2026-05-04, 03:36
Medlem
kulturstrategs avatar
(FB) Gift vid första ögonkastet säsong 2026

Citat:
Sen är han en urtypisk NPC med lite psykopatiska drag*. Hade hans psykopatiska drag varit mer utvecklade hade han kunnat manipulera Amanda till att ligga med honom. Tror inte hans psykopati är tillräckligt utvecklad än för att kunna lyckas med en sån mission.

Lita f.ö aldrig på en snubbe med tjocka glasögonbågar. De är i bästa fall totalt ryggradslösa, men ofta även störda. Det finns inte en enda normal kille/man med tjocka glasögonbågar.

*Alla NPC's har latent psykopati i sig som skiner igenom ibland. Både NPC'n och psykopaten saknar medvetande - där den senare har ett utvecklat egenintresse.

Man kan lugnt säga att ovanstående bekräftades i dagens avsnitt

Amanda är rädd för honom.
Citera
2026-05-04, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eilaeila
Då förstår jag att du inte ser det svenska som tråkigt. Du kan ju gå in på Married at first sight australien på tv4 play och se en eller två hela säsonger så ser du skillnaden och har många timmars underhållning framför dig.

Ovärdig och dramasjuk dokusåpa som inte skiljer sig nämnvärt från all annan dynga som spottats ut sedan Big Brother. Nej tack. Den svenska är i behov av fräscha inslag men jag tar diskbänksrealismen före den skiten ALLA dagar i veckan.

Dagens (nattens) avsnitt: Skulle man inte höra deltagarnas kommentarer utan enbart gå på vad som filmats mellan paren verkar det väl ändå... helt ok även bland de "sämsta" paren? Att t ex Amanda regelbundet kysser Sebastian och sedan uttrycker stor oro över hans påflugenhet och emotionella omognad gör undertecknad något förvirrad.
Citera
2026-05-04, 07:46
Medlem
Spider-Girls avatar
-LÄS INTE OM NI INTE SETT AVSNITTET ÄN-

Jag får sånt extremt obehag av att lyssna på Amandas och Sebastians samtal, var är de någonstans när de pratar? Uppe i någon teoretisk fantasivärld där man inte kan prata rakt och enkelt. Och där en strumpa blir ett världskrig, ALLT blir extremt stort i deras värld- ta bara incidenten med packningen. Hur kan det bli något så stort att det löper över flera dagar?
Sen är de väl paret jag har svårast att relatera till, klädstil (gubbkläder på båda) musiksmak (Håkan 🤮 ) osv är sååå långt från mig att jag kanske förstår dem sämre.

Anna och John- Hon är så fin och mogen och han har väl till viss del rätt i att hon är över hans nivå. Han är så mycket i sina känslor HELA TIDEN.
Tycker dock de på många sätt är fina ihop och att det vore kul om de blev kära.
Experterna gjorde rätt som valde att skicka dem på något romantiskt, fattar inte varför de inte gör det oftare!

Sofie och Emilia verkar rätt synkade och trygga just nu och förtjusta i varandra. Men sen när de skiljs åt ser man något annat....Slås igen av hur galet det är att de parade ihop en lesbisk kvinna med någon som vad det visar sig egentligen aldrig har varit med någon kvinna!

Henrik och Jasmine är ju kära!! De har så himla kul och en blixtrande kemi. Deras största utmaningar är hans ADHD som verkar påverka hans förmåga att lyssna, hålla sig lugn etc, och hennes lite styrande sida- hon sitter och torkar bort frukosten ur hans skägg som en mamma 🙈
Citera
2026-05-04, 07:47
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Att t ex Amanda regelbundet kysser Sebastian och sedan uttrycker stor oro över hans påflugenhet och emotionella omognad gör undertecknad något förvirrad.

Ja hon ger väldigt mixade signaler....undrar om hon pussar honom för att blidka honom lite?
Citera
2026-05-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Ovärdig och dramasjuk dokusåpa som inte skiljer sig nämnvärt från all annan dynga som spottats ut sedan Big Brother. Nej tack. Den svenska är i behov av fräscha inslag men jag tar diskbänksrealismen före den skiten ALLA dagar i veckan.

