Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
1. Jag ser påmdetnur den synvinkel som passar mitt liv. Det är bara ni som kallar den negativ.
2. Jag har sett flera som kallar oss barnlösa för både psykopater och tycker att vi inte vet vad vi egentligen vill.
3. Mina åsikter är inte att jämställa med argument. Jag berättar för TS om hur jag ser på att ha barn, att någon annan ser det annorlunda är inte detsamma som att jag har fel.
Det är en negativ synvinkel när den bara är mörk, mörk ,mörk hur du än vänder dig. Att du sedan bara inte vill ha barn är som sagt okej, men är ändå en sak för sig.
Jaha, det var väl barnsligt av dem att jämföra frivillig barnlöshet med psykopati. Det har jag missat, men tittar du igenom denna och liknande trådar så ser du att majoriteten av föräldrar inte tycker ens i närheten så.
Men saken är att det blir ett argument när du säger "jag vill inte ha barn pga X" är "X" inte stämmer och det vet föräldrar. Säger du istället "jag föreställer mig X", så framkommer det tydligt att det är en idé i dott huvud som inte behöver stämma med verkligheten för att gälla för dig.