2026-05-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Jag var 28 år när jag gifte mig med min filipinska 2003, så helt nytt är det knappast.
Jo men du var ju redan då ett lost case.
Den här killen har helt klart bättre handlingshorosonter.
Citera
2026-05-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Majoriteten av män idag är totalt värdelösa på uppvaktning men förväntar sig att själva jagas.

De där kvinnorna kommer skilja sig istället och givetvis kommer de att anpassa sig till jämlikheten här. Männen behöver flytta utomlands för att byta kultur. Men det är de väl för dumma för att inse precis som de inte klarar av att förstå att kvinnor har behov

Nej, feminismen har inte "gått för långt", det är män som gör för lite.

Har själv pratat med hundratals singelmän genom åren. Förstår till 100% varför män går singlar och problemet ligger hos dem själva. Skulle aldrig ingå en relation med en man som varken anstränger sig eller tillför något.

Det de där fattiga kvinnorna får, är Sverige. De vill inte ha mannen utan vad han erbjuder. Lustigt att män inte fattar det. Har du inte något att erbjuda, är du värdelös så sluta lek märkvärdig, vi kvinnor vet att vi är dem med tusentals likes och om vi skulle kämpa för en karl så skulle det vara den bästa i högen såvida det inte är någon mentalt trasig kvinna som går igång på att bli illa behandlad, saknas skäl att kämpa för tusentals män.

Med det menar jag, att män inbillar sig att de har det utbud de ser, kvinnor vet att om de måste göra en massa jobb för att få en man så kan de välja den snyggaste, mest framgångsrika, högst utbildade med godast förutsättningar. Vi saknar skäl att kämpa för knarkare, medelmåttiga män som inte tar hand om sitt yttre, obildade och självupptagna män som aldrig kommer lyckas med något. Men i männens värld är de riktiga kap. Sedan så fortsätter de genom livet med kortare, dåliga relationer eftersom det är allt vad de har att erbjuda en kvinna. Något ingen drömmer om.

Kvinnor vill inte ha huvudvärk och mardrömmar. Det är meningen att du ska få en kvinna att känna sig speciell och må bra. Men du som man, sitter och tror att du är något. När det inte funkar i längden projicerar du den upplevelsen på att kvinnor är de som tror dig vara något när det är du själv som undrar var din prinsesstårta tog vägen.

Precisera vad det är för BEHOV svenska kvinnor har så ensamma män vet vad de ska ge svenska kvinnor.
Denna specifikation är ju helt nödvändig eftersom dessa BEHOV SKALL UPPFYLLAS då det framgår av inlägget att de ingår i svenska kvinnors "KRAVSPECIFIKATION" för att en man över huvud taget skall kunna vara valbar.
Citera
2026-05-02, 22:25
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag skrev alltså att du verkar som en sur och gnällig singel-gubbe. Jag skrev inte att jag är en. Så där hade du lite märklig läsförståelse.

Är din svenska fru högpresterande, så är det väl just därför att hon är det du kallar "feministkossa". Det är ju "feministkossorna" som är just högpresterande och vill vara det.

Har vänner som har asiatiska fruar. Du har rätt angående kring att de gillar att dona och hålla iordning. Men de har ett jädra temperament! I jämförelse är svenska kvinnor "mjuka och vänliga".

Har inte skrivit att du är en något slags gubbe, tramsigt påhitt.

Stämmer om yngre kvinnor, jag är äldre och inte särskilt intresserad av yngre kvinnor.

Har som sagt full förståelse för yngre svenska män som dejtar traditionella asiatiska kvinnor som lagar mat, städar och suger av sina män innan de sätter på dem morgontofflorna. Svenska kossor är inte ens med i matchen.

Skriver du samma nonsens igen kommer jag inte att svara på det.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-05-02 kl. 22:33.
Citera
2026-05-02, 22:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Väldigt tyst om dessa kvinnor som åker till Afrika. Eller varför skriver media inte något om detta med batikhäxor. Då äldre kvinnor som älskar detta med invandring (bara det är av yngre pojkar).

Nej det ska bara vara hat och fel mot svenska män. Jag har ju svårt att se att det är yngre män som drar till Ryssland, Thailand eller Mexico för en importfruga. Det är ju i regel män över 50 som där då ganska enkelt kan få en kvinna i 20-årsåldern. Det är attraktionen.
Citera
2026-05-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jo men du var ju redan då ett lost case.
Den här killen har helt klart bättre handlingshorosonter.
Slår vad om att du har landstingetfrissa, överviktig och hatar män. Du är typexemplet på varför svenska män väljer bort svenska kvinnor.
Citera
2026-05-02, 22:32
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Männen har en beteckning i dessa länder som kvinnorna använder när de talar om dem: 'LBH', Loser Back Home

Fast det behöver ju inte vara så.
Det som sker nu i Sverige är ju att snygga, högutbildade män som tidigare hade kunnat välja och vraka inte finner kvinnor på sin egen nivå som tycker att de duger.
De tvingas antingen ta kvinnor som egentligen är "under dem", eller så får de åka till ett annat land där självinsikten är bättre.