Dagens (nattens) avsnitt: Skulle man inte höra deltagarnas kommentarer utan enbart gå på vad som filmats mellan paren verkar det väl ändå... helt ok även bland de "sämsta" paren? Att t ex Amanda regelbundet kysser Sebastian och sedan uttrycker stor oro över hans påflugenhet och emotionella omognad gör undertecknad något förvirrad.
Oj, där fick jag ! Lite skäms jag för att jag gillar denna typ av dynga🫣
Citera
2026-05-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag ömmar så för Sofie att jag hade hämtat henne därifrån om jag vetat. Matchningen är inte rätt på ett enda sätt. Homosexuella behöver partners med samma sexualitet precis som heteros. Har nån heterohona i tråden haft en man som var bi? Vad gjorde det med lust och love? (Det är ingen boost.)

Som om psykologen Anna parats ihop med en tjock, tatuerad 22-åring som gått i skolan i elva år och var bisexuell.

Såg att hon var biokemist så det är väl 5år på universitet. Bra jobbat av flatan, för annars är det i huvudsak värdelösa humaniora- och konstutbildningar som de lockas till.

Inget illa om obildade, men ibland är det skönt att kunna diskutera vissa saker på samma frekvens… De verkar inte heller speciellt kompatibla på personplanet...
Jag tror helt enkelt "experterna" verkligen trodde allt var binärt och likställde att ja men hon gillar också tjejer så de kommer passa ihop
Senast redigerad av R1D2 2026-05-04 kl. 14:35.
Citera
2026-05-04, 14:50
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Såg att hon var biokemist så det är väl 5år på universitet. Bra jobbat av flatan, för annars är det i huvudsak värdelösa humaniora- och konstutbildningar som de lockas till.
Intressant! Du har förstås en vetenskaplig källa till den statistiken?
Citat:
Inget illa om obildade, men ibland är det skönt att kunna diskutera vissa saker på samma frekvens…
Håller med till 100 % om detta! Vilken utbildning har du själv gått, där alla är så straighta?
Citat:
Jag tror helt enkelt "experterna" verkligen trodde allt var binärt och likställde att ja men hon gillar också tjejer så de kommer passa ihop
Inget illa om flator, men hur ska de kunna bli med barn liksom?
Citera
2026-05-04, 15:04
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Jag har gjort efterforskningar och hittat Sebastians exfru (genom hans tidigare efternamn som syns på mrkoll och vilka med det efternamnet som gillat hans gamla profilbild på Facebook. Ledde till en artikel om exet i Gotlands allehanda, där han var omnämnd i faktarutan. Exfrun är alltså Gotlänning från början, så risk finnes att Jasmine vet vem det är). De flyttade ifrån varandra vid årsskiftet 24/25, så han gifte om sig ett halvår efter det.
Okej, men är han vän med Arvid på Fejjan? Antar att de är gamla lumparpolare? Undrar med anledning av den trevliga övningen med lappar i glasburk som de båda introducerat för sina respektive. Sebbe och Arvid verkar ha en hel del gemensamt gällande synen på äktenskapet. Tänker på hur de lagar mat, köper köksutrustning och tar med frugan på klättring, samt deras nära relationer till sina ex.

Senast redigerad av lillalilith 2026-05-04 kl. 15:11.
Citera
2026-05-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja hon ger väldigt mixade signaler....undrar om hon pussar honom för att blidka honom lite?

Ja verkligen mixade signaler där!

Reflektioner efter avsnitt 5. Bröllopsresan.

John & Anna
Fortsatt obalans pga hon är en 12:a & han en 3:a där ute på riktiga marknaden.
Så klart han börjar gråta när han inser hur krystat det kommer bli när Svt tvingar Anna att ge J komplimanger.
Hennes första komplimang:
"Du är väldigt lyhörd"
Vem fan hade inte börjat gråta om det varit den bästa komplimang ens partner försökt komma på?
Ungefär samma nivå som klassikern som dr Aspie-Sam myntade för något år sedan när han skulle försöka säga något snällt till Snus-Denise. Citat:
"Jag tycker inte du är JÄTTEful."

