2025-12-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
För ett år sedan:

"Kepler: Köpläge i Hexatronic inför 2025
Kepler Cheuvreux inleder bevakning på Hexatronic med köpstämpel och en riktkurs på 47 kronor. Analyshuset ser en återhämtning i efterfrågan för bolaget."

Facit: Total genoklappning och halverad kurs för aktien några 47 kr blev det aldtig.

Affärsvärlden publicerade det pressmeddelandet / artikeln 18 dec 2024. Då stod kursen i 36 kr. Sedan har det bara gått utför.
Citera
2025-12-26, 10:20
Medlem
Jag tror att aktieguden kommer skryta rätt hårt detta år, htro gjorde en snygg sweep av lågpunkten nov 2023. Så 40-60 kr innan den backar igen är helt klart på tapeten. Det enda som saknas för att sannolikheten ska öka ytterligare är att vi stänger december/januari starkt över 23.23.

Jag hoppas verkligen att skiten sjunker igen, men tekniskt börjar det se bättre ut för hexan
Citera
2025-12-26, 16:21
Medlem
AAs mål inför 2026 som presenteras i en ny film är en upprepning från de senaste 28353 filmerna.

AI sammanfattar såhär:

"Innehållet beskriver en mans strategiska plan för att finansiera ett arbetsfritt liv genom en kombination av YouTube-inkomster, tjänstepension och aktieinnehav. Han förklarar hur han avser att använda värdeökningen i sina Hexatronic-aktier för att öka sitt låneutrymme, vilket gör det möjligt att köpa lyxartiklar utan att sälja själva innehaven. Bland de planerade investeringarna inför 2026 finns ett så kallat hobbyhus, en ny bil och en vattenskoter för att maximera livskvaliteten. Författaren betonar vikten av att använda sina tillgångar snarare än att bara låta dem växa på ett konto. Han erbjuder även personliga genomgångar av pensionssituationer för sina följare i syfte att hjälpa andra att uppnå liknande ekonomisk frihet. Genom att utnyttja belåningsvärde istället för sparade pengar strävar han efter att förverkliga sina drömmar medan tid fortfarande finns."

AI kommenterar:
"Det är sannerligen en vågad ekonomisk balansakt att planera inköp av ett "hobbyhus", en vattenskoter och en sjätte bil (enbart för dragkrokens skull) baserat på förhoppningen att en enskild aktie ska stiga med 100%. Att konsekvent använda belåning för att finansiera ett liv man egentligen inte har råd med, i tron att tiden är viktigare än skuldfrihet, kräver både is i magen och en extremt samarbetsvillig börskurs.
Det är lite som att bygga ett luftslott och hoppas att Hexatronic fungerar som murbruket som håller tegelstenarna på plats."
Citera
2025-12-26, 18:27
Medlem
Det lustiga är att hade han låtit bli att köpa hexatronic från första början så hade han kunnat köpa dom där leksakerna ändå.Undrar hur många ”Jag ska vidios” innan han faktiskt köper något ?mycket snack lite verkstad ..Vilda Fantasier(mytomani) kallas det ,,inget annat ..
Citera
2025-12-26, 18:32
Medlem
Jag orkar inte titta på hans videor, så klart. Men nu orkar jag inte ens läsa igenom Enuddafigurs ai-sammanfattningar. Vad är det för folk som betalar för hans content? Pensionärsgubbar gissar jag.
Citera
2025-12-27, 08:44
Medlem
RobertSmiths avatar
Här kommer min gissning hur veckan har gått för AA
AMD (21%) = 0.73%
NVIDIA (16%) = 5.27%
Hexan (56%) = 7.98% exkl. TJP o Buffert
exkl. valutaförändringar under veckan och 6% i andra innehav samt räntekostnader för belåning.

