2026-05-03, 23:22
Medlem
Felpost
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-03 kl. 23:25.
Citera
2026-05-03, 23:22
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Lyssna nu noga:

Det är KVINNOR som bestämmer vilka män som ska få ha sex med dem. Inte män. Män kan bara anpassa sig efter vad kvinnor väljer. Således ligger ansvaret och makten hos KVINNORNA.

Men hade du haft åtminstone några högskolepoäng så kanske du hade klarat av att förstå något så pass självklart och grundläggande.

Är det? Så jag som man kan alltså INTE nobba en kvinna? Undrar då varför jag gjort det ett flertal gånger. Är jag någon slags "exceptionellt undantag" kanske? Eller finns trots allt fri vilja även hos oss män även när vi står inför kåta pattlisa? (finns inget bättre nöje än att nobba någon som tror sig ha en virad runt sitt lillfinger)

Och, ja, det har faktiskt hänt att jag valt vem jag skulle vilja ha sex med - knappast henne emot heller btw.

Sex är väl något man bör besluta om gemensamt när man kommer till den punkten.
Det är dock fullt möjligt att många helt enkelt inte kan eller vågar ta sådana här typer av beslut.
Citera
2026-05-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Att tvingas ingå en relation med någon man inte delar intressen och värderingar med bara för att få sex när det behagar den andra personen är inget lockande erbjudande.

Lek med den helt bisarra tanken att män skulle villkora en relation för att ha sex med en kvinnor.

Men då ska han inte heller ha sex med henne, om han nu tycker att hon är så dålig!

Låt henne då finna en man som vill ha ett förhållande med henne. Det kan rentav bli med någon av de 40%!

Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Fortfarande kommer 20% av männen ha tillgång till sex UTAN en relation. De övriga 40% tvingas ingå en relation för att kanske få sex när det behagar kvinnan som ALLTID kan säga nej som maktmedel vilket även mannen kan men utan samma effekt. den som vill minst bestämmer.

Du menar väl ändå 60%. Det är 60% som har sex. Då och då kommer de ha det med någon de inte vill ha förhållande med, istället för att nobba sex med henne och låta henne söka lyckan hos någon som vill ha henne. Vilket mycket väl skulle kunna bli en av de 40%!

Kvinnor vill ha förhållande och tillgången därpå styr män. Glöm inte det.

Får kvinnan ha sex med den hon är intresserad av och vill ha förhållande med, så får hon svårare att hitta en som vill ha henne helt och hållet.
Citera
2026-05-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Är det? Så jag som man kan alltså INTE nobba en kvinna? Undrar då varför jag gjort det ett flertal gånger. Är jag någon slags "exceptionellt undantag" kanske? Eller finns trots allt fri vilja även hos oss män även när vi står inför kåta pattlisa? (finns inget bättre nöje än att nobba någon som tror sig ha en virad runt sitt lillfinger)

Och, ja, det har faktiskt hänt att jag valt vem jag skulle vilja ha sex med - knappast henne emot heller btw.

Det är dock fullt möjligt att många helt enkelt inte kan eller vågar ta sådana här typer av beslut.

Exakt!

Och när du nobbar en kvinna som tror att ni ska ha sex och kanske mer. Så fattar hon att "här blir det inget". Och hon kanske då tittar åt andra män, tex någon av de 40% som aldrig har sex. Och gör någon av dessa lycklig och han gör henne lycklig.

Och då får en annan kvinna som gör dig lycklig och som blir lycklig med dig.

Fyra lyckliga människor.
Citera
2026-05-03, 23:47
Medlem
Citat:

Som ska ligga med dem, skrev jag. Det bestämmer kvinnor helt själva. Sen om männen vill eller inte, det är en annan sak.

Men mannens vilja blir ju irrelevant i sammanhanget om han ändå inte skulle få ligga med kvinnan.
Citera
2026-05-03, 23:57
Medlem
Blaajj2.0s avatar
Jag är en av dessa. För mig handlar det om ett stort obehag kring det sociala. När det till och med är ansträngande att behöva betala vid kassan i matbutiken blir det praktiskt taget omöjligt att ens konversera med en attraktiv tjej. Situationen är endast marginellt bättre nu kontra 3-4 år sedan trots en strävan efter att hela tiden utmana mig själv…

Mitt fall är definitivt extremt. De vanligaste orsakerna skulle jag istället tro är låg självkänsla, porrmissbruk samt brist på både social och fysisk träning.
Citera
2026-05-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men då ska han inte heller ha sex med henne, om han nu tycker att hon är så dålig!

