2026-05-05, 23:11
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
5,6 i betyg av FotMob, de uppskattar inte en anfallare som gör grovjobbet. Klar MOTM.

Stor underhållning att läsa tråden f.ö. Mååånga som gråter nu.

Hade han gjort ett mål så hade betyget lätt varit 8. Förstår såklart att det blir sådär när det räknas ut automatiskt, men som tur är så är det ju inte en dator/ai som bestämmer MOTM.

Visste ju om hur det skulle se ut i tråden oavsett vad. Samma sak som förra veckan.
2026-05-05, 23:14
Medlem
Bra match, imponerande stabilt Arsenal, släpper inte till något i en CL semi.
Påminner om italienska klasslag från 90/00 talet.
PSG och Bayern är imponerande på ett annat sätt och roligare att kolla på.
Men vilket som är bäst fotboll är svårt att säga, kanske visar sig i finalen.
Kul för oss som följt fotboll länge, FIFA-generationen fattar inte grejen.
2026-05-05, 23:16
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Vad gjorde ens domaren för misstag i dag ärligt? Idag går det inte att klaga på domaren för fem öre.

Jag håller med om vad Bojan säger om första situationen, hade han lagt sig ner hade han säkerligen fått en straff, vilket också är anledningen till att det är så jäääävla tröttsamt när folk gnäller om att spelare lägger sig så enkelt hela tiden. Minns ju att en domare sa det rakt ut till Jesus att om han lagt sig ned så hade han kunnat få straff, men inte när han står upp och försöker spela trots att hans tröja nästan drogs av.

Han gjorde inga direkta stora misstag utan höll en rätt jämn nivå över hela matchen med frisparkar för samma saker.
2026-05-05, 23:20
Medlem
Citat:
Vad gjorde ens domaren för misstag i dag ärligt? Idag går det inte att klaga på domaren för fem öre.
Han borde lagt till en minut på slutet. Hade varit galen om jag var Athleticofan.
2026-05-05, 23:25
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
5,5 på Flashscore och därmed sämst på plan medan Saka får 7,8 och därmed bäst - utan Gökens förarbete och inlägg till Trossard hade Saka inte fått returen att peta in. Hade Göken satt sitt friläge som istället gick över då hade han fått 8,0 eller liknande. De där betygen är bara skit....

Alvarez högre betyg, märkte någon ens av honom på planen idag? Hans xG var t.o.m. under 0,10, slog en pass framåt i offensiva tredjedelen och hade en touch i motståndarnas straffområde.

Det säger en hel del om dagens fans när dom också lägger upp bilder på t.ex. en anfallares betyg och sedan kallar dom för floppar/värdelösa utan att ens ha sett dom spela lol.
2026-05-05, 23:27
Medlem
jontepsgs avatar
Ska bli intressant imorgon att se när Henry och gänget pratar om matchen istället för det här.
2026-05-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ska bli intressant imorgon att se när Henry och gänget pratar om matchen istället för det här.

Jag ser Henry just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av nickeanderson
Bra match, imponerande stabilt Arsenal, släpper inte till något i en CL semi.
Påminner om italienska klasslag från 90/00 talet.
PSG och Bayern är imponerande på ett annat sätt och roligare att kolla på.
Men vilket som är bäst fotboll är svårt att säga, kanske visar sig i finalen.
Kul för oss som följt fotboll länge, FIFA-generationen fattar inte grejen.

Bra inlägg.
2026-05-06, 00:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
5,6 i betyg av FotMob, de uppskattar inte en anfallare som gör grovjobbet. Klar MOTM.

Stor underhållning att läsa tråden f.ö. Mååånga som gråter nu.

Vad är det för en sajt? På bbc är han MOTM.
2026-05-06, 00:29
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Borde ha lagt till 4-5 minuter till med tanke på hur Arsenal maskade på slutet, även innan tilläggstiden startade.
2026-05-06, 01:45
Avstängd
Fotboll vm snart
2026-05-06, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men lägg av, FFS

Dock så blåste domaren lite väl enkelt för frispark (åt båda lagen) ikväll. Annars så ser jag att vissa användare skriver att Gyökeres var MOTM.. men det håller absolut inte jag med om, tycker att detta var bland hans sämre insatser i Gunners-tröjan under de senaste 3-4 månederna.

Rice klar MOTM i mina ögon. Men Göken var riktigt jävla fin, garanterat svinjobbig att möta och jag tyckte personligen att han följde upp en briljant insats mot Fulham med den äran.
2026-05-06, 07:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Har inte sett en sekund av matchen. Nån Atleti-tönt spillde en Carlsberg Hof på Elvi så har kollat på när de kastat popcorn på varandra i över en timme nu. Galna scener.
Vågat av dig att befinna dig så nära en sådan oxtokig huligan som försvarar sitt kära London i Fagersta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in