2026-05-05, 19:57
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Jag har tagit opiater i två dagar och upplever att alla mina horder av problem har bleknat.

Kan det vara så att opiaterna får mig att se på mina problem i ett annat ljus? Så till graden att det faktiskt är ett dåligt val att ta opiater?

Mvh
Citera
2026-05-05, 20:01
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Jag minns också när jag var 15 år.
Citera
2026-05-05, 20:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jag minns också när jag var 15 år.
Brukade du också vilja samtala emotionellt om hjärndöda frågor då vid 15?
Citera
2026-05-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Jag har tagit opiater i två dagar och upplever att alla mina horder av problem har bleknat.

Kan det vara så att opiaterna får mig att se på mina problem i ett annat ljus? Så till graden att det faktiskt är ett dåligt val att ta opiater?

Mvh

Det är lätt att se sina problem från ett annat perspektiv när man mår riktigt jävla gött..

Klart att problemen bleknar när man mår fint som fan, allt är en piss i Mississippi när man slagit kolven i botten..

Rekommenderar att ta vara på ”tipsen” från detta tillstånd sedan lämna opiaterna så långt bort som möjligt.

Dock vet vi alla innerst inne precis vad som behövs.. lyssna till dig själv och finn sanningen!
Citera
2026-05-05, 20:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NykterPundare
Det är lätt att se sina problem från ett annat perspektiv när man mår riktigt jävla gött..

Klart att problemen bleknar när man mår fint som fan, allt är en piss i Mississippi när man slagit kolven i botten..

Rekommenderar att ta vara på ”tipsen” från detta tillstånd sedan lämna opiaterna så långt bort som möjligt.

Dock vet vi alla innerst inne precis vad som behövs.. lyssna till dig själv och finn sanningen!
Jo lite så. Att jag är bostadslös känns som en suck i en storm just nu.
Citera
2026-05-05, 20:09
Medlem
Citat:
Jo lite så. Att jag är bostadslös känns som en suck i en storm just nu.

Hmm jag fattar.. hade också kört järnet om jag inte hade haft en stabil tillvaro... gärna med livet som insats.

Vart befinner du dig?
Citera
2026-05-05, 20:10
Avstängd
Citat:
Hmm jag fattar.. hade också kört järnet om jag inte hade haft en stabil tillvaro... gärna med livet som insats.

Vart befinner du dig?
Min tillvaro är ännu mer ostabil än vad skenet ger sken av.

Tänker försöka att inte leka med livet dock. Finns goda utsikter. Jag ska ta körkort
Citera
2026-05-05, 20:13
Medlem
Citat:
Min tillvaro är ännu mer ostabil än vad skenet ger sken av.

Tänker försöka att inte leka med livet dock. Finns goda utsikter. Jag ska ta körkort

Förstår hur du tänker.. Det låter bra dock, körkort är ett bra hjälpmedel.

Sikta på det bra och försök ignorera det keffa så gott det går.
Citera
2026-05-05, 20:14
Avstängd
Citat:
Förstår hur du tänker.. Det låter bra dock, körkort är ett bra hjälpmedel.

Sikta på det bra och försök ignorera det keffa så gott det går.
Tack! Jag tror jag ska undvika opiater vidare. Kanske 1/4 dagar, man måste ju ha lite eld i baken oftast
Citera
2026-05-05, 20:18
Medlem
Citat:
Tack! Jag tror jag ska undvika opiater vidare. Kanske 1/4 dagar, man måste ju ha lite eld i baken oftast

Sålänge du inte torskat helt så kapa helt om du kan.. annars har du bara ett till ”behov” att vara slav till. Ovärt att vara hungrig x2 liksom…

Lycka till vännen!!
Citera
2026-05-05, 20:19
Medlem
zombie-nations avatar
På vissa och med rätt kroppskemi kan det kännas som man blivit en normal människa, glad, som orkar göra saker. Det kan kännas naturligt, som att varför känner jag inte alltid såhär? Man tror nästan man kan ta känslan med in i vardagen.

Skulle ändå säga att just euforikänslan försvinner rätt snabbt vid regelbundet bruk. Då kan man redan ha utvecklat ett fysiskt beroende.

Och det är jättesvårt att bara ta ibland.
Citera
2026-05-05, 20:21
Avstängd
Citat:
Sålänge du inte torskat helt så kapa helt om du kan.. annars har du bara ett till ”behov” att vara slav till. Ovärt att vara hungrig x2 liksom…

Lycka till vännen!!

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
På vissa och med rätt kroppskemi kan det kännas som man blivit en normal människa, glad, som orkar göra saker. Det kan kännas naturligt, som att varför känner jag inte alltid såhär? Man tror nästan man kan ta känslan med in i vardagen.

Skulle ändå säga att just euforikänslan försvinner rätt snabbt vid regelbundet bruk. Då kan man redan ha utvecklat ett fysiskt beroende.

Och det är jättesvårt att bara ta ibland.
Okej tack ni båda

Men jag har provat iaf nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här