Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Om du inte har en aning, varför är du då JV? Säger eller säger inte JV att bara JV kommer till himlen? Det verkar vara vad flera andra säger, men du kan inte bekräfta eller förneka trots att du säger att du studerat JV teologi länge.
Jag förklarade att bibeln inte är svart och vit i den frågan, Gud kan i sin makt välja vem han vill, liknande som att han valde den mordiske Saul. Men principen är att man ska följa Guds bud och tro på honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Jag kan säga rakt ut att kristendomen säger att bara kristna kommer till himlen,
Så du säger att 2/3 av jordens befolkning kommer att hamna i helvetet och pinas för evigt? Varför är det att föredra jämfört med Jv:s tro att majoriteten av jordens befolkning bara slutar att existera, inte är medvetna och inte pinas för evigt? Väldigt konstig logik.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
och kanske en och annan som aldrig fick ljuset visat för sig.
Va? Alltså ungefär som jag sade, men det dög inte för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Ingen otydlighet krävs. 97% av de som kommer till himlen kommer vara kristna tror jag.
Och resten är pedofiler, diktatorer, massmördare, seriemördare, våldtäktsmän o.s.v.?
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Detta med mirakelna är nog schack matt för JV. Du hamnar i en position där du tvingas göra samma val som fariseerna tvingades göra, acceptera miraklena eller förneka dom. Sanning eller annan motivation?
Ok, jag bryr mig inte, jag har aldrig sett ett äkta mirakel som att Moses delade Röda havet, eller att Jesus och dom kristna uppväckte dom döda. Hur många döda har du uppväckt detta år, och föregående år?