Låt henne då finna en man som vill ha ett förhållande med henne. Det kan rentav bli med någon av de 40%!

Vadå "låt henne"? Som om hon inte redan har den möjligheten. Som om han äger henne och förbjuder henne från att inte ha sex med honom och leta upp en annan man istället.

Är kvinnor små hjärndöda våp enligt dig? Som inte kan ta hand om och bestämma över sig själva? Verkar ju inte bättre.
Citera
2026-05-04, 00:17
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Som ska ligga med dem, skrev jag. Det bestämmer kvinnor helt själva. Sen om männen vill eller inte, det är en annan sak.

Men mannens vilja blir ju irrelevant i sammanhanget om han ändå inte skulle få ligga med kvinnan.

Märklig logik.

Så låt mig ta ett exempel från verkligheten. Jag träffade 2 kvinnor på krogen genom en vän till mig - bägge blev i högsta grad intresserade av mig. Jag valde EN. Hennes polare blev sannolikt besviken på mig (å kanske även på henne eftersom jag "snodde hennes bästis"). Ett annat exempel när jag ändå är igång. Jag gjorde ett sista minuten-ragg en gång å frågade en tjej (efter nån slags mindre oenighet mellan henne å en annan snubbe som jag råkade stå typ 2 meter ifrån) om hon hellre skulle vilja ha sällskap med mig den natten eftersom snubben bara gick iväg å såg honom aldrig igen - efter typ 5 sekunder så sa hon "JA" (å så jävla fulla var vi faktiskt inte att vi knappt visste var vi var). Jag kände ingen av dom - aldrig sett dom. Jag dejtade henne en tid efter det men det höll tyvärr inte pga vi var för olika som personer.

Bara en liten notering. Här pratar jag endast om sex. Jag exkluderar alla gånger som någon faktiskt velat bli tillsammans med mig och vice versa.

Vem var det som bestämde där? Jag anser mig för övrigt knappast vara nån Brad Pitt utseendemässigt eller för den delen någon uppblåst PUA-snubbe.

Du förefaller ha problem att förstå konceptet "gemensamma beslut" samt "gemensam connection" och att det ibland faktiskt fungerar hur bra som helst som man att stöta på någon med framgång som kanske från början skulle vara tveksam men ändrar sig pga man i stunden råkar vara modig eller typ förefaller vettig och därmed attraktiv (eller vad det nu kan vara).

EDIT: det som egentligen sabbar hela vår dejting-kultur, imo, är synen på man och kvinna där kvinnan oftast lyfts upp till skyarna med div privilegier som sexuell sådan. samt. det eviga jävla simperiet för kvinnor som förpestar tillvaron för fan både en hel del män samt många kvinnor - med anor långt tebax i tiden.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-05-04 kl. 00:25.
Citera
2026-05-04, 00:22
Medlem
Citat:
Människor över lag är i så fall det du kallar för "lättnanipulerade våp" i så fall. Tror vi människor att vi kan få det vi vill ha, så vill vi inte släppa hoppet i första stund. Vi håller kvar vid detta hopp. Som väcks på nytt vid varje brödsmula. Får Stina ligga med Petter sporadiskt, kommer hon hoppas det blir de två. Och hon kommer vara blockerad för andra män. Även om varje diss från Petter, efter sexet med Petter gör ont. Så kan hon inte låta bli... Och Petter håller även andra kvinnor på samma streckbänk. 5 stycken. Hade han satsar på en av dessa, så hade det funnits 4 kvinnor som kanske hade varit öppna för de 40% männen.

Om 60% av männen har sex. Och majoriteten håller på som Petter. Så blir det många kvinnor som är "mental gisslan" . Dessa kvinnor kommer inte titta åt 40% männen, eftersom de är kära i någon annan.

Bra för 40% männen om 60% männen gick in i varsitt monogamt förhållande.

Bra för 40%-männen om kvinnor som vill ha förhållanden slutar ge bort sex till män som inte vill ha förhållanden.

Det är intressant att du tycker det är MÄN som ska göra uppoffringar här. Män ska gå emot sina drifter, medan kvinnorna självklart ska tillåtas bara flyta med, följa sitt hjärta och låta sig "jongleras" av männen.