Baserat på AA:s tre största innehav och en hävstång på 2.20 är min gissning att EK har ökat med 135K (12.12%). Nytt EK (inkl. Jetski lånet) 1248K. Ytterligare en riktig bra vecka för AA

Saker man funderar över:
Varför betalar lärjungarna för att lyssna på Knäckebrödsmiljonärens planer att låna till en 5:te bil med dragkrok som kostar ish 50K. Det är patetiskt att höra hur han föraktar folk som arbetar trots att dom har en förmögenhet som räcker mer än väl till att gå i pension imorgon.

Självklart vill alla människor känna glädje och få bekräftelse inte minst genom att fira jul med stora släkten, spela spel, äta god mat, kolla på semesterbilder etc. OBS gäller oss som har familj och vänner som man tycker om att umgås med. Tror att det är kombinationen av att ha olika saker att göra som gör livet meningsfullt och att man känner lycka, det behöver inte vara Jobb + familj, jag kan tänka mig att resa längre perioder i kombination med familjeliv, eller kanske ett större renoveringsprojekt i kombo med familjeliv. OBS! Inte att förväxla med en Luthersk arbetsmoral. Ungefär att man ska göra sin plikt, acceptera sitt öde, inte skryta och inte hänge sig åt konsumtion för egen bekvämlighet.

Det absolut värsta scenariet när man går i pension, är att bara sitta hemma och inte göra något.
AA, gör gärna en video om hur en typisk dag ser ut i ditt fantastiska liv som arbetsfri knäckebrödsmiljonär.

Har sedan i november trackat antal betalande medlemmar på AA:s patreon och det är ofattbart kvar på ungefär samma nivå utan några som helst nya råd i huvudkanalen förutom möjligheten att hyra rum i AA planerade B&B och möjligheten att på plats betala 500kr för pensionsråd.
Max: 158 betalande
Min: 151 betalande
Just nu:153 betalande, 10 640 SEK/månad
Oklart hur mycket AA får från YT
Citera
2025-12-27, 10:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AAs mål inför 2026 som presenteras i en ny film är en upprepning från de senaste 28353 filmerna.

AI sammanfattar såhär:

"Innehållet beskriver en mans strategiska plan för att finansiera ett arbetsfritt liv genom en kombination av YouTube-inkomster, tjänstepension och aktieinnehav. Han förklarar hur han avser att använda värdeökningen i sina Hexatronic-aktier för att öka sitt låneutrymme, vilket gör det möjligt att köpa lyxartiklar utan att sälja själva innehaven. Bland de planerade investeringarna inför 2026 finns ett så kallat hobbyhus, en ny bil och en vattenskoter för att maximera livskvaliteten. Författaren betonar vikten av att använda sina tillgångar snarare än att bara låta dem växa på ett konto. Han erbjuder även personliga genomgångar av pensionssituationer för sina följare i syfte att hjälpa andra att uppnå liknande ekonomisk frihet. Genom att utnyttja belåningsvärde istället för sparade pengar strävar han efter att förverkliga sina drömmar medan tid fortfarande finns."

AI kommenterar:
"Det är sannerligen en vågad ekonomisk balansakt att planera inköp av ett "hobbyhus", en vattenskoter och en sjätte bil (enbart för dragkrokens skull) baserat på förhoppningen att en enskild aktie ska stiga med 100%. Att konsekvent använda belåning för att finansiera ett liv man egentligen inte har råd med, i tron att tiden är viktigare än skuldfrihet, kräver både is i magen och en extremt samarbetsvillig börskurs.
Det är lite som att bygga ett luftslott och hoppas att Hexatronic fungerar som murbruket som håller tegelstenarna på plats."

Han arbetar i princip heltid med att inte arbeta.

Det enda som kommer minska risken för personlig konkurs är att banker och kreditinstitut kommer vägra låna ut pengar till honom.

Hans nettoförmögenhet / tillgångar / inkomster är alldeles för små för att dra runt det liv han önskar sig.
Citera
2025-12-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Här kommer min gissning hur veckan har gått för AA
AMD (21%) = 0.73%
NVIDIA (16%) = 5.27%
Hexan (56%) = 7.98% exkl. TJP o Buffert
exkl. valutaförändringar under veckan och 6% i andra innehav samt räntekostnader för belåning.

