2026-05-06, 01:29
Medlem
KungPungPats avatar
Eftersom Rask är högmodets hjälte, så tänkte jag att jag frågar Google hur det är och hur det slutar för nån som lever som Rask, med ett enormt högmod, där högmodet har resulterat i allt från fåfänga, skam och spirituell blindhet. Efter detta kommer ju det beryktade fallet, pluss att gud har kämpat mot Rask hela vägen fram tills idag, och kommer inte sluta sabotera för Rask som tror att det inte finns konsekvenser när ens högmod bringar skam över hela familjen i år efter år.

För er som också vill studera det som Rask aldrig skulle kunna studera pga ett högmod som gjorde han till en av de mest korkade svenskarna som nånsin har funnits, ni kan ju läsa det jag läste om hur en högmodig skapar skam men fattar det inte:

Citera
2026-05-06, 01:48
Medlem
KungPungPats avatar
Det roligaste i det hela lär väl vara hur Rask ljuger även för sina sekt vänner, i syfte att dom också ska ljuga om Axel, eller bara tro på Rask när han drar lögner om hur otrogen han inte har varit lol.

Den där VadÄrProblemet sa väl att han mådde dåligt när Rask drog sina lögner om vilket offer han är. Oklart om det betyder att VÄP mår dåligt över hur Rask behandlas, eller om det är för att Rask ljuger och vill få med sig VÄP, som får han att må dåligt och inte göra nått mer än att säga så.

I sekten är dom troligtvis så falska hela bunten, att dom har ljugit för varandra i många år, och kan inte vara ärliga ens med varandra lol.
Citera
2026-05-06, 15:19
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det roligaste i det hela lär väl vara hur Rask ljuger även för sina sekt vänner, i syfte att dom också ska ljuga om Axel, eller bara tro på Rask när han drar lögner om hur otrogen han inte har varit lol.

Den där VadÄrProblemet sa väl att han mådde dåligt när Rask drog sina lögner om vilket offer han är. Oklart om det betyder att VÄP mår dåligt över hur Rask behandlas, eller om det är för att Rask ljuger och vill få med sig VÄP, som får han att må dåligt och inte göra nått mer än att säga så.

I sekten är dom troligtvis så falska hela bunten, att dom har ljugit för varandra i många år, och kan inte vara ärliga ens med varandra lol.

Det senaste VÄP sade offentligt i dramasaken, var väl att han fått kontakt (kontrakt?) med en TV-produktion för att göra en humorserie. Rätta mig om jag minns fel. Oavsett om det rann ut i sanden eller inte borde han inte vara överlycklig bli exponerad av Baronen som medlem i en slafs-chatt.
Citera
2026-05-06, 15:40
Medlem
7hhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Skilleras släppte en video angående sms-konversationen mellan han och Rask, i vilken Baronjäveln falskt påstår att Axel medvetet har trakasserat Tessan.

https://www.youtube.com/watch?v=lcr69quBqE4

Åtta minuter och trettiosex sekunder in, så visar Axel upp konversationen där man klart och tydligt ser att meddelandena var menade för Rask och ingen annan.

Frågan är då - om nu Tessan inte vill bli inblandad i drama, varför låter hon då Rask använda henne i sina lögner?
Detta är gamla nyheter men jag berättar ändå för dom som är nya till tråden: Therese har stora skulder och är en levande zombie, hon har gått in i väggen för flera år sedan men klarar fortfarande att arbeta om än deltid och ta bra hand om sina barn och sitt efterblivna bihang. Sedan en dag som ett skänk från ovan så fick Alexander Rask jättemycket pengar in på sitt bankkonto. Alexander valde då att nolla sina egna skulder och betalade ingenting till sin frus skatteberg. Hon är idag en ekonomisk slav, alltså en slav som av ekonomiska skäl stannar hos denna odåga, för han har henne runt sitt lillfinger, som för övrigt är större än hans kuk, och han styr allt i hennes liv. Detta är inte något som hon har berättat, men det är den enda slutsatsen som finns kvar att dra. För dom älskar inte varandra, han är inte älskvärd, shit, han är ju inte ens älskmottaglig.
Citera
2026-05-06, 15:52
Medlem
UltraSlinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Hon är idag en ekonomisk slav, alltså en slav som av ekonomiska skäl stannar hos denna odåga, för han har henne runt sitt lillfinger, som för övrigt är större än hans kuk,

Fast hur funkar det? Nu ska hennes lilla lön räcka till tre barn, henne själv och en äcklig aidsbaron, som singel skulle det bli högre bostadbidrag och minus alla kostnader för en styck äckelbaron?

Det är hennes far som borgat för lägenheten, utan baron ingen skillnad på den saken?

Jag fattar inte hur hon kan vara "ekonomiskt bunden" till runkäcklet. Däremot kan jag mkt väl tro att hon är gaslightad och psykiskt misshandlad bortom räddning, jag har trots allt hört henne säga att han är "den finaste mannen i världen" vid flera tillfällen
Citera
2026-05-06, 16:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det senaste VÄP sade offentligt i dramasaken, var väl att han fått kontakt (kontrakt?) med en TV-produktion för att göra en humorserie. Rätta mig om jag minns fel. Oavsett om det rann ut i sanden eller inte borde han inte vara överlycklig bli exponerad av Baronen som medlem i en slafs-chatt.

VÄP sa ett förbjudet chockladtomte ord, vilket gjorde att tv-bolaget rev kontraktet och skickade tillbaka VÄP till tictoc.

Rask vill ha med sig sina låtsasvänner till att dreva mot Axel, men dom andra är inte lika desperata som Rask är just nu.
Citera
2026-05-06, 18:25
Medlem
Lonlines avatar
Hoppas hoppas han släpper något idag. Jag måste få skratta åt honom. Hoppas han nämner ai bilden igen 😅
Citera
2026-05-06, 19:08
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Hoppas hoppas han släpper något idag. Jag måste få skratta åt honom. Hoppas han nämner ai bilden igen 😅

Jag håller faktiskt med dig, han är en outsinlig källa till lyteskomik.

Kom igen nu runkpsykopaten, vi vill höra primalvrål ifrån runkbunkern!
Citera
2026-05-06, 19:58
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Fast hur funkar det? Nu ska hennes lilla lön räcka till tre barn, henne själv och en äcklig aidsbaron, som singel skulle det bli högre bostadbidrag och minus alla kostnader för en styck äckelbaron?

Det är hennes far som borgat för lägenheten, utan baron ingen skillnad på den saken?

Jag fattar inte hur hon kan vara "ekonomiskt bunden" till runkäcklet. Däremot kan jag mkt väl tro att hon är gaslightad och psykiskt misshandlad bortom räddning, jag har trots allt hört henne säga att han är "den finaste mannen i världen" vid flera tillfällen
Detta har jag också frågat flera gånger men aldrig fått något svar.
Citera
2026-05-06, 23:06
Medlem
bubbloriluftens avatar
Ny video bara för medlemmar, får se hur länge detta håller. Ridå!
Citera
2026-05-07, 02:12
Medlem
Psysations avatar
Är det panik i råttboet? Måste förtala bakom betalvägg

Synd att Chrippa-dramat är slut. Då flög det minsann, baby!
https://ibb.co/JjTkjVqy
Citera
2026-05-07, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Är det panik i råttboet? Måste förtala bakom betalvägg

Synd att Chrippa-dramat är slut. Då flög det minsann, baby!
https://ibb.co/JjTkjVqy

Har skatteverket fått den där? Han deklarerade endast för 192k det året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in