Citat:
Ursprungligen postat av
Allahelgon
Stopp där. Poängen är att du inte skall köra ut någon annan med ultimatum eller liknande.
Det är dessutom olagligt under anställningslagen eller anställningsskyddet.
Om du inte vill jobba med någon så kan du byta jobb, likväl som om du bor brevid någon du inte gillar så kan du flytta, det är olagligt att skapa en miljö som tvingar dem att flytta för att de exempelvis inte trivs. Låter bekvämt för dig att du är så åtrovärd på jobbet men likväl kan gälla för en "gädda" med specialutbildning eller liknande.
Haha stop där!
Jag säger ju att jag skulle vägra att jobba med en gädda och att det antingen skulle bli han eller jag som jobbar kvar.
Men på mitt jobb så är vi ansiktet utåt i företaget och vi har även en hel del kundkontakter.
Så det är ganska enkelt för företaget att välja vilket ansikte som de vill ska representera företaget
En gädda kan säkert jobba på en stor industri eller på Samhall då dom där kan smälta in i mängden och att det inte är lika viktigt vem som representerar företaget utåt.
Jag tror tex inte att en gädda med specialutbildning kan jobba mot en kommun eller i någon bransch där det är många kvinnor som jobbar. De flesta kvinnor vill troligtvis inte ha någon kontakt eller ha ett samarbete med en gädda.