Baserat på AA:s tre största innehav och en hävstång på 2.20 är min gissning att EK har ökat med 135K (12.12%). Nytt EK (inkl. Jetski lånet) 1248K. Ytterligare en riktig bra vecka för AA

Saker man funderar över:
Varför betalar lärjungarna för att lyssna på Knäckebrödsmiljonärens planer att låna till en 5:te bil med dragkrok som kostar ish 50K. Det är patetiskt att höra hur han föraktar folk som arbetar trots att dom har en förmögenhet som räcker mer än väl till att gå i pension imorgon.

Självklart vill alla människor känna glädje och få bekräftelse inte minst genom att fira jul med stora släkten, spela spel, äta god mat, kolla på semesterbilder etc. OBS gäller oss som har familj och vänner som man tycker om att umgås med. Tror att det är kombinationen av att ha olika saker att göra som gör livet meningsfullt och att man känner lycka, det behöver inte vara Jobb + familj, jag kan tänka mig att resa längre perioder i kombination med familjeliv, eller kanske ett större renoveringsprojekt i kombo med familjeliv. OBS! Inte att förväxla med en Luthersk arbetsmoral. Ungefär att man ska göra sin plikt, acceptera sitt öde, inte skryta och inte hänge sig åt konsumtion för egen bekvämlighet.

Det absolut värsta scenariet när man går i pension, är att bara sitta hemma och inte göra något.
AA, gör gärna en video om hur en typisk dag ser ut i ditt fantastiska liv som arbetsfri knäckebrödsmiljonär.

Har sedan i november trackat antal betalande medlemmar på AA:s patreon och det är ofattbart kvar på ungefär samma nivå utan några som helst nya råd i huvudkanalen förutom möjligheten att hyra rum i AA planerade B&B och möjligheten att på plats betala 500kr för pensionsråd.
Max: 158 betalande
Min: 151 betalande
Just nu:153 betalande, 10 640 SEK/månad
Oklart hur mycket AA får från YT

Nog ännu en klockren gissning av dig. Och kloka ord.
Jämförde med en rapport av vår Uddafiguren
för ett år sedan. EK var då dryga miljonen och buffert på runt 249k. Också ett år sedan AA började med medlemskap. Så sett får man väl ändå säga att AA överträffat trådens förväntningar - ännu ett års ”arbetsfrihet” ala AA, kanalen går framåt och aktierna är värda mer än för ett år sedan. Tjänstepensionen är inom räckhåll. En humla kan flyga.
Citera
2025-12-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Det lustiga är att hade han låtit bli att köpa hexatronic från första början så hade han kunnat köpa dom där leksakerna ändå.Undrar hur många .
Han är genial. Bilen är nu en Golf cabb (som ska utrustas med dragkrok). därtill kärra, skoter och hobbyhus som ska få ett garage för den växande bilparken. Och det riktigt listiga är att allt finansieras med ökat låneutrymme eftersom Hexatronic garanterat stiger. Dock glömde han att budgetera för Sambos bostad i Spanien.
Det ska också göras spännande videor när AA kör skoter på småländska sjöar. Videorna kommer att ge ytterligare stora intäkter, ja allt blir en uppåtgående spiral.
Citera
2025-12-27, 12:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur går det för han?
Hur kan han gå i vinst hela tiden, trots att hans aktier sjunker?
Citera
2025-12-27, 13:31
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur går det för han?
Hur kan han gå i vinst hela tiden, trots att hans aktier sjunker?
Dumma YT prenumeranter som betalar för hans innehåll och håller skeppet flytande.
Citera
2025-12-27, 13:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Dumma YT prenumeranter som betalar för hans innehåll och håller skeppet flytande.

Ja. Folk är verkligen dum nu för tiden.
Det verkar bara bli värre och värre för varje 4:e år som går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in