2026-05-04, 07:11
  #157
Medlem
Tavastehuss avatar
Josef Boumedienne sa i Viaplays hockeypodd att 10-15 NHL-spelare är aktuella.
Citera
2026-05-04, 11:52
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Suktar efter en riktig förstacenter till detta laget, men just nu ser det ut som det blir Oscar Lindberg som det bästa alternativet.

Dras dock med en axelskada och säger själv att det är osäkert.
Citera
2026-05-04, 14:49
  #159
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Dras dock med en axelskada och säger själv att det är osäkert.
Synd. Behövs någon lite mer rutinerad att leda och låta Frondell och Björck centra varsin kedja i lugn och ro, Sundqvist är ju given som center i fjärde eller tredje.
Citera
2026-05-04, 14:54
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Synd. Behövs någon lite mer rutinerad att leda och låta Frondell och Björck centra varsin kedja i lugn och ro, Sundqvist är ju given som center i fjärde eller tredje.

Kommer nog hållas någon plats öppen för förstärkningar.

Beroende på andra rundorna i NHL finns det två första centrar för Tre Kronors del, Carlsson och Eriksson Ek.
Men tveksamt om de är intresserade.
Citera
2026-05-04, 15:12
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Synd. Behövs någon lite mer rutinerad att leda och låta Frondell och Björck centra varsin kedja i lugn och ro, Sundqvist är ju given som center i fjärde eller tredje.

Vet att det finns Ducksfans här, men ber till gudarna att Leo blir tillgänglig. Stenberg - Leo - Raymond i en kedja
Citera
2026-05-04, 15:13
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Kommer nog hållas någon plats öppen för förstärkningar.

Beroende på andra rundorna i NHL finns det två första centrar för Tre Kronors del, Carlsson och Eriksson Ek.
Men tveksamt om de är intresserade.

Leo är säkert intresserad eftersom han missade OS.
Citera
2026-05-04, 16:50
  #163
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Sundqvist är ju given som center i fjärde eller tredje.
Jag har alltid sett Sunken främst som en ytter. Jag kan inte ens minnas att jag sett honom spela center, men han står ju uppskriven som RW/C på EP så han kanske har god erfarenhet av det.
Citera
2026-05-04, 18:19
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Leo är säkert intresserad eftersom han missade OS.

Man kan ju hoppas, även om man hellre gärna såg han vinna SC än VM Men man blir absolut inte besviken på någon personligt ifall de tackar nej till VM, man har full förståelse för alla som gör de.
Citera
2026-05-04, 18:27
  #165
Medlem
Tre Kronor i Beijer Hockey Games

Målvakter
40 Arvid Söderblom, Chicago Blackhawks
45 Magnus Hellberg, Djurgårdens IF
73 Love Härenstam, Södertälje SK

Backar
4 Jacob Larsson, SC Rapperswil-Jona Lakers
14 Robert Hägg, Brynäs IF
23 Oliver Ekman-Larsson, Toronto Maple Leafs
26 Erik Brännström, Lausanne HC
34 Albert Johansson, Detroit Red Wings
72 Tim Heed, HC Ambri-Piotta
78 Sascha Boumedienne, Boston University
94 Joel Persson, Växjö Lakers HC

Forwards
6 Isac Hedqvist, Luleå HF
9 Linus Karlsson, Vancouver Canucks
10 Simon Holmström, New York Islanders
15 Jack Berglund, Färjestad BK
16 Anton Frondell, Chicago Blackhawks
20 André Petersson, SCL Tigers
21 Nils Höglander, Vancouver Canucks
33 Jakob Silfverberg, Brynäs IF
41 Ivar Stenberg, Frölunda HC
42 Karl Henriksson, Växjö Lakers HC
51 Emil Heineman, New York Islanders
61 Viggo Björck, Djurgårdens IF
74 Rasmus Asplund, HC Davos
92 Liam Öhgren, Vancouver Canucks
95 Jacob de la Rose, HC Fribourg-Gottéron


Axel Andersson, Theodor Niederbach och Marcus Sylvegård lämnar truppen därmed. Vilka ytterligare försvinner när VM-truppen tas ut tror ni?
Citera
2026-05-04, 19:03
  #166
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
. Vilka ytterligare försvinner när VM-truppen tas ut tror ni?
Härenstam, Hägg och Sascha hänger nog rätt löst.
Forwards är svårt o säga. Sam kanske inte får loss så många fler från Nordamerika.

Edit: Willam Nylander som 1C hade varit jävligt intressant i denna trupp.
__________________
Senast redigerad av Giggsy 2026-05-04 kl. 19:13.
Citera
2026-05-04, 23:16
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Härenstam, Hägg och Sascha hänger nog rätt löst.
Forwards är svårt o säga. Sam kanske inte får loss så många fler från Nordamerika.

Edit: Willam Nylander som 1C hade varit jävligt intressant i denna trupp.

Härenstam är en jäkla intressant tredje målvakt i ett VM. Förtjänar speltid. Han växer med rollen.


När centrade Nylander senast då..? 🤔
Citera
2026-05-05, 09:07
  #168
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Willam Nylander som 1C hade varit jävligt intressant i denna trupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
När centrade Nylander senast då..? 🤔
Det är ju det som är så intressant
Nyllet med sin lagkänsla, ansvaret att hålla ihop kedjan, samt det defensiva ansvaret en center också har.

Klart det hade varit ruskigt intressant, jag är med Giggsy på det här förslaget! Det är ändå bara Hallam som kör den här turneringen
__________________
Senast redigerad av Bartman777 2026-05-05 kl. 09:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in