Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
AA är onekligen en vinnare hittills i år. Han går in v 19 med EK 1991K och lån 2506K (44/56). Han är +109% /1245K före uttag / insättningar och +74% / 845K efter uttag insättningar hittills i år.
Dagens portföljgenomgång är nästan 1h. Jag har bara skrivit av siffrorna och inte lyssnat på börsgudens chefs visdomsord

Men jag råkade lyssna på några sekunder där han fortfarande är kvar 2020 när allt började. Ska det lånet han tog under corona verkligen räknas som lån? Eller är det lånet EK? Orkar inte lyssna på vad han menar, men med den nya historieskrivningen påstår sig AA vara 13x bättre än index sen 2020. Onekligen imponerande. Men det har varit djupa dalar under tiden.
Surdegsportföljen som visar AAs förmåga att vaska fram en bredare portfölj av guldkorn. Där ligger fortfarande 6 av 7 innehav på (kraftigt) minus.
Han har hittills i år tagit ut 400K från sina portföljer.
Buffert 295K.
Min nästa rapport från AAs portföljer kommer då något större har inträffat med den.
Det blir snudd på 15k netto i månaden bara i ränta för aktiebelåningen, sedan har han väl minst 4 miljoner i bolån som ska betalas ränta på och amorteras.
Bolåneräntan kan han ju binda om han vill men vad händer med aktiebelåningsräntan om räntorna börjar stiga? Hela hans privatekonomi är ju baserad på evigt ökande belåning av evigt stigande aktier.