2026-03-01, 03:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theemme
Det är intressant att slutsatsen alltid är allt annat än att dagens män inte är värdiga och pålitliga nog att bygga relationer/bo/familj med. Man verkar alltid utgå från att det finns oändligt med bra stabila pålitliga lojala män som är villiga, redo och kapabla till att binda sig, gifta sig, vara trogna, vara aktiva och stöttande partners/föräldrar och försörja familjen.

Nu är faktiskt kvinnor mer otrogna och opålitliga än män så ditt skuldbeläggande av män som grupp räknat känns väldigt missvisande.

Källa: SvD https://share.google/H1gPVg7UcJNtpehTi

Nu är du säkert kvinna själv och gör allt för att få andra kvinnor att framstå som superseriösa men det är väldigt lätt att genomskåda din agenda.
Citera
2026-03-01, 05:25
Medlem
Om man läser tidningarna kan man förstå varför.

Män orsakar problem.

Män skadar andra.

Män är monster.

Osv.

Nu kan get vara sant också statistikerna visar att det är 93% av brottslingarna är män.

Det är alltså inte konstigt att kvinnorna inte vill ha relationer med män ,jag skulle inte själv vilja ha det.

Därav måste vi hjälpa män extremt mycket för att de ska få relationer.

Inte ha fler kvinnor än män är en viktig bit ,Rensa bort de värsta männen en annan viktig komponent.

Påverka kvinnor bli mer positiva eftersom det gäller . hatar kvinnor män kommer män att hata kvinnor., detta statistiskt :det hjälper alltså inte med hatkampanjer mot män utan de behöver positiv PR.
Citera
2026-04-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tror mest det handlar om att kvinnor är trötta på att vara de enda som ska uppoffra allt för få familjelivet att fungera.

Fast det kommer inte ens till familjeliv. Vi pratar om dejter och relationer överhuvudtaget. Det är inte normalt att det är 500% svårare att få en dejt nu än för 30-40 år sedan.

Citat:
Många kvinnor, liksom män, måt bra av att umgås med andra vuxna, känna att de gör en insats i samhället och tjäna egna pengar. Många av de kvinnodominerade arbetena inom tex vård och socialtjänst är några av de mest samhällsviktiga funktionerna i samhället.

Fast nu lever vi i ett samhälle på väg åt helvete. Mindre än 5% av världens barn födds numera i Europa. Tillsammans med en skyhög invandring kommer detta att göra oss till en minoritet i det egna landet inom kort. Budskapen/ideer i den akademiska världen domineras av "progressiva" judar från USA. Egalitarianismen har blivit påtvingad religion och grundpelare för follkutbytet.

Vad är svenskt i detta samhälle egentligen? Bara språket och andra mindre viktiga ytterligheter.

Det är inte värdefullt att offra sitt liv för att upprätthålla ett dekadent samhälle. Tvärtom.

Citat:
Det vi alla skulle behöva är snarare arbetstidsförkortning.

Det också.

Citat:
Kvinnor, precis som män mår också bra av att ha intressen utanför parrelationen och familjen.

Halmgubbe. Ingen har sagt att de inte får ha andra intressen.

Citat:
Osv. Som sagt, lite "komiskt" att det alltid är kvinnor som ska ändra på sig och offra för familjen. Män ska inte besväras och bara flyta med lite så där skönt och härligt.

Det är inte komiskt. Det är rättvist eftyersom det är kvinnor som fattar beslutet om det blir ett förhållande och har därför makten. Den som har makten ska ställas till svars. Ska vi hålla en tiggare på gatan ansvarig för riksdagens beslut?

https://i.ibb.co/ccbKc0j8/polc122.jpg
Senast redigerad av ForFlashOV 2026-04-27 kl. 12:17.
Citera
2026-05-04, 15:24
Medlem
Dom är det, men bara inte med dig. Kan handla om: karaktär, d-game, utseende, riktning, pengar, karriär, osv. Många bäckar små.
Citera
2026-05-04, 15:50
Bannlyst
Man hinner inte med sådant. Igår jobbade jag och kom hem. Gick och la mig och vaknade före jobb igen. När jag kommer hem ska jag gå och lägga mig.

Jag lever hellre så här än att tråka ut mig i en trist och grå relation där man retar sig på varandra.
Citera
2026-05-05, 02:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
.Eller så kan jag fortsätta att vara singel. Killarna ger bort sexet utan förhållande så jag hade kunnat få samma kille men sluppit städa efter honom, fortsatt resa som jag gör idag, sluppit skaffa barn och dumpat honom när han inte längre är attraktiv.

Nu åldras kvinnor ofta sämre och fortare än män, och speciellt när det gäller vikten så mäns åldrande är inget argument för ditt eget högst personliga val att vara singel.

