Citat:
Nope. 80/20 incel/manosfär-filosofin handlar om att 20% av alla män ligger med alla (liggbara) kvinnor. Och 80% av alla män blir helt utan sex. Se nedan källa:
Uppdaterad: 2026-04-16, 14:41
Publicerad: 2025-07-09, 07:10
"...Idén om att tjejer bara dejtar en liten andel av alla killar kallas för 80/20-regeln. Den pseudopsykologiska principen, handlar om att 80 procent av kvinnor är attraherade av och dejtar endast 20 procent av alla män. Männen på toppen av näringskedjan kallas för ”chads” och det är runt dem alla världens kvinnor flockas, medan resten av männen förblir tomhänta. En absurd teori – men den fungerar som ett svepskäl för killar att motivera sin upplevda utsatthet....."
Källa: Expo
..........
Uppenbarligen är det, iaf utifrån undersökningen du hänvisar till över 60% av de deltagande männen mellan 18-29 som ligger med kvinnor. Och 40% av de deltagande männen är utan.
Uppdaterad: 2026-04-16, 14:41
Publicerad: 2025-07-09, 07:10
"...Idén om att tjejer bara dejtar en liten andel av alla killar kallas för 80/20-regeln. Den pseudopsykologiska principen, handlar om att 80 procent av kvinnor är attraherade av och dejtar endast 20 procent av alla män. Männen på toppen av näringskedjan kallas för ”chads” och det är runt dem alla världens kvinnor flockas, medan resten av männen förblir tomhänta. En absurd teori – men den fungerar som ett svepskäl för killar att motivera sin upplevda utsatthet....."
Källa: Expo
..........
Uppenbarligen är det, iaf utifrån undersökningen du hänvisar till över 60% av de deltagande männen mellan 18-29 som ligger med kvinnor. Och 40% av de deltagande männen är utan.
Vad tomtarna i vänsterextrema Expo säger spelar ingen roll. 80/20-innebär att 80% av kvinnorna vill ha 20% av männen (så långt har de rätt), och att övriga 80% män får slåss om de 20% kvinnor som blir över.
Jag förklarade just för dig hur undersökningen jag hänvisar till ligger helt i linje med inceltorin 80/20.
20% män får 80% av kvinnorna.
40% män ligger med botten 20% kvinnor.
Resterande 40% män blir helt utan.
Huruvida detta faktiskt stämmer eller inte vet jag inte. Men undersökningen jag hänvisar till ger incelmännen vatten på deras kvarn. Inte tvärtom, som du i din enfald hävdar.