2026-05-02, 21:19
Avstängd
21:07 in på videon https://www.tv4play.se/video/59c4a7ea5e12729624c2/avsnitt-36
Citera
2026-05-02, 21:43
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Fast Jonas sa inte ens att han trodde det var det. Han sa bara att namnet var det enda han hört talas om.
Han valde D. Det brukar räcka. Även när han egentligen är tvärsäker på högre nivåer måste han lägga till att han inte är helt säker eller liknande som att han hört talas om namnet fast han ändå egentligen kan. På lägre nivåer vågar han säga rakt ut att han kan. Det här var undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2026-05-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Han valde D. Det brukar räcka. Även när han egentligen är tvärsäker på högre nivåer måste han lägga till att han inte är helt säker eller liknande som att han hört talas om namnet fast han ändå egentligen kan. På lägre nivåer vågar han säga rakt ut att han kan. Det här var undantaget som bekräftar regeln.

Valde och valde. De måste ju välja ett alternativ och då GISSADE han pÅ den ende han hört talas om.

Han kände igen namnet för han visste att det var den första ständiga sekreteraren i Svenska Akademin och att det därför inte vore långsökt om Svenska Akademin hade något med rättstavningen att göra.

Han lägger ju även till att ALLA alternativen ju kan vara sekreterare i Svenska Akademin men att han inte kände igen namnen.
Citera
2026-05-02, 22:20
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Valde och valde. De måste ju välja ett alternativ och då GISSADE han pÅ den ende han hört talas om.

Han kände igen namnet för han visste att det var den första ständiga sekreteraren i Svenska Akademin och att det därför inte vore långsökt om Svenska Akademin hade något med rättstavningen att göra.

Han lägger ju även till att ALLA alternativen ju kan vara sekreterare i Svenska Akademin men att han inte kände igen namnen.
Jag har skrivit vad jag har skrivit och står för det. Har Jonas minsta lilla känsla för ett alternativ är det 99% det rätta svaret. Kan inte minnas att han någonsin valt fel/gissat fel någonsin i programmet.
Citera
2026-05-02, 22:22
Medlem
Citat:
Jag har skrivit vad jag har skrivit och står för det. Har Jonas minsta lilla känsla för ett alternativ är det 99% det rätta svaret. Kan inte minnas att han någonsin valt fel/gissat fel någonsin i programmet.

Okej, jag minns att han inte vetat några gånger.
Citera
2026-05-02, 22:26
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Okej, jag minns att han inte vetat några gånger.
Men ändå "gissat" rätt.
Citera
2026-05-02, 22:30
Medlem
Citat:
Men ändå "gissat" rätt.

Inte säker på om han alltid gissat rätt innan detta faktiskt.
Citera
2026-05-02, 22:31
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Inte säker på om han alltid gissat rätt innan detta faktiskt.
Upp till bevis.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-05-02 kl. 22:33.
Citera
2026-05-02, 22:32
Medlem
Citat:
Upp till bevis.

Nja jag orkar inte gå igenom alla avsnitt igen faktiskt, men kommer ihåg att han inte haft en aning några få gånger i alla fall.
Citera
2026-05-02, 22:34
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Nja jag orkar inte gå igenom alla avsnitt igen faktiskt, men kommer ihåg att han inte haft en aning några få gånger i alla fall.
Så då vinner jag argumentet alltså på walk over. Några få gånger har han låtit nån annan svara som kan svaret också för att det inte ska bli "fråga Jonas" och då har han möjligtvis sagt typ "jag litar på Jan här" kan inte minnas att han haft fel en enda gång förutom sist och då har jag sett alla program han varit med i. Möjligtvis har det varit en gång om jag tänker efter ordentligt där han rakt ut sa att han inte kunde alls men att jag tror en annan bland "stjärnorna" kunde.
Citera
2026-05-02, 22:47
Medlem
Citat:
Så då vinner jag argumentet alltså på walk over.

Nej, du har ju lika lite bevis som jag har. Varför skulle det vara jag som har bevisbördan?

Du säger att du minns det på ett sätt och jag säger att jag minns det på ett annat.
Citera
2026-05-02, 22:52
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Nej, du har ju lika lite bevis som jag har. Varför skulle det vara jag som har bevisbördan?

Du säger att du minns det på ett sätt och jag säger att jag minns det på ett annat.
Okej: kolla alla avsnitt där Jonas varit med. Där har du bevisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in