Citat:
Ursprungligen postat av
DrGiggles
Ja, jag har väldigt mycket empati och var ett väldigt känsligt barn som blev mobbat. Så jag lärde mig tidigt att allt är inte svart eller vitt. Det finns både gott och ont. Det har gjort att jag visar empati för de som förtjänar det och som visat sig värda mitt stöd och engagemang. Enligt min mening tar det åtminstone månader innan man är säker på en person, i de flesta fall. Hur är er syn? Om jag tar rubriken då menar jag att du inte kan stå vid en gräns och välkomna flyktingar du inte känner och tro alla är okey.Man måste förtjäna tillit. Vill tillstå att jag tjänat bra på bostadsaffärer och har väldigt välbetalt jobb, så är inte bitter för t ex invandring.
Man får hänfalla till en kontrafaktiskt historieskrivning där migrationspolitiken blir omöjlig att isolera för att ge ett svar på detta. Ett faktum är ju dock att sverige fortfarande ligger i världstopp vad beträffar välfärd och andra någorlunda mätbara faktorer som mäter livskvalitet. Alltså kan man ändå konstatera att vårt system har varit relativt framgångsrikt, tack vare (eller trots, beroende på hur man ser på det) den politiken som har förts historiskt.