Citat:
Ursprungligen postat av
tretiotreslak
Alltså nu kan jag vara lite bakom flötet, men jag har alltid trott att polis eller myndigheter har rätt bra koll på vart man hittar barnporr, hur fan kan man hinna ladda ner 10.000 tals filer innan det märks????
Det bör inte vara så svårt att spåra vart det finns att få tag i, och således spåra vilka som besöker sidorna där det finns? eller är det verkligen så svårt att få tag i pedofiler som laddar ner filer i sånna stora mängder? verkar helt sjukt.
Det är svårare än man tror att reglera sånt här. Det som alltid förvånat mig och andra teknikintresserade är den oerhörda sofistikering pedofiler har när det gäller att skydda sig mot intrång och samtidigt dela så mycket vidrigheter som möjligt.
Se t ex det här avsnitten med Ryan Montgomery, som troligen är en av deras värsta fiender, där han förklarar exakt hur det fungerar. Det finns väldigt mycket mer videos på ämnet om man är intresserad, men den där är en väldigt bra introduktion.
Ryan Montgomery - #1 Ethical Hacker Who Hunts Child Predators Catches One Live On Podcast | SRS #56
https://youtu.be/qjz_07-DvE0