Citat:
Ursprungligen postat av
RobertSmith
Här kommer min gissning hur veckan har gått för AA
AMD (21%) = 0.73%
NVIDIA (16%) = 5.27%
Hexan (56%) = 7.98% exkl. TJP o Buffert
exkl. valutaförändringar under veckan och 6% i andra innehav samt räntekostnader för belåning.
Baserat på AA:s tre största innehav och en hävstång på 2.20 är min gissning att EK har ökat med 135K (12.12%). Nytt EK (inkl. Jetski lånet) 1248K. Ytterligare en riktig bra vecka för AA
Saker man funderar över:
Varför betalar lärjungarna för att lyssna på Knäckebrödsmiljonärens planer att låna till en 5:te bil med dragkrok som kostar ish 50K. Det är patetiskt att höra hur han föraktar folk som arbetar trots att dom har en förmögenhet som räcker mer än väl till att gå i pension imorgon.
Självklart vill alla människor känna glädje och få bekräftelse inte minst genom att fira jul med stora släkten, spela spel, äta god mat, kolla på semesterbilder etc. OBS gäller oss som har familj och vänner som man tycker om att umgås med. Tror att det är kombinationen av att ha olika saker att göra som gör livet meningsfullt och att man känner lycka, det behöver inte vara Jobb + familj, jag kan tänka mig att resa längre perioder i kombination med familjeliv, eller kanske ett större renoveringsprojekt i kombo med familjeliv. OBS! Inte att förväxla med en Luthersk arbetsmoral. Ungefär att man ska göra sin plikt, acceptera sitt öde, inte skryta och inte hänge sig åt konsumtion för egen bekvämlighet.
Det absolut värsta scenariet när man går i pension, är att bara sitta hemma och inte göra något.
AA, gör gärna en video om hur en typisk dag ser ut i ditt fantastiska liv som arbetsfri knäckebrödsmiljonär.
Har sedan i november trackat antal betalande medlemmar på AA:s patreon och det är ofattbart kvar på ungefär samma nivå utan några som helst nya råd i huvudkanalen förutom möjligheten att hyra rum i AA planerade B&B och möjligheten att på plats betala 500kr för pensionsråd.
Max: 158 betalande
Min: 151 betalande
Just nu:153 betalande, 10 640 SEK/månad
Oklart hur mycket AA får från YT
Nog ännu en klockren gissning av dig. Och kloka ord.
Jämförde med en rapport av vår Uddafiguren
för ett år sedan. EK var då dryga miljonen och buffert på runt 249k. Också ett år sedan AA började med medlemskap. Så sett får man väl ändå säga att AA överträffat trådens förväntningar - ännu ett års ”arbetsfrihet” ala AA, kanalen går framåt och aktierna är värda mer än för ett år sedan. Tjänstepensionen är inom räckhåll. En humla kan flyga.