Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Ändå magstarkt att kalla min inställning för "gnäll" tycker jag.... Jag ser på ämnet från en annan synvinkel än dig, det är inte samma som att "gnälla".
Många föräldrar i tråden som inte tycks acceptera andra människors val i livet, utan bara förutsätter att alla har valt fel baserat på att de "inte vet bättre".
Ta inte åt dig. En hel del föräldrar vill ju för fan att dagis och förskolor ska ta hand om deras barn allt mer. Det säger mycket om vår samtid. Antingen skaffar folk mer barn än vad dom klarar av/orkar. Eller så jobbar man så pass mycket att man egentligen inte har tid för barn. Jobba mer får man ju garanterat göra om man skaffar barn. Om man inte tjänar snuskigt bra eller är rik från början.
Barn är dessutom allmänt jobbiga och ökar stress. Fy fan vad en del av mina tidigare grannars ungar skrek och sprang runt hela tiden i lägenheten. Totalt kaos, lät ibland som om dom renovera hela lägenheten. Det enda jag kunde tänka, tack gode gud att det inte är jag. Skulle aldrig palla att ha en sådan tillvaro.
Dessutom körs argumentet " outsider" om man inte gör som alla andra. Barn Volvo hela köret. Helt ärligt, vem fan bryr sig? Det är inte som att jag umgås eller känner dessa människor i alla fall. Vi lever helt olika liv. Det börjar dessutom bli en allt vanligare livsstil. Framför allt färre kvinnor vill ha barn, visade en undersökning gjord av Uppsala universitet förra året.