2026-05-06, 10:25
Medlem
Ibland undrar man om dessa personer är okunniga när det gäller IT data. Hur i helvete är människan funtad som har 10k bilder och filmer! Det är ofta man läser om människor/pedofiler gör så här. Förstår dom inte att det är galenskap! Men nu är han iallafall uthängd och det är kört för honom när det gäller det sociala livet och arbetslivet. Problemet är att det kommer nya igen och igen som blir påkommna.
Citera
2026-05-06, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Ryan är grym!! Sett denna?
Den handlar om användaren Lux a.k.a
The King of Hurtcore.
Han drev darknets största forum för sadistiska övergreppsfilmer på barn.
En sevärd dokumentär för den som är intresserad.
Världen är sjuk....
[url]https://youtu.be/cOAaonpTLlc

Mitt liv var bättre innan jag gjorde misstaget att titta på den videon..
Citera
2026-05-06, 11:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ni som tycker det är ok att titta på barn som blir misshandlade och våldtagna. Prova och tänk så här, skulle ni vilja ha 10 000 bilder och filmer på hundvalpar som blir misshandlade på alla möjliga sett enbart för ni vill samla, jag tror inte det.
Dom kan prova att tänka så här också:
Hade det varit ok om det var deras egna barn man såg på bilder/filmer?
(vem vet, dom kanske svarar ja....)
Citera
2026-05-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dom kan prova att tänka så här också:
Hade det varit ok om det var deras egna barn man såg på bilder/filmer?
(vem vet, dom kanske svarar ja....)
Den är bra också.
Citera
2026-05-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Ibland undrar man om dessa personer är okunniga när det gäller IT data. Hur i helvete är människan funtad som har 10k bilder och filmer! Det är ofta man läser om människor/pedofiler gör så här. Förstår dom inte att det är galenskap! Men nu är han iallafall uthängd och det är kört för honom när det gäller det sociala livet och arbetslivet. Problemet är att det kommer nya igen och igen som blir påkommna.
Alla de här grisarna blir som tokiga när de hittar bp på dark web. Min uppfattning, efter att ha surfat runt på dark web och läst vad dessa grisar säger, är att det är precis som om de har hittat diamanter och guld. Därför samlar de så kopiöst med bilder. Sedan menar jag att dark web inte har någon funktion att fylla, utan det bästa hade varit att stänga ner det helt. Du hittar inget som fyller någon vettig funktion på dark web.
Senast redigerad av Berraperra1975 2026-05-06 kl. 12:25.
Citera
2026-05-06, 12:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LesDiscrets
Mitt liv var bättre innan jag gjorde misstaget att titta på den videon..

Så är det
Men samtidigt är det viktigt att inte blunda för vad som sker.
Tror det är därför det aldrig riktigt blir någon skillnad ingen orkar hålla på med skiten
Citera
2026-05-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Så är det
Men samtidigt är det viktigt att inte blunda för vad som sker.
Tror det är därför det aldrig riktigt blir någon skillnad ingen orkar hålla på med skiten

Missförstå mig rätt! Jag är känd/ökänd för att inte blunda och folk skulle nog säga att jag tänker alldeles för mycket på saker jag inte borde; såsom detta. Gick och funderade en bra stund om jag skulle försöka bli nån typ av volontär som hjälper polisen med just pedofiler men åren har gått och jag känner mig bara äcklad, och ganska aggressiv, så bättre att jag bara håller mig lugn och sköter mitt.
Citera
2026-05-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Är det verkligen brottsligt att dela en dom? Vad hände för dig! Blev det dagsböter? Jag visste faktiskt inte att det var brottsligt.

Japp jag dömdes för grovt förtal i 2 fall!
Villkorlig dom och böter på 5000kr och skadestånd på 20.000kr + 1000 till brottsoffer myndigheten!
Citera
2026-05-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Japp jag dömdes för grovt förtal i 2 fall!
Villkorlig dom och böter på 5000kr och skadestånd på 20.000kr + 1000 till brottsoffer myndigheten!
Tack för svar. Jävlar vad surt, jag har tänkt tanken någon gång på en lokal facebook grupp, men nu blir det inte något av det.
Citera
2026-05-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Har Donnez gått ut med nåt officiellt statement, tagit avstånd osv.?

En snabb titt på deras Fb-sida:
Nej.

Han spelade i Donnez i 5 år tydligen. Har inte jättebra koll på just Donnez men ingen som stuckit ut och gjort sig känd i branschen vad jag vet... har rätt bra koll på de kända banden, men hans namn känner jag inte till sedan innan...
Citera
2026-05-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Du måste missförstå mig, jag normaliserar verkligen inte övergrepp. Jag skrev lite om vad jag uppfattar som problemet med att kunna sätta dit förövaren och skydda barnen.
Självklart att mina ”bortförklaringar” är totalt värdelösa för det är inte det jag försöker göra.
Det är allvarligt att ”någon tittar på bilder”, och det är ännu allvarligare att övergrepp på barn sker. Det är jättehemskt att det är så svårt att skydda barnen och hur lätt förövarna lyckas lura sig in i barnens miljöer och begå sina äckliga brott.

Jag fattar inte syftet med det som du håller på med, att vända på detaljer i argumentationen så att det jag skrev helt plötsligt ska betyda något annat?

Om du tycker om att titta på bilder på sexövergrepp så är du pedofil och ett jävla as och kan dra åt helvete, hoppas du blir påkommen med skiten och någon öppnar käften så du åker dit.
Hoppas att det hinner bli en straffskärpning tills dess också så att du får sitta riktigt länge.
Om du tycker att det ”inte är så farligt med lite bilder” så funderar jag på om jag är så jävla kass på att skriva?
Det jag försöker förmedla är att bilderna är bara toppen på isberget som är lättare att få förövare dömda med. Sannolikt är de flesta som blir upphetsade av barnporr benägna att begå egna övergrepp om de får möjlighet. Och de som ”samlar” på skiten är idioter som skulle skaffa sig en annan hobby och får skylla sig själva om de blir tagna för pedofiler. Det är ju helknäppt att hjälpa pedofiler att ägna sig åt sin läggning.
Så de som håller på med bilder och filmer är antingen pedofiler eller idioter och det är bara bra att polisen kan hålla koll på dem och sätta dit dem, om det går. Och jag gillar även följdverkningen att spridningen minskas så mycket som möjligt.
den ända som är vidrig är den som skapar bilden eller filmen och begår övergreppet den kan du garantera att den begått ett brott utom rimligt tvivel om bilderna inte är ai genererade eller animerade då finns risk att bilden inte föreställer något som hänt så sluta störa dig på någon som sätt bilder eller filmer som någon skappa. Undantag är väl om ett vittne tar bilder och filmer som bevisar brott men helt klart inget bevis på att personen skulle kunna begå brott för den har sätt en viss typ av bilder och filmer. Då skulle vi ju knappast kunna se på större delen av de filmer som visas nu syftar jag inte på porr eller dylikt utan att bli de som visas på filmen eller bilderna.
Citera
2026-05-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tittar man på övergrepp är man sjuk och borde låsas in.

den som begår övergreppet kan du låsa in de är den som gör sig skyldig till brottet ingen annan eventuellt den som filmar eller tar bilderna på de hela om den inte bara är ett vittne som av en slump befinner sig på platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in