Sebastian & Amanda
Så plågsamt att höra att nu även Amanda säger ordet "liksom" ca 2 ggr per mening.
Och deras katastrofala försök till kommunikation efter knappt 1 v tillsammans.
Båda pratar som om de vore incel-oskulder.
Sebastian kallar Amandas mus för "den STORA goda glassen".
(Finns det ärligt någon tjej där ute som skulle bli smickrad av det?)

Amanda försöker nå fram till S där efter konserten i sängen och han har byggt upp gigantiska murar & fortsätter påstå att "allt är bra" (trots att vi tittare får intrycket att han mår pissdåligt & det faktiskt är han som gjort fel & borde försöka vara lite mer tillmötesgående)
Varför får jag intrycket av att en mamma försöker prata med sin femåriga son?

Flatorna kämpar på, men även här finns en obalans i deras mognadsgrad & marknadsvärde:
Sofie 12?
Emilia 3?
Emilias intresse för Sofie 12?
Sofias intresse för E = 3?
Så klart det blir problematiskt med en sådan ekvation.
Men vi får väl fortsätta hålla tummarna att det är producenternas fulklippning av filmandet som ger en extra osäker prognos.

Henke & Singel-Jasmin
Verkar som att detta par har bäst flyt & prognos just nu. Båda verkar anstränga sig till det yttersta på många plan.
Att Henke väljer att köpa en runktavla på deras första gemensamma shoppingrunda kanske inte är så smart gjort. Men J verkar hantera även det ganska bra.

Vi tackar för underhållningen och ser fram emot nästa avsnitt!
Citera
2026-05-04, 15:34
Medlem
Han är lekfull och sexig, John. Hans fru psykologen verkar också rolig och spontan.

Gotländskan och östgöten är såå fina tillsammans. Skulle vara tråkigt om det inte håller.

De andra två paren... verkar mer ljumma. Även om hon som är bi verkar öppen och nyfiken.
Citera
2026-05-04, 15:40
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Det bara osar passion och livsglädje och ett framgångsrikt äktenskap över följande citat.

-"sex två gånger i månaden vid luchtid"
Vilken tur att Dennis och Jannika har så bra tips på hur man löser det problemet! I annat fall får väl Sexolog-Suzann rycka in och styra upp situationen...
Citat:
Jag tror att det där med lunchtid måste handlat om att hon anser sig för trött och stressad på kvällarna?
Här måste jag rätta dig på en viktig punkt! Amanda sa faktiskt klart och tydligt, redan i första avsnittet, att på kvällarna innan hon somnar vill hon ligga i sängen och kolla kattklipp på Insta med sin partner. Det är nämligen det mysigaste hon vet och hon hoppades därför på att träffa nån likasinnad. Där har du förklaringen. Knulla får de väl göra nån annan tid på dygnet.
Citat:
Förstår inte varför det har pratats om Henriks skilsmässa men inte Sebastians?
För att Henrik har ett hjärtfel, vilket minst en deltagare har i varje säsong, eftersom programmet sponsras av Hjärt- & Lungfonden.
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Eftersom vi vet att han var nyskild när han sökte till programmet så tänker jag att han har safeat och sagt att han anpassar sig efter sin partner, eller liknande.
Men precis, vem är inte kåt som nyskild, herregud! Då springer man på krogen fem dagar i veckan, svajpar igenom Tinder minst tre gånger och drar på knullturné till Barbados. Och några månader senare gifter man om sig med en ny kärring som också är asexuell, så att man kan upprepa samma trygga, sexlösa mönster. Det kan vi nog alla relatera till.
Citera
2026-05-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
(FB) Gift vid första ögonkastet säsong 2026

Man kan lugnt säga att ovanstående bekräftades i dagens avsnitt

Amanda är rädd för honom.

Jag hade också blivit rädd om någon sa till mig samt i TV efter en vecka att han skulle äta min stora glass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in