2026-05-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det du skriver om är faktiskt inte feminism och har inte ens med feminism att göra. Och är dessutom inget jag står bakom. Så när du skriver som du gör, så gör du alltså tre fel.
1. Skriver en felaktig definition av vad feminism är.
2. Kallar mig för feminist utifrån din felaktiga analys av vad feminism är.
3. Jag är inte feminist utifrån den gängse definitionen, jag är humanist. Det täcker och räcker mer.

Feminism för mig är att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och skyldigheter. Och kallar du mig för feminist, så måste du också godta min definition av vad feminism är för något. Då har du iaf. 1/4 rätt!

Metafor:
Jag kallar dig för fjolla. Och Fjolla definierar jag som någon som klär sig i rosa och sminkar sig. Vilket är tre fel.
1. Min definition av fjolla är fel.
2. Du stämmer inte in på min definition av fjolla.
3. Och du stämmer heller inte in på den vedertagna definitionen av fjolla.

Försök nu att fatta detta.

Och om du ser mig som fienden. Så beror det på att du vill förtrycka eller förslava andra människor. För sådant är jag helt emot.

Jag är alltså helt emot äktenskap där en man hämtar hem en fru från fattigt land och använder henne som sin ägodel. Förslavar henne och behandlar henne illa.

Men jag är helt för att en man hämtar hem sin älskade fru fån annat (tex. fattigt) land och lever ett fint och bra liv med henne och att hon också genuint trivs och mår bra av deras liv tillsammans och det är ömsesidig kärlek mellan dem.

Fast det är din definition av feminism som är felaktig, inte min. Så därav faller hela ditt resonemang. Du stirrar dig blind på ordboksdefinitionen, jag tittar på vad feminister säger och gör. Och vad feminister säger och gör ligger betydligt närmare min definition än din.

Och om du nu är motståndare till att inskränka människors frihet så får du väl börja kalla dig antifeminist då. För i så fall är det ju det du är.
Senast redigerad av Joe88 2026-05-05 kl. 17:54.
Citera
2026-05-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast det är din definition av feminism som är felaktig, inte min. Så därav faller hela ditt resonemang. Du stirrar dig blind på ordboksdefinitionen, jag tittar på vad feminister säger och gör. Och vad feminister säger och gör ligger betydligt närmare min definition än din.

Och om du nu är motståndare till att inskränka människors frihet så får du väl börja kalla dig antifeminist då. För i så fall är det ju det du är.

Jag skrev att jag är mot förslavande och förtryck av människor. Och jag är även emot människors frihet att förtrycka och förslava andra människor.

Exempel:
Bert 67 år har alltid haft svårt att få kvinnor. Han hämtar hem en 21-årig fru från ett fattigt land längt från Sverige. Och använder henne sedan som hushållsslav och sexslav. Behandlar henne illa, regelrätta våldtäkter och förtryck av hennes frihet och mänskliga rättigheter. Han har frihet och hon är förslavad och förtryckt. I detta läget är jag mot Berts frihet, då denna inskränker en annan människas mänskliga rättigheter. Och detta skriver även feminister under på.

Men du kanske ser det som att Berts frihet att få ha en fru att förtrycka och behandla illa, ska gå före hans frus mänskliga rättigheter? Och därav är du antifeminist?

----

Och märk väl: Om Carl 42 hämtar hit en 21-årig fru från fattigt land. Behandlar henne bra, hon har samtliga sina mänskliga rättigheter intakta. De har endast samtyckande sex, hon är inte förslavad. En ömsesidig kärlek växer fram mellan dem. Så ser jag inga fel med detta. Det är väl bara bra. I synnerhet som det råder ett mansöverskott i Sverige. Win-win.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-05 kl. 20:42.
Citera
2026-05-05, 20:49
Medlem
Citat:
Jag skrev att jag är mot förslavande och förtryck av människor. Och jag är även emot människors frihet att förtrycka och förslava andra människor.

Exempel:
Bert 67 år har alltid haft svårt att få kvinnor. Han hämtar hem en 21-årig fru från ett fattigt land längt från Sverige. Och använder henne sedan som hushållsslav och sexslav. Behandlar henne illa, regelrätta våldtäkter och förtryck av hennes frihet och mänskliga rättigheter. Han har frihet och hon är förslavad och förtryckt. I detta läget är jag mot Berts frihet, då denna inskränker en annan människas mänskliga rättigheter. Och detta skriver även feminister under på.

Men du kanske ser det som att Berts frihet att få ha en fru att förtrycka och behandla illa, ska gå före hans frus mänskliga rättigheter? Och därav är du antifeminist?

Jag råkade visst utelämna en del i mitt förra inlägg. Det skulle stå att om du nu är emot att inskränka människors frihet i syfte att skapa lika utfall mellan könen så är du antifeminist.

