2026-05-02, 19:51
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Nytt fenomen? Jag kan fixa fram en artikel från början av nittiotalet som säger exakt samma sak.

Intressant, länka tack..
Citera
2026-05-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Vad ska vi översätta det till??

Att visaa män har större sociala nätverk än andra och därför lyckas?? Det är ungefär så.
Jag köper inte att "många män har svårt att umgås". Självklart finns autister, incels, psykfall m.m. Men jag tror inte att det är hela sanningen. Jag vet en del killar som är ensamma, de är ganska sociala och kan kommunicera bättre än många kvinnor jag träffat som har en partner.
Sedan är det klart att generellt sett kommer ju översociala killar lyckas betydligt bättre än andra.

Men svaret på problemet är inte ett utan flera.

Detta tror jag personligen om man ska bryts ner det:

- mansöverskott och stor asylinvandring
- tillgänglheten på porr online för män
-politisk polarisering mellan könen
- internet och "sociala" medier
-feministvågen vars svar blivit den toxiska A Tate manosfären= mer polarisering
-dejtingapparna
-krogdöden

-
Varenda jävel tycks ha en diagnos idag. Fyi, ingen bryr sig.

Börja prata med kvinnor är mitt råd. En del kommer vara mer vettiga än varenda killkompis du haft.

Att hitta bra människor kommer sällan gratis, du måste våga.
Självklart finns det fantastiska människor som just du kommer klicka med men att hitta dem, det är som att leta efter den försvunna diamanten.
Citera
2026-05-02, 20:02
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Varenda jävel tycks ha en diagnos idag. Fyi, ingen bryr sig.

Börja prata med kvinnor är mitt råd. En del kommer vara mer vettiga än varenda killkompis du haft.

Att hitta bra människor kommer sällan gratis, du måste våga.
Självklart finns det fantastiska människor som just du kommer klicka med men att hitta dem, det är som att leta efter den försvunna diamanten.

Jag har en bekant som under 3 månaders tid gick runt och började prata/tog kontakt med tjejer på mitt gym. Han höll öven på likadant på andra gym.

Ingen av de var intresserade. Han upplevde det till och med vissa av de aktivt undvek honom eller inte hälsade andra gången de stötta på varandra.

Nu sitter han och betalar de dyraste och mest exklusiva prenumerationerna på varenda stor dejtingapp. Det ger inte heller ett skvatt. Noll.

Han är kanske en 5a till utseendet och har en bra jobb och ordnat liv. Dvs en vanlig alldaglig man.

Han blir mer och mer desperat pch mår dåligt.
Citera
2026-05-02, 20:07
Medlem
Citat:
Jag har en bekant som under 3 månaders tid gick runt och började prata/tog kontakt med tjejer på mitt gym. Han höll öven på likadant på andra gym.

Ingen av de var intresserade. Han upplevde det till och med vissa av de aktivt undvek honom eller inte hälsade andra gången de stötta på varandra.

Nu sitter han och betalar de dyraste och mest exklusiva prenumerationerna på varenda stor dejtingapp. Det ger inte heller ett skvatt. Noll.

Han är kanske en 5a till utseendet och har en bra jobb och ordnat liv. Dvs en vanlig alldaglig man.

Men vem med något förnuft dejtar på gymmet? Eller via apps.

Slappna av istället och njut av att prata med folk. Även om de är kvinnor. Sluta jaga fitta.
Det syns otroligt tydligt när någon gör.
Citera
2026-05-02, 20:09
Medlem
Majoriteten av män idag är totalt värdelösa på uppvaktning men förväntar sig att själva jagas.

De där kvinnorna kommer skilja sig istället och givetvis kommer de att anpassa sig till jämlikheten här. Männen behöver flytta utomlands för att byta kultur. Men det är de väl för dumma för att inse precis som de inte klarar av att förstå att kvinnor har behov

Nej, feminismen har inte "gått för långt", det är män som gör för lite.

Har själv pratat med hundratals singelmän genom åren. Förstår till 100% varför män går singlar och problemet ligger hos dem själva. Skulle aldrig ingå en relation med en man som varken anstränger sig eller tillför något.

Det de där fattiga kvinnorna får, är Sverige. De vill inte ha mannen utan vad han erbjuder. Lustigt att män inte fattar det. Har du inte något att erbjuda, är du värdelös så sluta lek märkvärdig, vi kvinnor vet att vi är dem med tusentals likes och om vi skulle kämpa för en karl så skulle det vara den bästa i högen såvida det inte är någon mentalt trasig kvinna som går igång på att bli illa behandlad, saknas skäl att kämpa för tusentals män.

Med det menar jag, att män inbillar sig att de har det utbud de ser, kvinnor vet att om de måste göra en massa jobb för att få en man så kan de välja den snyggaste, mest framgångsrika, högst utbildade med godast förutsättningar. Vi saknar skäl att kämpa för knarkare, medelmåttiga män som inte tar hand om sitt yttre, obildade och självupptagna män som aldrig kommer lyckas med något. Men i männens värld är de riktiga kap. Sedan så fortsätter de genom livet med kortare, dåliga relationer eftersom det är allt vad de har att erbjuda en kvinna. Något ingen drömmer om.

Kvinnor vill inte ha huvudvärk och mardrömmar. Det är meningen att du ska få en kvinna att känna sig speciell och må bra. Men du som man, sitter och tror att du är något. När det inte funkar i längden projicerar du den upplevelsen på att kvinnor är de som tror dig vara något när det är du själv som undrar var din prinsesstårta tog vägen.
Citera
2026-05-02, 20:11
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Men vem med något förnuft dejtar på gymmet? Eller via apps.

