2026-05-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Daniel Ståhl? Ja han är fet i alla fall men rätt kass på fotboll.

Också stockholmare så därför självklart djurgårdare, så klart, men nu menar han ju den andre gode Ståhl som bara har feta bollar. Som han dessutom gör felaktiga övertidsmål med.

Nä, idag mår man... för 17 år sedan, på dagen igår, satt jag i en sketen minibuss som rullade från Sveriges rövhål och funderade på varför jag åkt 100 mil tur och retur för att se mitt liv passera i revy. Det tog fan många år att skaka av sig den 6-0:an. Det tog 17 år för tillbakakaka, men varsågoda änglarna!
Citera
2026-05-05, 11:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Också stockholmare så därför självklart djurgårdare, så klart, men nu menar han ju den andre gode Ståhl som bara har feta bollar. Som han dessutom gör felaktiga övertidsmål med.

Nä, idag mår man... för 17 år sedan, på dagen igår, satt jag i en sketen minibuss som rullade från Sveriges rövhål och funderade på varför jag åkt 100 mil tur och retur för att se mitt liv passera i revy. Det tog fan många år att skaka av sig den 6-0:an. Det tog 17 år för tillbakakaka, men varsågoda änglarna!
Fan vad fint! Grattis till dig! Vi skickar Billborn till arbetsförmedlingen på lördag.
Citera
2026-05-05, 11:26
Medlem
Damacys avatar
Citat:

Hoppa Tauer-matchen. Sjukt att det var 17 år sedan, den hade man verkligen inte förträngt.

Riktigt skönt att få revansch igår, läste nånstans att IFK hade 13 lyckade passningar efter 21 minuter spelat, det är en sanslös överkörning.

Om de skulle lyckas vinna mot bajen skulle det vara den roligaste skiten någonsin.
Citera
2026-05-05, 12:41
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Pengarna ligger stabilt på pissdif inför helgens derby.
Dif kommer vara lika fat and happy som bajen efter sin storvinst. Om något så talar det här resultatet för att man kommer åka på spö i derbyt.
Citera
2026-05-05, 13:00
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Dif kommer vara lika fat and happy som bajen efter sin storvinst. Om något så talar det här resultatet för att man kommer åka på spö i derbyt.

Jag hoppas innerligt att du (och oddsmakarna, de stod i 3x igår) har rätt, bara att se hur lite geist de hade i derbyt mot Bajen som gjorde en svag insats.
Citera
2026-05-05, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
¨
Vad tusan har hänt med IFK Göteborg?

I långa sekvenser såg det ut som om mittfältet bara sprang och tittade på när Djurgården löpte med bollen och passade. Då är det heller inte lätt för försvaret, som verkar darrigt, att hänga med.

Var inte Heintz och Fenger suveräna förra året?

Var det Gurra som höll ihop allt?

Anade Stiller oråd och lämnade?

MFF:s svacka är en sak, men detta är tammefan chockerande.

Dagens blåvitt har enbart ”tur” att de har den historian bakom sig samt en publik som aldrig sviker.

Klubben har sköts katastrofalt i över 10 års tid, hade det varit Kalmar som hade sköts på samma sätt så hade de lirat i division 1 i dagsläget.
Citera
2026-05-05, 14:19
Medlem
Halmstad sparkar Johan Lindholm. Nästa att gå den här veckan blir Billborn.
Citera
2026-05-05, 15:09
Medlem
goseigens avatar
Vilket mörker Jag undrar om inte det här var Blåvitts största förlust sedan 1990.

Förhoppningsvis kan IFK åtminstone slå ÖIS den 18. Snacka om att det kommer att bli en grisig match, fylld av ångest.
Citera
2026-05-05, 15:22
Medlem
Om man nu efter sex omgångar roar sig med att tippa serien igen så blir det såhär tips före säsong inom ( ).
1( 1) Bajen
2(2) MFF
3( 3) Mjällby
4.(8) Sirius
5(5) " Packet".
6.(10) Elfsborg
7.(9) Häcken
8.(4) GAIS
9.(6) AIK
10. (11) BP
11.(12) Degerfors
12(15) Västerås
13.(7) IFK Göteborg
-----------------------------------------------------

14. (13) Kalmar FF
-----------------------------------------------
15.(16) ÖIS.
16(14) Halmstad BK.
Citera
2026-05-05, 16:27
Medlem
Tonyos avatar
Citat:

Citat:
Daniel Arvid Paavali Ståhl, född 27 augusti 1992 i Råsunda församling, Stockholms län,[31] är en svensk friidrottare (diskuskastning och kulstötning) som tävlar för Spårvägens FK.
Så nu är Solna Stockholm? Ni djurgårdare är en märklig sort.
Citera
2026-05-05, 16:29
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Om inte annat så är det ju faktiskt derby. 5 av 45 allsvenska Stockholmsderbyn har slutat med Dif-seger sedan 2015.
Citera
2026-05-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Så nu är Solna Stockholm? Ni djurgårdare är en märklig sort.
Att folkslaget djurgårdare är märkliga och självupptagna vet vi ju redan.
Det värsta folkslaget som finns.
Daniel borde ju vara AIKare för övrigt, nånstans gick nåt jävligt snett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in