2026-05-01, 13:14
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Spännande! Jag med...
Vi har inga som helst direktiv som säger att vi ska göra det. Då ingen av oss är varken polis eller tullare och där med finns det ingen kunskap i avgöra dvs. "leta" efter saker. Det är om det är något uppenbart dvs. paket som skramlar piller och inte har någon typisk medicinsk avsändare (vad det nu är) eller... ja, en suspekt odör! I övrigt så åker de vidare bara för jag eller vi är helt ointresserade av paketet och dess innehåll och behöver inte vara det heller

Så kolla vad som gäller i stället för att leka hitta på tullare och tro att du behöver hitta dessa paket för det låter som du gick i fällan av att det är något ni måste
Ja vissa av oss har andra uppgifter än att kasta paket, jag behöver inte kolla, jag har polis och tullen hos mig ett par gånger i veckan.
Men du kanske arbetar på en mindre terminal eller på en terminal där importflödet är marginellt, där lägger dom ingen större energi
Citera
2026-05-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Ja vissa av oss har andra uppgifter än att kasta paket, jag behöver inte kolla, jag har polis och tullen hos mig ett par gånger i veckan.
Men du kanske arbetar på en mindre terminal eller på en terminal där importflödet är marginellt, där lägger dom ingen större energi

Du måste känna dig sååå duktig när du lyckats hitta något.
Citera
2026-05-01, 13:55
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Du måste känna dig sååå duktig när du lyckats hitta något.
Ja faktiskt, men småsändningarna är skitsamma tycker jag, det bästa är när man får fatt i dom stora sändningarna, när det ligger 8-10kg heroin i,celler som i höstas, strax över 100kg kokain.
Bäst var den langare som hämtade sitt paket hos oss med 20kg röka, polisen satt och väntade på honom, lät honom åka hem med paketet och gjorde husis på natten, där tog dom över 20k piller, ca 2kg amfetamin och massa gräs.....och idioten....sandneger givetvis hade sin laptop uppe...utan lösenord, där han gjort ett fantastiskt fint exellblad med alla kunder han sålt till, telefonnummer, antal tillfällen.
Han hade dessutom gjort alla sina beställningar med en Gmail som var reggad på honom 🤣🤣🤣

Man ska inte knarka när man redan är dum i huvudet.
Citera
2026-05-01, 15:03
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ja faktiskt, men småsändningarna är skitsamma tycker jag, det bästa är när man får fatt i dom stora sändningarna, när det ligger 8-10kg heroin i,celler som i höstas, strax över 100kg kokain.
Bäst var den langare som hämtade sitt paket hos oss med 20kg röka, polisen satt och väntade på honom, lät honom åka hem med paketet och gjorde husis på natten, där tog dom över 20k piller, ca 2kg amfetamin och massa gräs.....och idioten....sandneger givetvis hade sin laptop uppe...utan lösenord, där han gjort ett fantastiskt fint exellblad med alla kunder han sålt till, telefonnummer, antal tillfällen.
Han hade dessutom gjort alla sina beställningar med en Gmail som var reggad på honom 🤣🤣🤣

Du som enligt egen utsago jobbar på ett fraktbolag, hur kan du ha insyn hos polisen såpass att du vet alla detaljer om enskilda beslag, hur husrannsakan och gick till, när , hur , detaljer om huruvuda han hade datorn stängd eller inte osv. Eller söker du på egen hand upp den infon i ev förundersökningsprotokoll i efterhand?

Då antar jag att du kanske är polisintresse-motsvarigheten till MÖP. EN PÖP. Eller vad man ska kalla det?
Senast redigerad av st33r 2026-05-01 kl. 15:06.
Citera
2026-05-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Spännande! Jag med...
Vi har inga som helst direktiv som säger att vi ska göra det. Då ingen av oss är varken polis eller tullare och där med finns det ingen kunskap i avgöra dvs. "leta" efter saker. Det är om det är något uppenbart dvs. paket som skramlar piller och inte har någon typisk medicinsk avsändare (vad det nu är) eller... ja, en suspekt odör! I övrigt så åker de vidare bara för jag eller vi är helt ointresserade av paketet och dess innehåll och behöver inte vara det heller

Så kolla vad som gäller i stället för att leka hitta på tullare och tro att du behöver hitta dessa paket för det låter som du gick i fällan av att det är något ni måste

Du som jobbar med detta. Skulle du säga att försändelser som ligger över långhelger har större risk att tas i beslag?

Eller spelar det ingen roll?
Citera
2026-05-01, 16:44
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:

Du menat alltså att du som jobbar på ett fraktbolag har fyll insyn i polisens arbete? Du är med o öppnar upp paket, väger innehållet, inväntar labbrapporter om vilken substans det är och sedan är med under husrannsakan för att kunna katalogisera ev. fynd och sedan sitter med på i utredningen för att få insyn på resten av ev. bevis?
I smell bullshit.
Du hade väl ändå kunnat försöka ljuga lite lagom?
Citera
2026-05-01, 18:08
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Du menat alltså att du som jobbar på ett fraktbolag har fyll insyn i polisens arbete? Du är med o öppnar upp paket, väger innehållet, inväntar labbrapporter om vilken substans det är och sedan är med under husrannsakan för att kunna katalogisera ev. fynd och sedan sitter med på i utredningen för att få insyn på resten av ev. bevis?
I smell bullshit.
Du hade väl ändå kunnat försöka ljuga lite lagom?
Jag är med vid öppnandet men inte längre.
Men du vet...poliserna är ofta dom samma och dom har sprungit här i ett par år, självklart berättar dom vad som. Händer sen
Citera
2026-05-01, 19:48
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Du som jobbar med detta. Skulle du säga att försändelser som ligger över långhelger har större risk att tas i beslag?

Eller spelar det ingen roll?

Spelar ingen roll, det är volymen som avgör kan man säga. Mindre volym lättare att stöta på men ändå så vill man bli av med paketen. Större volymer ja det säger sig själv, ingen vill ha skiten liggandes på hög av många anledningar... mottagare hör av sig och undrar vart skiten är och vad som tar tid (det vill man inte) sen vet man att det kommer mer i morgon, så ja mer jobb :-)
Citera
2026-05-01, 19:50
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
'

Det låter jag vara osagt dvs. vart jag sitter men nog för att se och veta ;-)
Citera
2026-05-03, 11:14
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Beställer man med vanlig post/spårbart idag är man fan total idiot. Beställde nya sneakers från välkänd sida som stoppades, grisarna är riktigt desperata nu
Citera
2026-05-04, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag har kollat på PNs hemsida. Denna vecka var det utdelning 27e(mån) och 29e(ons) och Fredag är röd dag.

Nästa utdelning står det är 4e maj, vilket är en måndag. Visst är det konstigt?

Alltså även Mån-Ons-Fre nästa vecka? Det kan inte stämma va?

Extra jobbigt när man alltid fått på 24-48h av denna vendorn tidigare.

Blev det något paket idag?
Citera
2026-05-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Blev det något paket idag?

Jag kommer inte vara hemma förens sent ikväll vid 23 tiden.

Jag hoppas verkligen den ligger i lådan nu.

Återstår att se.

Återkommer med svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in