Jag har flera manliga bekanta som rent logiskt inte borde ha några problem alls utan snarare är kap, men som ändå bara lyckas få till det med kvinnor som ser sämre ut, är betydligt äldre, har mindre utbildning osv osv.
Citera
2026-05-02, 22:34
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Väldigt tyst om dessa kvinnor som åker till Afrika. Eller varför skriver media inte något om detta med batikhäxor. Då äldre kvinnor som älskar detta med invandring (bara det är av yngre pojkar).

Nej det ska bara vara hat och fel mot svenska män. Jag har ju svårt att se att det är yngre män som drar till Ryssland, Thailand eller Mexico för en importfruga. Det är ju i regel män över 50 som där då ganska enkelt kan få en kvinna i 20-årsåldern. Det är attraktionen.

Absolut, det är väl tom. någon trend nu med äldre kvinnor som försöker propagera för att äldre damer skall ha boytoys.

Har kollat videon. Jag stöder inte att man skall ha någon kvinna som är "undergiven" på det sättet som de beskriver.
Men jag tror inte att det är det som det bara handlar om heller.
En kvinna och en man som för x antal år sedan ansåg att de är likvärdiga och en lämplig match, detta har ju förändrats nu.
Lisa tycker ju inte att Kalle duger längre fast de egentligen är ganska jämna.
Då åker Kalle till ett annat land där de kan finna kvinnor som är på deras egen nivå.
En av de snyggaste och mest attraktiva av mina manliga bekanta åkte till Brasilien och de gifte sig och har varit det lyckligt i många år nu.
Han är dansk. Tittar man på honom och vet hur han är och hur hans liv ser ut tänker man att han kunde få vem som helst.

Hela reportaget där från Tv4 känns ju som en stor halmgubbe och grav generalisering.

I klippet snackar de om att utnyttja för pengar. Det är såklart piss. Förmodligen syftar de på något annat än det jag talar om. Att bruden skall serva och hålla på är såklart bullshit.

Sedan kan man väl fråga sig om det någonsin kommer komma ett reportage i media som kritiserar kvinnor? Har det någonsin hänt? Jag kan inte komma på ett enda.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-05-02 kl. 22:54.
Citera
2026-05-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Precisera vad det är för BEHOV svenska kvinnor har så ensamma män vet vad de ska ge svenska kvinnor.
Denna specifikation är ju helt nödvändig eftersom dessa BEHOV SKALL UPPFYLLAS då det framgår av inlägget att de ingår i svenska kvinnors "KRAVSPECIFIKATION" för att en man över huvud taget skall kunna vara valbar.
1. Gör dig attraktiv genom att ta hand om hår, kläder, kropp.

2. Uppvakta kvinnan du dejtar. Och nej, uppvaktning är inte detsamma som presenter.

En dåre blev skitkränkt av att jag blev förbannad och ifrågasatte om han hört talas om uppvaktning och han svarade med "vad tror du om en sida som Badoo"? Det var tio år sedan. Jag tror att jag har rätt att bestämma vad jag dejtar med för mål men idioten ansåg att jag inte hade rätt att ställa egna krav och söka efter vad jag bille ha utan skulle finna mig i hans och andra mäns syn om att det var en ligg sida och jag därmed inte hade rätt att söka seriös kille utan att killen kunde skita i allt vad jag sa eftersom det inte hade något värde för honom.

Det absolut vidrigaste "knull" jag någonsin upplevt dessutom. Han hade den mest obehagliga snopp jag upplevt och var fruktansvärt dålig i sängen. Den var som en pinne. Vem fan skulle vilja ha en sådan för "skoj"?

Män som inte ser bra ut, inte har rätt utrustning. Inte är bra i sängen, de bordd veta att kvinnor generellt inte är intresserade av dem för sex när det finns snygga, muskulösa män med perfekta snoppar isådant fall.

Ska det sex man får verkligen vara sådana katastrofer att man slutligen går i celibat för att man spyr i munnen av att tänka på de män man träffat?

