Citat:
Jag hade haft 100% respekt för feminister om det var det ni önskade men det är inte det ni önskar er, eller snarare ni vet inte vad ni önskar er. Men ni vet att ni hatar vita män så vita män tackar för sig och överlåter muslimska icke-vita män åt er, lycka till med att få till konceptet pappa/gigolo med dem.
Patriarkatet färdigkrossat?
Män som haft med er att göra söker istället traditionella kvinnor utanför Väst. Dessa män får en följsam hustru och harmoni i sitt hem. Kalla dem vad ni vill ... det gör ni redan för övrigt, de är vana (det är därför de sticker).
Nä detta funkade ju bra ... för männen. Männen fick harmoni och svenska feministkossor mer patriarkat än tidigare, bra jobbat feministkossor hoppas det var det ni innerst inne önskade (vilket jag innerst inne misstänker att det är).
Patriarkatet färdigkrossat?

Män som haft med er att göra söker istället traditionella kvinnor utanför Väst. Dessa män får en följsam hustru och harmoni i sitt hem. Kalla dem vad ni vill ... det gör ni redan för övrigt, de är vana (det är därför de sticker).
Nä detta funkade ju bra ... för männen. Männen fick harmoni och svenska feministkossor mer patriarkat än tidigare, bra jobbat feministkossor hoppas det var det ni innerst inne önskade (vilket jag innerst inne misstänker att det är).
Vad gaggar du om. Du verkar ha gått på hela myten som manosfär-nötterna sprider.
1. Svenska kvinnor föredrar i regel svenska män. Se på par omkring dig.
2. Svenska kvinnor jobbar och drar in pengar till familjen och därav behöver paret hjälpas åt med hushållsarbetet. Svårt att både jobba 100% och vara hemmafru på heltid. Den ekvationen går inte ihop. Detta handlar alltså inte om feminism, utan snarare om sunt förnuft. I Sverige behöver vuxna människor oavsett kön, jobba.
3. Svenska kvinnor vill inte ha ett patriarkat. Varför skulle de vilja det? De har ju kämpat mot detta i många decennier nu.
4. Jag är närmre 50 och har en partner. En svensk partner. Vi har två fina barn ihop. Jag är den som håvar in mest pengar till familjen pga. att jag jobbar mer än min partner. Och eftersom jag jobbar mer än min partner, så lägger min partner mer tid på hushållsarbetet än vad jag gör. Men jag gör givetvis en hel del hushållsarbete, jag med. Detta är rättvisa, att hjälpas åt med det gemensamma hushållet! och viktigt så att vi båda ska få mycket tid med våra barn och med varandra och med våra intressen.
5. Vill unga män träffa kvinnor utomlands och gör detta och ömsesidig kärlek uppstår. Så är det ju bara fint och bra. Men det blir skevt att du skyller fenomenet på "svenska kvinnor". Finns gott om riktigt bra svenska kvinnor. Men de vill också ha tid med sina män och sina barn. Inte förvärvsarbeta 100% och sedan vara en hushållsslav resten av tiden. Så att de varken hinner med man eller barn eller återhämtande aktiviteter. Sjukt att du gnäller på at svenska kvinnor är människor med mänskliga behov och inga robotar/inga slavar. Och att du kallar dem för "feministkossor" när de bara är vanliga människor, med mänskliga behov av återhämtning och tid med sin familj.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-03 kl. 02:51.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-03 kl. 02:51.