2026-05-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, industri och Samhall kanske kan vara lämpligt. Eller på något lager.
Jag arbetar med människor som inte kan försvara sig eller berätta vad som händer och där går det inte att ha gäddor som personal. En del verkar ju vara "allätare". Huvaligen.

Ja det fungerar säkert på Samhall där ingen bryr sig.
Ja deras lustar verkar ju att styra deras liv helt.
Dom borde sätta på varandra ist, då är problemet löst.
Dom vet ju vart det finns 700 likasinnade. Inte många vanlig människor som har 700 potentiella sexpartners.
Citera
2026-05-03, 17:53
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
I princip är provanställning det samma som ingen LAS. Då arb.givare inte behöver motivera varför tjänsten upphör och om de ex uppger arb.brist som skäl är det svårt att motivera att anställa en ny.

Eftersom de inte behöver motivera kan det vara svårt att bevisa att uppsägning varit på felaktiga grunder.

Men håller med dig. Anledning till fängelse med mera är ju att man vill ha ut personen i samhället igen så likvärdigt bör det ju vara med Dumpen att personen skall bättra sig och ta sig tillbaks.

Läste en artikel nyligen om en som flyttat till mindre samhälle där det blev chaos. Går man efter artikeln var den mannen bara del skyldig till hur det blev pga sitt beteende inte för att han tycks ha gjort något emot något barn där. Men invånarna var oroliga och skapade en spiral av oro som konstant eskalerade. Men mannens grannar ett äldre par tycks ha gett honom en chans och han hade fått låna verktyg av dem.

Så det är lite av en "self fullfilling profecy" där oron eskalerar och falska rykten skapar en dålig miljö för alla.

Planen bör ju vara laglydiga och personer som bättrar sig men det tycker jag inte Dumpen bryr sig om alls. De vill bara utnyttja situationen.
Ah, ja jag är med. Men rimligen beror det också delvis på om det är en lokal liten verksamhet eller internationellt bolag och gäddan har lite mer spetskompetens. Kan bli jobbigt med HR/Facket för företaget även om inget skäl anges, inte självklart att ett stort bolag vill det, medan lilla verksamheten skiter i vilket.

Lite avstickare blev det, men relevant ändå. Fokus är nästan alltid på gädda -> bort -> klart. Men dom är ju för f-n en större risk efter publicering än innan. Därav bör intresset att dom blir som folk vara minst lika stort som var #xxx flyttat eller va som helst, det är ju totalt irrelevant på så vis.
Citera
2026-05-03, 17:54
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Inte många vanlig människor som har 700 potentiella sexpartners.
Förutom alla.. tänkte du överhuvudtaget när du skrev det där? Snarare miljoner potentiella partners. Du ska nog ta en tidig kväll idag.
Citera
2026-05-03, 18:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det förvånar mig inte.
Du borde följa svenska nyheter också.
Du menar att Dumpen är din enda källa, Dumpen klagar på att det inte debatteras, så då finns det inte mycket till att få olika vinklingar. Då är enda möjligheten utländsk media.
Citera
2026-05-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Förutom alla.. tänkte du överhuvudtaget när du skrev det där? Snarare miljoner potentiella partners. Du ska nog ta en tidig kväll idag.

Nu menade jag 700 överkåta som gör precis vad som helst för att få ligga.
Dom flesta vanliga har preferenser och vill känna att man har lite bra kemi.

Du går vilse när du tror att vanliga människor tänker som en gädda, det är där era hjärnor är annorlunda
Citera
2026-05-03, 18:17
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Nu menade jag 700 överkåta som gör precis vad som helst för att få ligga.
Dom flesta vanliga har preferenser och vill känna att man har lite bra kemi.

Du går vilse när du tror att vanliga människor tänker som en gädda, det är där era hjärnor är annorlunda
Nej, jag går vilse när du inte kan uttrycka vad du faktiskt menar. Ligger något i vad som sades tidigare i tråden.
Citera
2026-05-03, 18:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du kan andas ut, jag tycker att kvinnliga pedofiler ska ha samma straff
Men det tycker inte Dumpen.

Du:
Citat:
De flesta kvinnor vill troligtvis inte ha någon kontakt eller ha ett samarbete med en gädda.
Ja de vill nog inte ha en gädda, men om de via polis blir dömda till fängelse så är de som galna och nästa alla kvinnor vill bli tillsammans med dem.
Citera
2026-05-03, 18:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det finns andra trådar om du vill diskutera det.
Den här tråden handlar om Dumpen.
Varför skriver du då om forskning, Dumpen är inte forskning. Dumpen är killgissning.

Sara har lite kriminell kille i sig, hon påminner om Johanna Möller, mörderskan.
Citera
2026-05-03, 18:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Varför gör du dig dum?

Forskningen kring rättssamhället/dumpen, vad har de med vetenskapliga lagar att göra?(Newtons lag)
Det som verkligen har hänt är applicerbart på Newtons lag, tar någon på brösten är det samma sak här som i Afrika.

Rättssystemet är annorlunda, ligger man med 14 är det inte våldtäkt i Afrika. Det går alltså inte att forska och jämföra våldtäkter mellan olika rättssystem.

Man kan däremot forska om- jämföra specifika övergrepp, och man kan då rimligen uppskatta hur vanligt barn undanhåller fakta om dessa, barn är relativt universella. Men om du kräver absoluta siffror kommer du alltid bli besviken.

Men just denna osäkerhet kan man använda såsom Dumpen gör för att dra till med enorma siffror, för dessa siffror är därmed svåra att helt motsäga.
Citera
2026-05-03, 18:54
Medlem
Citat:
Oj vad din hjärna fantisera iväg.
Ja självklart så väljer brottslingar och missbrukare bort sina familjer. Eller offrar dem för sin egen sak.
Men samtidigt så pratar.vi om män som sitter och runkar och väljer att försöka utföra något som räknas som våldtäkt av barn. Det är ingen rättighet att få ligga.
Vilka andra brott tycker du att man ska slopa straff för? Alla familjer lider säkert i viss mån när någon döms till fängelse

Ingen har påstått att det skulle vara någon rättighet.
Är det rimligt att barn skadas i processen av ett arbetssätt , bara för att man vill genomföra en uthängning?
Är det en rättighet?

Vilket brott menar du att jag skulle ha påstått att man ska slopa straffet för?

Ja, det är ju ganska självklart att familjer mår dåligt när någon närstående hamnar i olagliga situationer.

Den mer intressanta frågan är, blir det bättre av offentlig exponering?

Blir familjen hjälpt av det, eller blir det snarare ytterligare en belastning ovanpå det som redan är svårt?
Citera
2026-05-03, 18:55
Avstängd
Tror jag sett minst 90 procent av alla konfrontationer. Varje gång Patrik försöker säga nåt svarar gäddan va.
Han får väl försöka skärpa sig lite. Pinsamt.
Citera
2026-05-03, 18:59
Medlem
rallykalle69s avatar
Som ni alla vet, JK klev in rätt snabbt när det var prat om kommentarer och hets mot folkgrupp.

Kvällens man, 773, som har god man och uppenbarligen inte förstår bättre. Hur är det med en sån sak, kan eller bör JK träda in? Befogad fundering, för dem som kan och orkar vara objektiva. Dvs frågeställningen är inte gädda som gädda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in