2026-05-04, 18:13
Medlem
marikas-trosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Bättre kan du! Var är de grundlösa anklagelserna och nedsättande epiteten?
Hela din posthistorik består enbart av sådant.

Dina egna anklagelser då? Hur många har du inte själv dumförklarart här? Va?

Hur många aktier har du i bolaget?
Citera
2026-05-04, 21:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marikas-trosor
Dina egna anklagelser då? Hur många har du inte själv dumförklarart här? Va?

Hur många aktier har du i bolaget?

70905 stycken och är upp 33%.
Du själv då?
Vi kan ju vara lite seriösa nu om du vill.
Citera
2026-05-04, 21:02
Medlem
marikas-trosors avatar
Citat:
70905 stycken och är upp 33%.
Du själv då?
Vi kan ju vara lite seriösa nu om du vill.

Jaså nu vill du vara seriös. 3.7 miljoner aktier. Lite för lite, men jag är ju trots allt löneslav.
Citera
2026-05-04, 23:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jaså nu vill du vara seriös. 3.7 miljoner aktier. Lite för lite, men jag är ju trots allt löneslav.

Och vad för GAV?
Är du + eller - för tillfället.
Citera
2026-05-05, 04:21
Medlem
marikas-trosors avatar
Citat:
Och vad för GAV?
Är du + eller - för tillfället.
Är plus 70%
Citera
2026-05-05, 07:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Är plus 70%

Det gäller bara att hoppa av i tid.
Citera
2026-05-05, 11:15
Medlem
Ringhals3s avatar
I Öresfonden FBÖ25 så förvaltar jag drygt 30 olika öresaktier varav de allra flesta har en börsgraf och historik som liknar Hexatronic.

Det är samma mönster av nedgångar på drygt 90% sedan börsintroduktionen, återkommande nyemissioner och inte minst trogna fans som är helt övertygade om att det snart blir ett jättestort genombrott för bolaget och att kursen då kommer rusa minst flera hundra procent.

Märkligt nog så har det inte hänt i ett enda av fondens innehav, däremot så har ett par av bolagen gått i konkurs efter att aktieägarna nobbat ytrerligare nyemissioner.

Kan Terranet bli det lysande undantaget? Småspararna som sitter i aktien är övertygade om det, lika övertygade som ägarna i de andra 30 bolagen om att rusningen är på gång!
Citera
2026-05-05, 19:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Jahaja, då var nan på rött igen efter att ha varit upp 30%. Det blev ju inte riktigt de positiva nyheter idag som marknaden / vi småsparare hoppades på.

Du är fortfarande 20% upp trots dagens genomklappning.

Vad har du för strategi framåt?
Ta hem vinst eller ligga kvar?
Jag ligger kvar men mitt innehav är ju bara värt 9303 kronor och jag är back runt 7%.

Terranet har ju en rätt trist historilk av snart och nästan så jag beundrar ditt mod att gå in så tungt!
Senast redigerad av Ringhals3 2026-05-05 kl. 20:34.
Citera
2026-05-06, 09:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Är plus 70%

Och nu var du plötsligt på minus tvp dagar senare.
Frågan är när Terranet ska leverera det besked som vi aktieägare aldrig tycks få men som antyds i PM efter PM utan att presentera något mer konkred än luddiga besked om samarbeten och att deras teknik finns monterad i ett fordon här och ett annat där.

Det verkar dröja oändligt länge innan Terranet säkrar dedär riktigt feta kontrakten som ger bolaget miöjardinkomster och som skulle motivera en kurs minst 10 kanske 50 gånger högre än idag.

Mitt innehav har gått från +30% till -20% på två dagar.

Och sedan när det ser riktigt trist ut så brukar det komma ett PM om nyemission.
Citera
2026-05-06, 17:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Är plus 70%

Var plus 70%, det var då jag var plus 30%.
Väldigt mycket av denna uppgång byggde på förväntningar som inte infriades och väldigt lite (ingenting?) Byggde på fakta och händelser som motiverade en kursuppgång.

Tror du racet är över för denna gång nu?
På placera så räknar de med att raketen får nytt bränsle imorgon. Det kan man ju hoppas men jag som varit med sedan över två kronor är rätt blassé.
Citera
2026-05-07, 10:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Då är det upp 18% idag så jag är bara minus 8%.
Citera
2026-05-07, 12:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Och nu var du plötsligt på minus tvp dagar senare.
Frågan är när Terranet ska leverera det besked som vi aktieägare aldrig tycks få men som antyds i PM efter PM utan att presentera något mer konkred än luddiga besked om samarbeten och att deras teknik finns monterad i ett fordon här och ett annat där.

Det verkar dröja oändligt länge innan Terranet säkrar dedär riktigt feta kontrakten som ger bolaget miöjardinkomster och som skulle motivera en kurs minst 10 kanske 50 gånger högre än idag.

Mitt innehav har gått från +30% till -20% på två dagar.

Och sedan när det ser riktigt trist ut så brukar det komma ett PM om nyemission.

Sådärja, nu kom PM:et om nyemission, den var ju inte allt för stor så utspädningen blir väl bara 3-4% vilket inte lär märkas i en såpass volatil aktie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in