2026-05-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Om inte annat så är det ju faktiskt derby. 5 av 45 allsvenska Stockholmsderbyn har slutat med Dif-seger sedan 2015.
Dessa fem måste vara mot BP då?
Känns inte som " packet" vunnit ett derby på hela 2000- talet.!
Citera
2026-05-05, 16:37
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Mot oss 2018, 2021 (utan bortapublik) samt 2022.
Mot er 2020 (utan publik) och 2023.
Citera
2026-05-05, 17:34
Medlem
Citat:
Så nu är Solna Stockholm? Ni djurgårdare är en märklig sort.

Jag utgår från att man blir skriven där om man är född på Karolinska? Men vad vet jag, jag har ingen aning om hur kyrkobyråkratin fungerar. Däremot tycker jag att Järfälla, där han är uppvuxen, är på gränsen, men att det absolut går under Stockholm.
Citera
2026-05-05, 17:48
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Packet är väl ändå Gnaget 😉

Kul att det går i motsatt riktning också.

Men ärligt.. har aldrig hört en Gnagare säga Packet om Djurgårn tidigare.
Citera
2026-05-05, 17:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Så nu är Solna Stockholm? Ni djurgårdare är en märklig sort.
Är Mora Stockholm?
Citera
2026-05-05, 17:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Packet är väl ändå Gnaget 😉

Kul att det går i motsatt riktning också.

Men ärligt.. har aldrig hört en Gnagare säga Packet om Djurgårn tidigare.
Varför defaulta till något så basic när det kära barnet har så många fina namn? Plastapa, Real Apa, Judegården, und so weiter.

Död och hat!
Citera
2026-05-05, 18:28
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Varför defaulta till något så basic när det kära barnet har så många fina namn? Plastapa, Real Apa, Judegården, und so weiter.

Död och hat!
Glöm inte Nassegården tack.
Citera
2026-05-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Halmstad sparkar Johan Lindholm. Nästa att gå den här veckan blir Billborn.

Jag tror faktiskt inte att Billborn och Björklund får gå. Däremot kanske man borde utvärdera fystränaren som är den som ansvarar för att spelarna blir snabbare, smidigare och starkare. Än har jag inte sett något i positiv riktning av detta. Snarare tvärt om.
Jag har dock tålamod och förhoppning att det blir bättre efter en tung period.
Citera
2026-05-05, 18:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Gnaget är packet. Epa-raggarna. Tierps finest. Vi är TTA, Radio Dept., Baba Sonic, BO, Japan, Jerka, södermalm. Vi är speedway i Gubbängen. DIF är mycket men packet ör nog ändå reserverat för Gnaget primärt och kanske även för oss, mer packet-aura än DIF, faktiskt.

På tal om derbyt så är det ju litet av ett paradigmskifte. AIK har ju ett fint derbyfacit att luta sig tillbaka mot men ska för första gången på denna sida 20-talet försöka trilla boll. Inte stå lågt och kontra. Ponera att så sker: då tror jag ändå DIF är tyngre och bättre och det kan bli 2-0. Däremot om man faller in i gamla hjulspår, ja då är det en öppen historia.
Senast redigerad av Fred Friendly 2026-05-05 kl. 18:59.
Citera
2026-05-05, 19:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Glöm inte Nassegården tack.
Inte enligt Bagge
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Gnaget är packet. Epa-raggarna. Tierps finest. Vi är TTA, Radio Dept., Baba Sonic, BO, Japan, Jerka, södermalm. Vi är speedway i Gubbängen. DIF är mycket men packet ör nog ändå reserverat för Gnaget primärt och kanske även för oss, mer packet-aura än DIF, faktiskt.

På tal om derbyt så är det ju litet av ett paradigmskifte. AIK har ju ett fint derbyfacit att luta sig tillbaka mot men ska för första gången på denna sida 20-talet försöka trilla boll. Inte stå lågt och kontra. Ponera att så sker: då tror jag ändå DIF är tyngre och bättre och det kan bli 2-0. Däremot om man faller in i gamla hjulspår, ja då är det en öppen historia.
We come to fuck. Resultat visar inte allt, och med lite tur är det egentligen bara Degerfors som vi faktiskt förtjänar att förlora.
Citera
2026-05-05, 19:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Inte enligt Bagge

We come to fuck. Resultat visar inte allt, och med lite tur är det egentligen bara Degerfors som vi faktiskt förtjänar att förlora.
Det gör ju derbyt bara än mer spännande. Blir ju (kanske) ett helt nytt aik. Som ska göra spelet genom hög återerövring och Cifuentes tikitaka Kommer kunna se derbyt utan att bli störd, ska bli kul.
Citera
2026-05-05, 19:43
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Word brors 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in