Det var jättemånga år sedan jag hade sex sist och kan definitivt säga stt det har med de män jag träffade från den där pinnkillrn och några andra. Dessutom arbetade fanskapet med unga killar där en sökte upp mig så han levde väl egentligen i garderoben och visade upp mig som något skryt för att få unga killars kuk i sig. Jag hade inte skickat några olämpliga bilder men ändå fuck jag en riktig jävla idiot till "pojkvän" som respons på pinnkillen.
Citera
2026-05-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Slår vad om att du har landstingetfrissa, överviktig och hatar män. Du är typexemplet på varför svenska män väljer bort svenska kvinnor.
Tänk så fördomarna kan förleda folk. Nej, är smal och med ett långt hårsvall.
Pilutta dig liksom.
Du verkar vara en gräsligt ytlig människa.
Men bekräftar fördomarna om männen som måste köpa en kvinna.
Citera
2026-05-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Har inte skrivit att du är en något slags gubbe, tramsigt påhitt.

Stämmer om yngre kvinnor, jag är äldre och inte särskilt intresserad av yngre kvinnor.

Har som sagt full förståelse för yngre svenska män som dejtar traditionella asiatiska kvinnor som lagar mat, städar och suger av sina män innan de sätter på dem morgontofflorna. Svenska kossor är inte ens med i matchen.

Skriver du samma nonsens igen kommer jag inte att svara på det.

Ah, du menar att yngre svenska män vill ha en fru som mer är som en mamma för dem på dagen: städar, sätter på dem tofflorna, lagar mat etc. Åt honom, för det kan ju inte lillponken göra själv... Och på natten agerar hon eskort som suger av honom. Du menar att yngre män alltså vill ha en kombination av mamma/eskort.

Vet du vad. "Feministkossorna" kanske vill detsamma? Ha en blandning mellan "pappa/gigolo" i sin make? Om de kallas för "feministkossor" av dig, för denna sin önskan. Vad ska vi då kalla de unga männen för? "maskulinist-kossor"?
Citera
2026-05-03, 00:03
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ah, du menar att yngre svenska män vill ha en fru som mer är som en mamma för dem på dagen: städar, sätter på dem tofflorna, lagar mat etc. Åt honom, för det kan ju inte lillponken göra själv... Och på natten agerar hon eskort som suger av honom. Du menar att yngre män alltså vill ha en kombination av mamma/eskort.

Vet du vad. "Feministkossorna" kanske vill detsamma? Ha en blandning mellan "pappa/gigolo" i sin make? Om de kallas för "feministkossor" av dig, för denna sin önskan. Vad ska vi då kalla de unga männen för? "maskulinist-kossor"?

Jag hade haft 100% respekt för feminister om det var det ni önskade men det är inte det ni önskar er, eller snarare ni vet inte vad ni önskar er. Men ni vet att ni hatar vita män så vita män tackar för sig och överlåter muslimska icke-vita män åt er, lycka till med att få till konceptet pappa/gigolo med dem.

Patriarkatet färdigkrossat?

Män som haft med er att göra söker istället traditionella kvinnor utanför Väst. Dessa män får en följsam hustru och harmoni i sitt hem. Kalla dem vad ni vill ... det gör ni redan för övrigt, de är vana (det är därför de sticker).

Nä detta funkade ju bra ... för männen. Männen fick harmoni och svenska feministkossor mer patriarkat än tidigare, bra jobbat feministkossor hoppas det var det ni innerst inne önskade (vilket jag innerst inne misstänker att det är).
Citera
2026-05-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Efter fem i TV 4:
https://www.tv4.se/klipp/va/21101786/unga-man-soker-traditionella-kvinnor-utanfor-vastvarlden-kallas-passport-bros

- Ett nytt fenomen med (unga) vänsterländska män som beger sig utomlands för att hitta en partner. I vissa fall för att kvinnor här är för kräsna och inte vill ha de, i vissa fall för att de är trötta på den "överdrivna" feminismen som genomsyrar den svenska kvinnan.
Länder som nämns är Marocko, Brasilien, Colombia, Thailand.

Tanke:
Även om jag inte delar all argumentation, ex den om att kvinnor endast ska vara hemma och laga mat samt ta hand om barn så intresserar ämnet mig. Det finns vissa poänger. Det är väldigt många unga och relativt attraktiva killar i Sverige som är ofrivilligt singlar. Som har väldigt svårt att träffa en kompatibel kvinna. De hänvisas till forum så som nätddjting där de kan lajka 500 kvinnor utan att någon nappar. Förutsatt att kvinnan de lajkat inte är tjock och oattraktiv, samt lågavlönad.
Jag hade kunnat tänka mig att dejta kvinnor från Europa.

Frågeställning

1. Vad tycket du om detta fenomen?

2. Vilka länder i Europa eller världen är bra att leta en partner i? För och nackdelar?

3. Hur gå tillväga praktiskt?? Vad göra?
Vore mkt bättre om nya lagen om skärpta krav på medborgarskap gällde medborgarskap förvärvat genom giftermål och att dessa fick vänta i tio år jämfört med dagens tre för det är ovanligt stort antal riktiga idioter,både manliga och kvinnliga som tar sig in i Sverige just på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in