2026-05-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA är onekligen en vinnare hittills i år. Han går in v 19 med EK 1991K och lån 2506K (44/56). Han är +109% /1245K före uttag / insättningar och +74% / 845K efter uttag insättningar hittills i år.

Dagens portföljgenomgång är nästan 1h. Jag har bara skrivit av siffrorna och inte lyssnat på börsgudens chefs visdomsord Men jag råkade lyssna på några sekunder där han fortfarande är kvar 2020 när allt började. Ska det lånet han tog under corona verkligen räknas som lån? Eller är det lånet EK? Orkar inte lyssna på vad han menar, men med den nya historieskrivningen påstår sig AA vara 13x bättre än index sen 2020. Onekligen imponerande. Men det har varit djupa dalar under tiden.

Surdegsportföljen som visar AAs förmåga att vaska fram en bredare portfölj av guldkorn. Där ligger fortfarande 6 av 7 innehav på (kraftigt) minus.

Han har hittills i år tagit ut 400K från sina portföljer.

Buffert 295K.

Min nästa rapport från AAs portföljer kommer då något större har inträffat med den.

Nästan dubbel miljonär. Vi får gratulera AA.

Och samma egensnickrade sätt att räkna på avkastning.🤓 Jobbigt att Surdegsportföljen pekar i annan riktning. Slutsats: Enstaka aktier=slumpvis hög avkastning. Fler aktier = katastrof.
Citera
2026-05-03, 21:36
Medlem
Citat:
...
Orkar inte lyssna på vad han menar, men med den nya historieskrivningen påstår sig AA vara 13x bättre än index sen 2020. Onekligen imponerande. Men det har varit djupa dalar under tiden.
...

Lögn och dagdrömmeri. Hade AA plockat ut hela portföljen i kontanter när han nådde fem mille för fem år sedan hade han legat på exakt samma ställe där han befinner sig nu.

Så det där med 13x index kan han ju stoppa upp där solen aldrig lyser :-D
Citera
2026-05-04, 10:04
Medlem
Hexatronic nådde precis 40kr! gött!

Ni blir så tråkigt tysta här inne när det går bra för Hexatronic.
Citera
2026-05-04, 13:01
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NavyGravy
Hexatronic nådde precis 40kr! gött!

Ni blir så tråkigt tysta här inne när det går bra för Hexatronic.
Tro Pelle det! Han blir drygare än yes när det går bra för HTRO!
Citera
2026-05-04, 13:19
Medlem
RostigHinks avatar
Vad jag kan se så är det blankarna som täcker sina positioner i Hexan och småspararna hänger på i uppgången. Blankning nere på 5%.
Citera
2026-05-04, 13:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
30 procent + sedan detta. Hoppas att ni följde mitt råd att köpa. Vi kommer få + 50 % till (minst) detta år. Jag tar hem vinsten på kursen 60 kr sedan går jag vidare till andra aktier.

Tog Terranet istället, upp drygt 30% bara idag.
Citera
2026-05-04, 13:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Vad jag kan se så är det blankarna som täcker sina positioner i Hexan och småspararna hänger på i uppgången. Blankning nere på 5%.

Blankingen är 5,04% nu och det är en ökning med 18% på sju dagar så något tror ju blankarna på.

5% är en relativt hög blankningsgrad.
Citera
2026-05-04, 13:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
AA är onekligen en vinnare hittills i år. Han går in v 19 med EK 1991K och lån 2506K (44/56). Han är +109% /1245K före uttag / insättningar och +74% / 845K efter uttag insättningar hittills i år.

Dagens portföljgenomgång är nästan 1h. Jag har bara skrivit av siffrorna och inte lyssnat på börsgudens chefs visdomsord Men jag råkade lyssna på några sekunder där han fortfarande är kvar 2020 när allt började. Ska det lånet han tog under corona verkligen räknas som lån? Eller är det lånet EK? Orkar inte lyssna på vad han menar, men med den nya historieskrivningen påstår sig AA vara 13x bättre än index sen 2020. Onekligen imponerande. Men det har varit djupa dalar under tiden.

Surdegsportföljen som visar AAs förmåga att vaska fram en bredare portfölj av guldkorn. Där ligger fortfarande 6 av 7 innehav på (kraftigt) minus.

Han har hittills i år tagit ut 400K från sina portföljer.

Buffert 295K.

Min nästa rapport från AAs portföljer kommer då något större har inträffat med den.

Det blir snudd på 15k netto i månaden bara i ränta för aktiebelåningen, sedan har han väl minst 4 miljoner i bolån som ska betalas ränta på och amorteras.

Bolåneräntan kan han ju binda om han vill men vad händer med aktiebelåningsräntan om räntorna börjar stiga? Hela hans privatekonomi är ju baserad på evigt ökande belåning av evigt stigande aktier.
Citera
2026-05-04, 14:08
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Tro Pelle det! Han blir drygare än yes när det går bra för HTRO!
Och det är ju det som är kul!
Citera
2026-05-04, 16:47
Medlem
Historisk dag! Hexatronic är tillbaka på 42kr där AA basunerade ut köp med mål 100kr. Bara det att den skulle till 17kr istället.

Nästa milstolpe är att innehavet i Hexatr i Surdegsportföljen säljs vid ca 48-49kr. När/om vi når dit!
Citera
2026-05-04, 17:46
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Historisk dag! Hexatronic är tillbaka på 42kr där AA basunerade ut köp med mål 100kr. Bara det att den skulle till 17kr istället.

Nästa milstolpe är att innehavet i Hexatr i Surdegsportföljen säljs vid ca 48-49kr. När/om vi når dit!

Jag som aldrig ägt Hexatronic kommer nu att köpa aktier i detta bolag.
Citera
2026-05-04, 19:02
Medlem
Vad innebär PE/tal på -788 på hexatronic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in