2026-05-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du menar som Mjällby gjorde?

Har du sett Sirius spela jämfört med Mjällby förra året? Absolut att Sirius är bra men Mjällby var totalt överlägsna, Sirius hade maximal flyt mot MFF och Kalmar. Hur länge håller det?

Om Sirius är 1a efter 15 omgångar, då kan jag ge de att de är guldfavoriter.
Citera
2026-05-03, 14:42
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vi får in ett analysverktyg med väldigt starkt trackrecord - Jamestown. Innan detta är implementerat finns såklart ingen poäng med att anställa ny tränare. Detta fattar alla som använder hjärnan.

Inför FIFA denna regeln så måste dif spela med 10 man om dom inte skaffar en akademi snarast. Stockholms sämsta talangutveckling. Det är nog ett större problem än den truppen alkisen lämna efter sig.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/fifa/fifa-overvager-ny-regel-for-u21-spelare-i-klubblag

Fråga inte mig varför jag har mer koll på dif än någon som är hardcore differ.

Jag har ingen hjärna men det är du som går på Benzo. Självmål.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-05-03 kl. 14:45.
Citera
2026-05-03, 14:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Idag ska Elfsborg smaka vår vrede! Gäller haka på i toppen!
Citera
2026-05-03, 14:58
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Idag ska Elfsborg smaka vår vrede! Gäller haka på i toppen!

Hoppas på AIK i baggebo1 derbyt. Ellos är ett större hot i längden.
Citera
2026-05-03, 15:09
Medlem
GAIS åker ut om de förlorar idag mot Örgryte
Citera
2026-05-03, 15:18
Medlem
Taha Ali med mål mot Mjällby med vänstern, kommer det vara tillräckligt för att få följa med till Nordamerika tro?
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2026-05-03 kl. 15:27.
Citera
2026-05-03, 16:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Blåser kring KK. Det känns lite som VSK 2024. Fint men med en dåres envishet klamrar sig KK kvar vid sin treback och vi har förjävla svårt att göra mål. Idag vinner vi med 3-0 och det är i underkant men känslan är inte positiv.
Citera
2026-05-03, 16:27
Medlem
Kul att se Malmö visa hög Europa klass
Alldeles för bra för allsvenskan
Citera
2026-05-03, 18:29
Medlem
Teus avatar
Helt klart godkänt resultat idag, men upplever att vi återigen är det bättre laget på plan och kanske borde ha vunnit. Inget rån dock.
Citera
2026-05-03, 18:45
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Blåser kring KK. Det känns lite som VSK 2024. Fint men med en dåres envishet klamrar sig KK kvar vid sin treback och vi har förjävla svårt att göra mål. Idag vinner vi med 3-0 och det är i underkant men känslan är inte positiv.
Nja, vet inte om jag håller med riktigt. Känslan är att vi spelar med lite högre risk än under Kim Hellberg.

Så gott som alla lag i serien kommer att mer eller mindre parkera bussen när de möter oss, och majoriteten kommer inte orka hålla emot när man tvingas spela så lågt under så lång tid. Det svåraste som finns är att lirka upp den där bussen. Det är en hel del inspel och chanser man slår bort, antingen för att det helt enkelt är för många motståndare i vägen, eller att man tar fel beslut eller helt enkelt spelar in bollen med för låg kvalitet och fastnar på första gubbe. Men till slut kommer ett inspel som sitter där det ska, och då bli det mål. Kom på mig själv med att svära över att Skoglund alltid tog fel beslut i sista aktionen, men så kommer den där fina diagonalpassningen till Lind som bara kan stänka in den.

Skillnaden idag tycker jag är att vi tätar till defensiven bättre, VSK hade egentligen inte mycket alls. Det var någon chans där de kunde kommit två mot en (som sagt, vi spelar med högre risk), men VSK-spelaren missade mottagningen med några centimeter. I övrigt inte mycket alls.

Offensiven är inte Bajens problem i år, det är att man gör för mycket misstag i defensiven. Men idag städade man bort det, och då vinner man rätt komfortabelt.
Citera
2026-05-03, 18:45
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Helt klart godkänt resultat idag, men upplever att vi återigen är det bättre laget på plan och kanske borde ha vunnit. Inget rån dock.

Vi behöver en bättre offensiv man får hoppas Kakoullis kommer tillbaka och har utvecklats.
Citera
2026-05-03, 19:03
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Nja, vet inte om jag håller med riktigt. Känslan är att vi spelar med lite högre risk än under Kim Hellberg.

Så gott som alla lag i serien kommer att mer eller mindre parkera bussen när de möter oss, och majoriteten kommer inte orka hålla emot när man tvingas spela så lågt under så lång tid. Det svåraste som finns är att lirka upp den där bussen. Det är en hel del inspel och chanser man slår bort, antingen för att det helt enkelt är för många motståndare i vägen, eller att man tar fel beslut eller helt enkelt spelar in bollen med för låg kvalitet och fastnar på första gubbe. Men till slut kommer ett inspel som sitter där det ska, och då bli det mål. Kom på mig själv med att svära över att Skoglund alltid tog fel beslut i sista aktionen, men så kommer den där fina diagonalpassningen till Lind som bara kan stänka in den.

Skillnaden idag tycker jag är att vi tätar till defensiven bättre, VSK hade egentligen inte mycket alls. Det var någon chans där de kunde kommit två mot en (som sagt, vi spelar med högre risk), men VSK-spelaren missade mottagningen med några centimeter. I övrigt inte mycket alls.

Offensiven är inte Bajens problem i år, det är att man gör för mycket misstag i defensiven. Men idag städade man bort det, och då vinner man rätt komfortabelt.
Vi ska inte spela 5-back punkt slut. Det är skandal att KK sitter och pratar om att 4-3-3 är hans favoritformation men ändå fortsätter spela laget så här, med Lind som wingback. I sann rysspropaganda-style släpper man alltid elvan uppställd som en 4-3-3 också. Helt ärligt, klarar han inte av att ställa upp laget i ett 4-3-3 är han fel gubbe för oss. Bara att packa väskan isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in