Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Blåser kring KK. Det känns lite som VSK 2024. Fint men med en dåres envishet klamrar sig KK kvar vid sin treback och vi har förjävla svårt att göra mål. Idag vinner vi med 3-0 och det är i underkant men känslan är inte positiv.
Nja, vet inte om jag håller med riktigt. Känslan är att vi spelar med lite högre risk än under Kim Hellberg.
Så gott som alla lag i serien kommer att mer eller mindre parkera bussen när de möter oss, och majoriteten kommer inte orka hålla emot när man tvingas spela så lågt under så lång tid. Det svåraste som finns är att lirka upp den där bussen. Det är en hel del inspel och chanser man slår bort, antingen för att det helt enkelt är för många motståndare i vägen, eller att man tar fel beslut eller helt enkelt spelar in bollen med för låg kvalitet och fastnar på första gubbe. Men till slut kommer ett inspel som sitter där det ska, och då bli det mål. Kom på mig själv med att svära över att Skoglund alltid tog fel beslut i sista aktionen, men så kommer den där fina diagonalpassningen till Lind som bara kan stänka in den.
Skillnaden idag tycker jag är att vi tätar till defensiven bättre, VSK hade egentligen inte mycket alls. Det var någon chans där de kunde kommit två mot en (som sagt, vi spelar med högre risk), men VSK-spelaren missade mottagningen med några centimeter. I övrigt inte mycket alls.
Offensiven är inte Bajens problem i år, det är att man gör för mycket misstag i defensiven. Men idag städade man bort det, och då vinner man rätt komfortabelt.