapa-och-vinn i appen i år.

Som jag fattat det börjar det nån gång i maj och håller på till augusti. Man ska få tre lika symboler (typ tre glassar = gratis glass) och vinsterna måste hämtas ut inom typ 7 dagar.

Jag funderar på om det är värt att hålla på. Visst, gratis är gratis – men om man ändå måste ta sig till en mack (för min del bussresa) så kanske det äter upp värdet, speciellt om det bara är en 50 cl cola eller liknande.

Någon som kört tidigare år och kan säga om det är värt det i praktiken? Får man tillräckligt ofta vettiga vinster, eller mest smågrejer?

Och en annan grej: måste man visa allt i appen när man hämtar ut, eller kan man skriva ner någon kod och visa i kassan? Hade varit smidigt att slippa ha mobilen med sig varje gång.

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1113999270756446&id=100064391 51570

https://www.circlek.se/produkter-tjanster/app

Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Vem tar inte med sig en mobil med sig ut för att det är ”jobbigt”?

Exakt, man går väl ingenstans utan mobilen med sig idag? Trodde mest väldigt gamla personer gör så, alltså inte bara pensionär utan ännu äldre. Tänk 80+
Citera
2026-05-06, 15:32
Medlem
Citat:

Givetvis är det ett marknadsföringstrick. Circle K vill med denna kampanj synas mer och attrahera fler kunder till deras butik. Om fler kunder väljer deras butik pga chansen att kamma hem en liten vinst blir det totalt sett en vinst för bolaget. Därmed inte sagt att du som individ förlorar något på att deltaga.

Huruvida det är värt tiden beror väl lite på vad du skulle ha gjort annars och hur mycket tid du känner att du kan avvara. Att tex gå ned i arbetstid för att mer dedikerat kunna hänge dig åt ''skrapa och vinn'' är nog en dålig idé. Men om du ändå dit för att köpa snus och en flaska T-gul är det bara att rocka på!
Citera
2026-05-06, 20:05
Medlem
Tranquility Bass avatar
I sådana fall är det nog bättre att du stannar hemma eller flyttar till ett bättre område. Någon som villa råna dig på din telefon lär inte nöja sig med svaret att du inte har någon på dig.

Gällande svaret på frågan i TS så beror det på vad kostnaden för dig är att ta dig till macken, inte precis att sakerna du kan vinna kommer vara värda så mycket.
Citat:
Jag tar inte med mig mobilen för att den kan bli stulen.
Citera
2026-05-06, 20:18
Medlem
Jag hittar ingenting i år om Circle K:s Skrapa & vinn. Jag tror att det har upphört på grund av förra årets totalsågning av spelet.
Citera
2026-05-06, 21:21
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Privatekonomi --> Poker, spel och dobbel
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem