2026-05-03, 12:14
Medlem
Kvinnor har åkt på kuk safari från Sverige till Gambia i över 20 år men när svensk man söker fru/flickvän så tar det hus i helvete.
Citera
2026-05-03, 12:19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Inslaget gör visst gällande att det är ett internationellt fenomen i västvärlden. Gissningsvis är Sverige ett av de länder där det förekommer minst.

Så man kan undra lite varför Svensk media tar upp det. Fast sen släpade de in Joakim Medin, och man börjar ana att de nog mest viss måla ut det som någonting annat.

Kan också undra om de hjälpte sin sak genom att låta Anna Bred-som-en-ladugårdsdörr föra den Svenska kvinnans tal i frågan.
Citera
2026-05-03, 13:47
Medlem
samtidigt som alla bögar får arbete och syns mest inom TV4-sfären...
Citera
2026-05-03, 13:58
Medlem
Vad är det som är så underbart med svenska kvinnor då?
Citera
2026-05-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Skrev nyligen om fenomenet män med fattiga asiatiska kvinnor här:

(FB) Thailand: Männens paradis SVT Play

En bildad man med förmögenhet bör inte söka en fattig kvinna för då kan mannen inte veta varför kvinnan valt honom, och om hon bara hoppas på att kunna lämna honom när hon t ex fått uppehållstillstånd/medborgarskap.

Tråden handlar fortfarande inte om vad svenska feministkossor vill ha.

Jag förespråkar harmoni. Eftersom harmoni är svårt att uppnå i Sverige numera pga feministkossor söker sig framför allt yngre män bortom Väst.

Dina försök att förminska mig till en för dig begriplig och hanterbar nivå understryker varför män med integritet inte vill ha med er att göra. Sådant slipper man i Asien.

Hade du varit i ett lyckligt äktenskap, så hade du inte kallat svenska kvinnor för "feministkossor". Du hade rent ut sagt struntat i den lilla klicken kvinnor som är på riktigt otäckt radikala. Och du hade inte haft Andrew Tate som idol.

Finns konservativa skribenter som har nyanserad bild på svenska ich asiatiska kvinnor. Eftersom de är gifta. Eller har förhållande. Dessa män vet att det finns både riktigt bra, bra, mindre bra svenska/asiatiska kvinnor. Eftersom de lever med kvinnor.

Dina resonemang och generaliseringar av svenska kvinnors uselhet och asiatiska kvinnors förträfflighet, gör det tydligt att du inget vet. Du lever inte ett liv IRL, utan lever ditt liv i fördomar på internet.

Harmoni är även vad de du kallar "feministkossor", vill ha. De vill inte jobba 100% på förvärvsarbete och sedan vara 100% hemmafruar = 200% krav och ansvar. Medans deras jättebebis till make förvärvsarbetar 100% och slappar sedan.
Skevt om hon tar 200% och han tar 100% av krav och ansvar.

De du kallar "feministkossor" vill förvärvsarbeta 100% och kanske ta 55% av hushållsarbetet. Och att deras make förvärvsarbetar 100% och kanske tar 45% av hushållsarbetet.
Mer jämlikt om hon tar 155% och han 145% av krav och ansvar.

Jämnare fördelning av krav och ansvar= harmoni för "feministkossorna".

Men du anser att det du vill ha: harmoni. Är helt fel av kvinnor att önska sig. Kvinnor ska enligt dig slita ut sig. Och leva i stress och disharmoni... om hon motsätter sig detta sätt att leva på är hon en "feministkossa" enligt dig. Om hon går med på att slita ut sig, är hon en underbar kvinna, enligt dig. Jojo. Nej du, gift är du inte.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-03 kl. 15:45.
Citera
2026-05-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
En man på mitt jobb, han är runt 55.
Han pratade häromdagen om sitt lilla barn hemma,
- oj, sa jag, fick du barn så sent?
Ja, sa han stolt, och inte så mycket mer.
Så gick det några dagar, sedan berättar han att de pratar engelska hemma....

Alright, alla pusselbitar förr på plats, bara genom att titta på honom..
Hur många barn har du själv då?
Citera
2026-05-03, 16:35
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hade du varit i ett lyckligt äktenskap, så hade du inte kallat svenska kvinnor för "feministkossor". Du hade rent ut sagt struntat i den lilla klicken kvinnor som är på riktigt otäckt radikala. Och du hade inte haft Andrew Tate som idol.

Finns konservativa skribenter som har nyanserad bild på svenska ich asiatiska kvinnor. Eftersom de är gifta. Eller har förhållande. Dessa män vet att det finns både riktigt bra, bra, mindre bra svenska/asiatiska kvinnor. Eftersom de lever med kvinnor.

Dina resonemang och generaliseringar av svenska kvinnors uselhet och asiatiska kvinnors förträfflighet, gör det tydligt att du inget vet. Du lever inte ett liv IRL, utan lever ditt liv i fördomar på internet.

Harmoni är även vad de du kallar "feministkossor", vill ha. De vill inte jobba 100% på förvärvsarbete och sedan vara 100% hemmafruar = 200% krav och ansvar. Medans deras jättebebis till make förvärvsarbetar 100% och slappar sedan.
Skevt om hon tar 200% och han tar 100% av krav och ansvar.

De du kallar "feministkossor" vill förvärvsarbeta 100% och kanske ta 55% av hushållsarbetet. Och att deras make förvärvsarbetar 100% och kanske tar 45% av hushållsarbetet.
Mer jämlikt om hon tar 155% och han 145% av krav och ansvar.

Jämnare fördelning av krav och ansvar= harmoni för "feministkossorna".

Men du anser att det du vill ha: harmoni. Är helt fel av kvinnor att önska sig. Kvinnor ska enligt dig slita ut sig. Och leva i stress och disharmoni... om hon motsätter sig detta sätt att leva på är hon en "feministkossa" enligt dig. Om hon går med på att slita ut sig, är hon en underbar kvinna, enligt dig. Jojo. Nej du, gift är du inte.

Du behöver som sagt inte bekymra dig över mig och mitt leverne, jag har det bra lilla stumpan. Det är du som är upprörd. Tate är inte min idol, jag är för gammal för Tate (Tate är för misogyn för min smak), nu rör du som vanligt ihop saker och ting. Jag tar upp Tate eftersom tråden rör unga män och Tate är en guru för unga män. Det är ni feminister som skapat Tate. Tate är er spegelbild.

Det finns bra och dåliga asiatiska kvinnor??? Ok, har jag påstått något annat? Jag är för övrigt inte konservativ, jag är ideologiskt eklektisk.

Bla, bla, bla feministbabbel som yngre svenska män tröttnat på. De bryr sig inte längre om svenska feministkossor. De vill ha intelligenta följsamma asiatiska kvinnor som lagar mat, städar och suger av sin man innan hon sätter på honom morgontofflorna. Traditionellt och bra, så som kvinnor innerst inne vill ha det.
Citera
2026-05-03, 17:27
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Vad ytligt och tråkigt ditt resonemang låter. Det handlar ju om kärlek! Vissa träffar kärleken i Sverige. Andra träffar kärleken utomlands.

Det är väl delvis det jag menar.
Men det är väl knappast mitt fel att en massa svenska unga snubbar upplever att kvinnor i deras eget land tycker sig vara för bra för dem.
Det verkar ju som att dessa män upplever att kvinnor utanför Sverige värdesätter dem och har mer självdistans.

Jag känner ett antal medelålders kvinnor som är singel och lyssnar man på hur de pratar får man intrycket av att de tror att en lämplig man för dem är en man som antagligen inte skulle se åt deras håll två gånger.
De dissar tom. män som de flesta skulle vara eniga om är för bra för dem.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-05-03 kl. 17:31.
Citera
2026-05-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Det är väl delvis det jag menar.
Men det är väl knappast mitt fel att en massa svenska unga snubbar upplever att kvinnor i deras eget land tycker sig vara för bra för dem.
Det verkar ju som att dessa män upplever att kvinnor utanför Sverige värdesätter dem och har mer självdistans.

Jag känner ett antal medelålders kvinnor som är singel och lyssnar man på hur de pratar får man intrycket av att de tror att en lämplig man för dem är en man som antagligen inte skulle se åt deras håll två gånger.
De dissar tom. män som de flesta skulle vara eniga om är för bra för dem.

De kvinnor du känner har väl önskningar som de uttrycker. Inget fel på att ha önskningar. Det har ju även de män som säker kärlek utomlands: önskningar.
Citera
2026-05-03, 18:32
Medlem
Citat:
De kvinnor du känner har väl önskningar som de uttrycker. Inget fel på att ha önskningar. Det har ju även de män som säker kärlek utomlands: önskningar.

Ja, men varför gör man ett reportage om unga män som inte upplever att de finner kvinnor i Sverige och därför söker sig till andra länder och sedan utmålar dessa män som patologiska på något sätt.
Alltså de pratar ju delvis om att man söker underordnade kvinnor som skall serva osv. och det motsätter jag mig personligen.

Men det verkar också som att man helt enkelt väljer att åka till ett annat land för att träffa en partner.
Varför skulle det vara fel? Det har ju skett i alla tider. Det har bokstavligen skett i alla tider och sker hela tiden.
Själv vet jag inte om jag vill stadga mig med en svensk kvinna då jag t.ex tycker att både italienska, franska, latinas och danskor är mer attraktiva. Är det fel?
Kvinnor gör ju detta hela tiden också.
Vet inte hur många kvinnliga bekanta jag har som letat upp någon i mitt tycke sliskig spanjor. Inte alla spanjorer.

Prinsar och prinsessor förr i världen hade tom. som standard att det skulle vara från annat land för att skapa vänskap mellan nationer. Var dessa "passport bros".

Är inte detta bara ett sätt att stimatisera män som inte vill ha kvinnor som är feminister?
Själv skulle jag aldrig ta i en feminist med tång då dessa är hjärntvättade dårar som läser SCUM-manifestet och liknande sexistisk och pervers litteratur.

Är det verkligen så konstigt att människor vill hitta en partner? När det är män som gör det så är det problematiskt. När det är kvinnor är det frigörelse.
Bara för en vecka sedan hörde jag en kvinna öppet kritisera svenska män som tråkiga och värdelösa. Hon fick bara medhåll.

Hyckleriet och dubbelmoralen är slående.

Så när de unga svenska männen inte lyckas skapa relationer hånar man dem och kallar dem incels.
Kvinnor kritiserar öppet svenska män och driver tom. med dem.
Dessa män försöker skapa relationer med kvinnor som behandlar dem snällt.
Då driver man med dem för det....

De svenska kvinnorna som letar upp män i andra länder. Vad är de? Passport hoes?

Ärligt talat vad är det för pervers kultur vi skapat.

Du borde skämmas tomatcucken, hålla på och normalisera uppenbar sexism.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-05-03 kl. 18:41.
Citera
2026-05-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Ja, men varför gör man ett reportage om unga män som inte upplever att de finner kvinnor i Sverige och därför söker sig till andra länder och sedan utmålar dessa män som patologiska på något sätt.
Alltså de pratar ju delvis om att man söker underordnade kvinnor som skall serva osv. och det motsätter jag mig personligen.

Men det verkar också som att man helt enkelt väljer att åka till ett annat land för att träffa en partner.
Varför skulle det vara fel? Det har ju skett i alla tider. Det har bokstavligen skett i alla tider och sker hela tiden.
Själv vet jag inte om jag vill stadga mig med en svensk kvinna då jag t.ex tycker att både italienska, franska, latinas och danskor är mer attraktiva. Är det fel?
Kvinnor gör ju detta hela tiden också.
Vet inte hur många kvinnliga bekanta jag har som letat upp någon i mitt tycke sliskig spanjor. Inte alla spanjorer.

Prinsar och prinsessor förr i världen hade tom. som standard att det skulle vara från annat land för att skapa vänskap mellan nationer. Var dessa "passport bros".

Är inte detta bara ett sätt att stimatisera män som inte vill ha kvinnor som är feminister?
Själv skulle jag aldrig ta i en feminist med tång då dessa är hjärntvättade dårar som läser SCUM-manifestet och liknande sexistisk och pervers litteratur.

Är det verkligen så konstigt att människor vill hitta en partner? När det är män som gör det så är det problematiskt. När det är kvinnor är det frigörelse.
Bara för en vecka sedan hörde jag en kvinna öppet kritisera svenska män som tråkiga och värdelösa. Hon fick bara medhåll.

Hyckleriet och dubbelmoralen är slående.

Så när de unga svenska männen inte lyckas skapa relationer hånar man dem och kallar dem incels.
Kvinnor kritiserar öppet svenska män och driver tom. med dem.
Dessa män försöker skapa relationer med kvinnor som behandlar dem snällt.
Då driver man med dem för det....

De svenska kvinnorna som letar upp män i andra länder. Vad är de? Passport hoes?

Ärligt talat vad är det för pervers kultur vi skapat.

Du borde skämmas tomatcucken, hålla på och normalisera uppenbar sexism.

Vet du. Jag tror vi måste skilja på tre olika saker här.

1. Det finns män (tex mina två polare och en bekant till mig) som helt enkelt fann kärleken I varsin asiatisk kvinna. De har alla tre haft relationer med svenska kvinnor och har inget emot svenska kvinnor. Men kärleken föll ner hos dem för varsin asiatisk kvinna! De lever i jämlika relationer med sina fruar! För ja: de är alla tre gifta med sina kvinnor. Detta händer. Titt som tätt. Och ska givetvis inte patologiseras, då det är kärlek! Se bara på rallyförare Ti*m 31 år och hans kärlek Mo*dd, 28. Vackra människor som det lyser kärlek om! Fint! 🙂

2. Män som har svårt att finna kvinnor generellt. Och därmed letar fattiga kvinnor utomlands. En slags byteshandel: han får en fru, hon slipper fattigdom. Kan vara ok om dessa män behandlar sina fruar med respekt. Och hon inte sviker honom när hon väl har fått uppehållstillstånd. Men det är ett resonemangsäktenskap... Och det har sina risker. För båda parter. Vilket gör det helt rätt att ifrågasätta. Det ifrågasätts av välmening för båda parter. Och ja: något är det ju med dessa män, eftersom de har svårt att få kvinnor... Så de i princip köper sig förhållande...

3. Kvinnohatare. Som hatar svenska kvinnor för att svenska kvinnor hävdar sina rättigheter. Samtidigt ser kvinnohatarna omedvetet ner på asiatiska kvinnor. Och tänker "hon gör som jag vill". Dessa kvinnohatare nobbar svenska kvinnor. Och utnyttjar asiatiska kvinnor. Klart det är fel på dessa män! Vad ska vi annars kalla det för?

Det irriterande är väl när kategori 1- män blir misstänkliggjorda för att vara kategori 2 eller 3 män. Eller när man bara lyfter kategori 2 och 3 män och helt missar vanliga kategori 1 män som bara råkar ha funnit kärleken i en asiatisk kvinna. Det är väl detta som är skevt.
Citera
2026-05-03, 19:18
Medlem
Har läst någonstans att om man på random frågar svenska kvinnor om de är feminist så är det många som svarar ja. Ställer du samma fråga till kvinnor i många andra länder svarar de nej.
Västländer också. USA t.ex.
Vissa svarar tom. "usch och tvi".

I feminismen finns ett synsätt, en analys av hur makt, privilegie, förtryck etc. beter sig mellan grupperna män och kvinnor.
Denna analys finns det många som anser vara helt fel.
En fattig, hårt arbetande man som gör allt för sin fru och barn utövar inte förtryck på dem.

Kan lätt föreställa mig att vissa män beger sig till andra länder för att de vill ha en kvinna som inte delar den samhällsanalys som feministerna gör.

Kort sagt, de vill ha en kvinna som vill ha en egalitär och bra man utan ideologin (för det är en ideologi) som feminismen ger.

Jag skulle inte kunna tänka mig en relation med en råmoderat och därför kommer jag inte gå på moderaternas årsmöte för att flirta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in