Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
(FB) Frågor om Jehovas Vittnen
Detta inlägget menade jag.
Frågan var:
"Kan dessa som följer guds/jesu lagar vara vanliga kristna eller är det (nästan) enbart JV som gör det?"
Du svarade inte rakt på frågan utan det kändes som du svarade runt den lite.
"Hur stor procentuell andel av mänskligheten tror du kommer till himlen?"
Du gav inget svar, inte ens en ungefärlig procent gav du.
Det kändes som hela inlägget var ganska vagt och undvikande.
Men jag kan ju inte ge dig en procentuell andel när jag inte vet hur Gud dömer. Varför är det viktigt att redovisa en procentuell andel kan man undra?
Om det vore viktigt så hade Jesus gett den exakta procenten, men han sade bara:
"
Gå in genom den trånga porten. Ty den port är vid och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går in genom den. Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den. " (Matt 7:13,14 Bibel2000)
Om det Jesus sade inte duger för dig, så vet jag inte vad jag ska svara, det betyder inte att jag duckar dina frågor!!!
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Sen detta inlägg som jag skrev som jag inte fick något svar på:
(FB) Frågor om Jehovas Vittnen
Som sagt, jag har ett liv utanför FB med skyldigheter, jag kan inte tillfredsställa användare på FB med 10 minuters svarstid.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Jag är fortfarande öppen för JV, men dessa frågor fick inga bra svar så tills jag får bra svar kommer jag vara tveksam.
Jag bryr mig egentligen inte, du får dra dina egna slutsatser bäst du du vill. Det är ditt eget ansvar att leva det liv du vill leva.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Okej du kanske tänkte svara på
(FB) Frågor om Jehovas Vittnen det är sant, jag ska inte anta där. Kanske har du bara annat för dig, men du kan ta en vecka på dig om du vill, jag läser när det kommer.
Jag kan inte dansa efter din pipa, jag svarar när jag kan, och jag svarar på inlägg som känns förnuftiga och resonliga.