Slappna av istället och njut av att prata med folk. Även om de är kvinnor. Sluta jaga fitta.
Det syns otroligt tydligt när någon gör.
Jo det är fan sant.
Citera
2026-05-02, 20:17
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Majoriteten av män idag är totalt värdelösa på uppvaktning men förväntar sig att själva jagas.

De där kvinnorna kommer skilja sig istället och givetvis kommer de att anpassa sig till jämlikheten här. Männen behöver flytta utomlands för att byta kultur. Men det är de väl för dumma för att inse precis som de inte klarar av att förstå att kvinnor har behov

Nej, feminismen har inte "gått för långt", det är män som gör för lite.

Har själv pratat med hundratals singelmän genom åren. Förstår till 100% varför män går singlar och problemet ligger hos dem själva. Skulle aldrig ingå en relation med en man som varken anstränger sig eller tillför något.

Det de där fattiga kvinnorna får, är Sverige. De vill inte ha mannen utan vad han erbjuder. Lustigt att män inte fattar det. Har du inte något att erbjuda, är du värdelös så sluta lek märkvärdig, vi kvinnor vet att vi är dem med tusentals likes och om vi skulle kämpa för en karl så skulle det vara den bästa i högen såvida det inte är någon mentalt trasig kvinna som går igång på att bli illa behandlad, saknas skäl att kämpa för tusentals män.

Med det menar jag, att män inbillar sig att de har det utbud de ser, kvinnor vet att om de måste göra en massa jobb för att få en man så kan de välja den snyggaste, mest framgångsrika, högst utbildade med godast förutsättningar. Vi saknar skäl att kämpa för knarkare, medelmåttiga män som inte tar hand om sitt yttre, obildade och självupptagna män som aldrig kommer lyckas med något. Men i männens värld är de riktiga kap. Sedan så fortsätter de genom livet med kortare, dåliga relationer eftersom det är allt vad de har att erbjuda en kvinna. Något ingen drömmer om.

Kvinnor vill inte ha huvudvärk och mardrömmar. Det är meningen att du ska få en kvinna att känna sig speciell och må bra. Men du som man, sitter och tror att du är något. När det inte funkar i längden projicerar du den upplevelsen på att kvinnor är de som tror dig vara något när det är du själv som undrar var din prinsesstårta tog vägen.

För all del.

Men det är väl ett samspel?
Jag som man vill ju också känna nått, känna att jag har en attraktiv och värdig kvinna pch att vi har personkemi.

Nu kan jag med handen på hjärtat säga att jag aldrig nätdejtat. Men om du som kvinna får 1000 lajks och varje man får extremt lite. Då blir det ju du som är vinnaren. Jag får ju då den enda som råkar lajka tillbaks, vilket sannolikt är en ful tjockis.

Då är det ju bättre att åka över och leta i typ Polen, Tjeckien. Det är ju andra spelregler, och kvinnor där är inte desperata som en thailändska??
Citera
2026-05-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Tills de blir blåsta på det mesta i sin naiva lycka.

Men apropå svenska feministkossor. Ett fenomen som jag upplevt flera ggr de sista åren är att när man träffar ett svenskt par utomlands (är själv gift med intelligent svenska), säg att de t ex sitter vid bordet bredvid och man börjar prata för att man är svenskar och har det gemensamt. Man förklarar för mannen i det andra paret hur världen fungerar och typ vilka aktier som är värda att satsa på samt att Sverige är kört, och man ser på den svenske mannen - som är högre utbildad än den stupida DOMINANTA feministkossan hen är gift med - att hen hänger med i resonemanget och håller med.

Då ska den DOMINANTA feministkossan alltid förstöra på ett eller annat vis. Skratta bort ens resonemang baserat på Aftonbladet-logik. Det har hänt flera ggr fast jag då har viss förmögenhet och mannen i det andra paret har viss förmögenhet som de här feministkärringarna INTE har, men ändå vet de bäst???

Från det ena till det andra --

Bland de yngre svenska generationerna ser man inte heller på relationer på samma vis utan det ska vara fritt fram att knulla runt trots att man "dejtar". Sådant är ytterst omanligt att finna sig i. En man måste vara den som har kontroll och kan yngre svenska män inte hitta detta i Sverige så söker de sig med all rätt utomlands.

Är du verkligen gift? Du låter nämligen mer som en gnällig och sur singel-gubbe som längtar till fjärran land och att få gifta dig med en kvinna från det landet, i tron att hon är undergiven.
Citera
2026-05-02, 20:20
Medlem
Citat:

Säg åt din kompis att åka till Filipinerna 1 månad så löser det sig sv sig själv.
Citera
2026-05-02, 20:21
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Säg åt din kompis att åka till Filipinerna 1 månad så löser det sig sv sig själv.

Han vill inte ha en asiat säger han. Han är rätt stel..
Citera
2026-05-02, 20:28
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Intressant, länka tack..
Äh. Trams. Jag är länken. Jag var med. Var i Thailand tre gånger på nittiotalet. Har flera av släkt och vänner som har fruar från Filippinerna, Kina och Thailand. Var nära att bli omkullpratad av en vietnamesiska själv. Fenomenet togs upp även av vänstemedia, alla var överens om att svenskar var besvikna på svenskorna. Tjocka, gnälliga, feministiska, kräsna. Alltså precis som idag. Och det enda som fanns på marknaden var - citat tror ur Arbetaren - "bittra, ensamstående tvåbarnsmödrar i trettiofemårsåldern".
Så, ja, det är inte det minsta nytt fenomen.
Citera
2026-05-02, 20:28
Medlem
Citat:
Jo det är fan sant.
Bara det säger mig att du kommer träffa rätt person. I Sverige!!!! Det är inte så komplicerat att träffa någon, det komplicerade är att hitta rätt människa för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in