Ditt exempel ovan har för övrigt inget med feminism att göra.
Citera
2026-05-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag råkade visst utelämna en del i mitt förra inlägg. Det skulle stå att om du nu är emot att inskränka människors frihet i syfte att skapa lika utfall mellan könen så är du antifeminist.

Ditt exempel ovan har för övrigt inget med feminism att göra.

Jo, mitt exempel enligt ovan har med feminism att göra! Feminister vill inte se kvinnor förslavade och förtryckta.

Jag är humanist och vill inte se en enda människa (oavsett könstillhörighet) förslavad och förtryckt. Och jag vill inte se en människas frihet förtrycka en annan människas mänskliga rättigheter.

Exempel 1:

A. Män åker till Thailand och köper sex av prostituerade barn/fattiga kvinnor som plågas av sexet, men som måste sälja för brödfödan. I detta fallet kommer männens frihet att slippa fängelse, förtrycka barnens/kvinnornas mänskliga rättigheter att slippa bli köpta. Därav är jag mot detta. Starkt emot detta. Precis som feminister är.

B. Om samma män istället stannar i Sverige och köper sex av svenska eskorter, som valt yrket själva (finns några få sådana här på FB) och som mår bra av det. Så ser jag inget direkt fel i det.

C. Om samma män köper sex i Sverige av kvinnor som egentligen inte vill. Så är det grovt fel! Och detta är även feminister mot. Och det var därav sexköpslagen kom till. Den är inte till för att inskränka mäns frihet att köpa sex. Den är till för att skydda de prostituerades mänskliga rättigheter. Och där är jag helt med. Men blir fel i exempel "1.B", då både den prostituerade och kunden är frivilliga... Då är det mer lagen som inskränker deras frihet. Där har jag min tanke kring certifikat.

Exempel 2:

A. Man tar sig en fattig fru från annat land. Behandlar henne som skit. Hon är förslavad och förtryckt. Och han tar sig friheter och våldtar henne etc. Detta är jag starkt emot. Då han låter sina friheter gå före hennes mänskliga rättigheter. Även feminister är mot detta.

B. Men en man som tar hit en fru från fattigt land och behandlar henne väl och skyddar henens mänskliga rättigheter och hon mår bra. Där ser jag faktiskt inga problem.

----

Blev det tydligare så?

Den enes bröd får inte vara den andres död.
Man behöver dela på brödet, broderligt och systerligt.

Den enes frihet att få ha sex/gott liv, får inte förtrycka och förslava en annan människa/får inte inkräkta på dennas mänskliga rättigheter.
Citera
2026-05-05, 21:40
Medlem
Citat:
Jo, mitt exempel enligt ovan har med feminism att göra! Feminister vill inte se kvinnor förslavade och förtryckta.

Jag är humanist och vill inte se en enda människa (oavsett könstillhörighet) förslavad och förtryckt. Och jag vill inte se en människas frihet förtrycka en annan människas mänskliga rättigheter.

Exempel 1:

A. Män åker till Thailand och köper sex av prostituerade barn/fattiga kvinnor som plågas av sexet, men som måste sälja för brödfödan. I detta fallet kommer männens frihet att slippa fängelse, förtrycka barnens/kvinnornas mänskliga rättigheter att slippa bli köpta. Därav är jag mot detta. Starkt emot detta. Precis som feminister är.

B. Om samma män istället stannar i Sverige och köper sex av svenska eskorter, som valt yrket själva (finns några få sådana här på FB) och som mår bra av det. Så ser jag inget direkt fel i det.

C. Om samma män köper sex i Sverige av kvinnor som egentligen inte vill. Så är det grovt fel! Och detta är även feminister mot. Och det var därav sexköpslagen kom till. Den är inte till för att inskränka mäns frihet att köpa sex. Den är till för att skydda de prostituerades mänskliga rättigheter. Och där är jag helt med. Men blir fel i exempel "1.B", då både den prostituerade och kunden är frivilliga... Då är det mer lagen som inskränker deras frihet. Där har jag min tanke kring certifikat.

Exempel 2:

A. Man tar sig en fattig fru från annat land. Behandlar henne som skit. Hon är förslavad och förtryckt. Och han tar sig friheter och våldtar henne etc. Detta är jag starkt emot. Då han låter sina friheter gå före hennes mänskliga rättigheter. Även feminister är mot detta.

B. Men en man som tar hit en fru från fattigt land och behandlar henne väl och skyddar henens mänskliga rättigheter och hon mår bra. Där ser jag faktiskt inga problem.

----

Blev det tydligare så?

Den enes bröd får inte vara den andres död.
Man behöver dela på brödet, broderligt och systerligt.

