Citat:
Ursprungligen postat av
tomten892
ännu en gång verkar du normalisera övergrepp men tycker de är mer skam att titta på att de hela än att begå övergrepp. Säger ett och annat om dig. Då tror jag de inte är så allvarligt om någon tittar på bilder av övergrepp när du är okej med att de begås övergrepp och kommer med massa bort förklaringar som är totalt värdelösa
Du måste missförstå mig, jag normaliserar verkligen inte övergrepp. Jag skrev lite om vad jag uppfattar som problemet med att kunna sätta dit förövaren och skydda barnen.
Självklart att mina ”bortförklaringar” är totalt värdelösa för det är inte det jag försöker göra.
Det är allvarligt att ”någon tittar på bilder”, och det är ännu allvarligare att övergrepp på barn sker. Det är jättehemskt att det är så svårt att skydda barnen och hur lätt förövarna lyckas lura sig in i barnens miljöer och begå sina äckliga brott.
Jag fattar inte syftet med det som du håller på med, att vända på detaljer i argumentationen så att det jag skrev helt plötsligt ska betyda något annat?
Om du tycker om att titta på bilder på sexövergrepp så är du pedofil och ett jävla as och kan dra åt helvete, hoppas du blir påkommen med skiten och någon öppnar käften så du åker dit.
Hoppas att det hinner bli en straffskärpning tills dess också så att du får sitta riktigt länge.
Om du tycker att det ”inte är så farligt med lite bilder” så funderar jag på om jag är så jävla kass på att skriva?
Det jag försöker förmedla är att bilderna är bara toppen på isberget som är lättare att få förövare dömda med. Sannolikt är de flesta som blir upphetsade av barnporr benägna att begå egna övergrepp om de får möjlighet. Och de som ”samlar” på skiten är idioter som skulle skaffa sig en annan hobby och får skylla sig själva om de blir tagna för pedofiler. Det är ju helknäppt att hjälpa pedofiler att ägna sig åt sin läggning.
Så de som håller på med bilder och filmer är antingen pedofiler eller idioter och det är bara bra att polisen kan hålla koll på dem och sätta dit dem, om det går. Och jag gillar även följdverkningen att spridningen minskas så mycket som möjligt.