Du kräver noll förändring från kvinnorna. Du ser dem som löv i vinden bara, helt oförmögna att ta ansvar för sina egna liv. Det är bara män som är kapabla att gå emot sina känslor och drifter, och därför är det DOM som måste förändra sig. För kvinnor är inte att lita på överhuvudtaget, eftersom de bara är löv i vinden.

Det är en fruktansvärt misogyn kvinnosyn du ger uttryck för. Vad säger din fru om din horribla kvinnosyn? Ser du henne som ett hjärndött litet våp också? Eller är hon undantaget som bekräftar regeln?
Citera
2026-05-04, 00:27
Medlem
Citat:
Märklig logik.

Så låt mig ta ett exempel från verkligheten. Jag träffade 2 kvinnor på krogen genom en vän till mig - bägge blev i högsta grad intresserade av mig. Jag valde EN. Hennes polare blev sannolikt besviken på mig (å kanske även på henne eftersom jag "snodde hennes bästis"). Ett annat exempel när jag ändå är igång. Jag gjorde ett sista minuten-ragg en gång å frågade en tjej (efter nån slags mindre oenighet mellan henne å en annan snubbe som jag råkade stå typ 2 meter ifrån) om hon hellre skulle vilja ha sällskap med mig den natten eftersom snubben bara gick iväg å såg honom aldrig igen - efter typ 5 sekunder så sa hon "JA" (å så jävla fulla var vi faktiskt inte att vi knappt visste var vi var). Jag kände ingen av dom - aldrig sett dom. Jag dejtade henne en tid efter det men det höll tyvärr inte pga vi var för olika som personer.

Bara en liten notering. Här pratar jag endast om sex. Jag exkluderar alla gånger som någon faktiskt velat bli tillsammans med mig och vice versa.

Vem var det som bestämde där? Jag anser mig för övrigt knappast vara nån Brad Pitt utseendemässigt eller för den delen någon uppblåst PUA-snubbe.

Du förefaller ha problem att förstå konceptet "gemensamma beslut" samt "gemensam connection" och att det ibland faktiskt fungerar hur bra som helst som man att stöta på någon med framgång som kanske från början skulle vara tveksam men ändrar sig pga man i stunden råkar vara modig eller typ förefaller vettig och därmed attraktiv (eller vad det nu kan vara).

Du verkar missförstå mig.

JAG bestämmer till 100% själv vilka JAG vill ligga med. Detsamma gäller för alla andra människor, inklusive kvinnor. Huruvuda de personerna jag vill ligga med vill ligga med mig tillbaka är en annan femma. Men vilka JAG vill ligga med avgör helt och hållet JAG. PÅ vilket sätt är det en märklig logik? Tycker du att någon annan ska få vara med och bestämma vilka jag vill ligga med? Det om något är väl en märklig logik.

Men i kontexten som råder här, dvs att 4 av 10 unga män inte har/får sex medan unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen av alla, så är det ju uppenbarligen så att det huvudsakligen på det stora hela är kvinnor som sitter på den främsta makten huruvuda det blir något sex eller inte. Eftersom det är fler kvinnor än män som får ligga, i nuläget.
Citera
2026-05-04, 00:28
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Du verkar missförstå mig.

JAG bestämmer till 100% själv vilka JAG vill ligga med. Detsamma gäller för alla andra människor, inklusive kvinnor. Huruvuda de personerna jag vill ligga med vill ligga med mig tillbaka är en annan femma. Men vilka JAG vill ligga med avgör helt och hållet JAG.

Men i kontexten som råder här, dvs att 4 av 10 unga män inte har/får sex medan unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen av alla, så är det ju uppenbarligen så att det huvudsakligen på det stora hela är kvinnor som sitter på den främsta makten huruvuda det blir något sex eller inte. Eftersom det är fler kvinnor än män som får ligga, i nuläget.

Se min edit längst ner i posten så får du min version på det.
Citera
2026-05-04, 00:58
Medlem
Citat:
Men kvinnor vill I regel inte ha sex med en massa olika snubbar. Det ligger inte I kvinnors intressen. Så det blur fel att kalla det för "orättvisa".

Kvinnorna duger till relationer. Men vill Stig bara pippa med olika kvinnor och kan göra det. Så kommer han inte inleda en relation med någon av kvinnorna. Även om det är fina och bra kvinnor att ha som partners.

Alla kvinnor är otrogna, fler och fler undviker all drama och kaos som dom jämt skapar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in