Mänskligheten klarar sig nog också om du bestämmer dig för att fortsätta vara singel.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-05-05 kl. 02:48. Anledning: Tillägg
Citera
2026-05-05, 02:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Om man läser tidningarna kan man förstå varför.

Män orsakar problem.

Män skadar andra.

Män är monster.

Osv.

Nu kan get vara sant också statistikerna visar att det är 93% av brottslingarna är män.

Det är alltså inte konstigt att kvinnorna inte vill ha relationer med män ,jag skulle inte själv vilja ha det..

Samtidigt söker sig faktiskt många kvinnor till fängelsekunder, kriminella och allsköns bottenskrap så du kan inte utgå ifrån dig själv och ditt snäva perspektiv.

Källa: Expressen https://share.google/c7pLPRGvFoziVt17o

Källa: SVT Nyheter https://share.google/SQkpOYarOk7YbmWjv

Källa: Expressen https://share.google/tQJemqLNMIwqrRz6W

Dessa kvinnor borde istället vara singlar livet ut för sitt eget och omgivningens bästa.
Citera
2026-05-05, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt söker sig faktiskt många kvinnor till fängelsekunder, kriminella och allsköns bottenskrap så du kan inte utgå ifrån dig själv och ditt snäva perspektiv.

Källa: Expressen https://share.google/c7pLPRGvFoziVt17o

Källa: SVT Nyheter https://share.google/SQkpOYarOk7YbmWjv

Källa: Expressen https://share.google/tQJemqLNMIwqrRz6W

Dessa kvinnor borde istället vara singlar livet ut för sitt eget och omgivningens bästa.

Vi har inte råd med att allt för många kvinnor är singlar. Kvinnorna behövs. De föder barn , tar hand om dem osv.

Fast det är ett problem att kvinnor verkar inte förstå att om en man är kriminell så kommer han inte bara skada andra utan han kommer mycket troligt att skada kvinna som närmar sig honom.

Kvinnor borde utbildas i detta att om en man misshandlar män så är det mycket troligare han misshandlar kvinnor och barn. Ondska riktas inte bara i en riktning ,utan i fler.
Citera
2026-07-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Dom är det, men bara inte med dig.
Den låga nativiteten och den höga andelen ensamboende kvinnor i storstäderna säger något annat.

Citat:
Kan handla om: karaktär, d-game, utseende, riktning, pengar, karriär, osv. Många bäckar små.
Eller så är kvinnor helt enkelt inte villiga att kompromissa eller investera minsta lilla, på grund av sin maktposition, som framgick av OP.
Citera
2026-07-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForFlashOV
Den låga nativiteten och den höga andelen ensamboende kvinnor i storstäderna säger något annat.

Eller så är kvinnor helt enkelt inte villiga att kompromissa eller investera minsta lilla, på grund av sin maktposition, som framgick av OP.
Kvinnor investerar mycket i män de har genuint starkt intresse för. Trust me.
Citera
2026-07-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Många män verkar tro att dom är guds gåva till kvinnan, men vad har dagens män att erbjuda?
Jag kan stadga mig med en kille kille som sett massa nakna kvinnor på nätet, och i bästa fall inte är porrskadad. Ta hand om hemmet, laga mat åt honom, sluta resa runt i världen och trycka ut ungar som jag inte vill ha. Men vad får jag för det? I värsta fall en otrogen man, eller en man som runkar till andra nakna kvinnor medan jag lagar mat åt honom.
I bästa fall en man som är lojal men åldras som mjölk.

Eller så kan jag fortsätta att vara singel. Killarna ger bort sexet utan förhållande så jag hade kunnat få samma kille men sluppit städa efter honom, fortsatt resa som jag gör idag, sluppit skaffa barn och dumpat honom när han inte längre är attraktiv.

Tack. Skulle inte kunna uttrycka det bättre.
TS verkar vara en okunnig tillbakasträvare som varken värdesätter kvinnor eller fattar hur en kvinna är funtad. Självklart vill många kvinnor ha relationer -- kanske mer så än män, men alla har rätt att välja.
Män som TS skulle jag akta mig för.
.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-16 kl. 23:14.
Citera
2026-07-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Kvinnor investerar mycket i män de har genuint starkt intresse för. Trust me.
Folk som varken uppskattar eller bryr sig verkar sällan vara särskilt intresserade. Män finns i öveflöd.

Någonstans i västvärlden finns det en kvinna som är intresserad av en man... för att han är 200 gånger över henne i pengar/utseende/status.

Det är ingen lösning som fungerar för de flesta män. Det kan man konstatera genom användandet av enkel logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in