Den enes frihet att få ha sex/gott liv, får inte förtrycka och förslava en annan människa/får inte inkräkta på dennas mänskliga rättigheter.

Men det där är även antifeminister i regel emot. Det är inte åsikter som feminismen har något slags monopol på. Så nej, det har inget med feminism att göra.

Vad jag pratar om är alltså att inskränka människors frihet i syfte att skapa lika utfall mellan könen. Dvs en variant av kommunism. DET är vad feminism är idag.
Senast redigerad av Joe88 2026-05-05 kl. 21:45.
Citera
2026-05-06, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Okey, men är det inte vanligt att svenska män jagar invandrarbrudar med rätt värderingar på hemmaplan också då? Jag menar det finns ju ett gäng såna redan i Sverige.

Nej det är det inte. En stor del av dessa invandrarbrudar har "kosiner", brorsor och farsor som inte tillåter de att dejta dekadenta svenskar. De kan bokstavligt talat mörda dig (och dottern) om ni dejtar. Svenskar vet om detta.

Ta in tre miljoner ukrainska brudar så ska ni få se vad som händer, dock.
Citera
2026-05-06, 06:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Nej det är det inte. En stor del av dessa invandrarbrudar har "kosiner", brorsor och farsor som inte tillåter de att dejta dekadenta svenskar. De kan bokstavligt talat mörda dig (och dottern) om ni dejtar. Svenskar vet om detta.

Ta in tre miljoner ukrainska brudar så ska ni få se vad som händer, dock.

Godmorgon.

Visst, men det är väl mest mena-folk som tänker i de banorna? Och det är väl ingen region du drar och letar fru efter i alla fall.

Nej, det finns ju t.ex. kvinnor från Thailand, Latinamerika, Balkan, Afrika och inte minst Ukraina som du kan träffa på hemmaplan. Men för all del, förstår ju att det säkert går lättare om man erbjuder ett svenskt medborgarskap till någon som lever väldigt fattigt.
Citera
2026-05-06, 08:06
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:

Och märk väl:

Tråden handlar om unga män, det är nog mer vanligt att dessa träffar helt vanliga tjejer i Bangkok eller Phuket.
https://www.youtube.com/watch?v=FStvEYG4e5g
Citera
2026-05-06, 10:12
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Frågeställning

1. Vad tycket du om detta fenomen?

2. Vilka länder i Europa eller världen är bra att leta en partner i? För och nackdelar?

3. Hur gå tillväga praktiskt?? Vad göra?
Jag tror faktiskt att vissa kulturer kan totalt bara klicka med varandra av sig själva beroende på vad deras förväntningar och syn på saker är. Men jag ser också att människor som söker sig utomlands är mer förlåtande kring saker de annars inte hade tolererat hemma. Där ser jag ofta att man tex behandlar svenska kvinnor som män-ish och sedan klagar på att de är manhaftiga.

Träffar man en grupp svenskar i utlandet så är de inte alls som de oftast beskrivs här. Så jag tror det sitter mer i väggarna än vad det gör i personerna.

Det är svårt att säga X eller Y är bra för dig eftersom det också är en personlig läggning. Vissa gillar stillsamma andra vill ha energisk passion.

Vanliga fungerande kombinationer jag oftast ser är:
Blyga grabbar och tjejer från jugoslavien, nördar och tyska tjejer, gymbros och portugiska tjejer, arbetsnarkomaner och polska tjejer, snubbar med hög sexdrift och ukrainska eller ryska tjejer. Sen finns det individer i alla grupper.
Senast redigerad av Anybodykiller 2026-05-06 kl. 10:15.
Citera
2026-05-08, 00:05
Medlem
Passport bros är så smart! Kvinnor har ju haft förturen att det strömmat hit män i form av invandring.

Dags för oss män att hämta hit några tjejer! Har dock kommit till Ukrainare som är kvinnliga men det väger inte upp obalansen.

Ska själv ut på turne i Europa från och med nästa vecka! Om någon vill hänga på så är det bara att skicka dm!

Börjar med Polen och sen baltstaterna. Så småningom Ukraina och Ryssland på lång sikt. Är väldigt optimistisk. Har riktigt goda erfarenheter från dessa länder tidigare.
Citera
2026-05-08, 00:49
Medlem
AndersPersson99s avatar
Jag tycker det här är väldigt bra om det stämmer. Svenska killar är eftertraktade, inte minst i USA och sydamerika. Detta fenomen är inte 50-åringar som hämtar hem en filippinska. Extremfeminismen har skapat ett på många sätt ogästvänligt land för män, och jag tycker inte svenska män längre ska ställa upp på skiten.
Citera
2026-05-09, 04:42
Medlem
Var hittar man Ukrainskor i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här