2026-05-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nope. 80/20 incel/manosfär-filosofin handlar om att 20% av alla män ligger med alla (liggbara) kvinnor. Och 80% av alla män blir helt utan sex. Se nedan källa:

Uppdaterad: 2026-04-16, 14:41
Publicerad: 2025-07-09, 07:10
"...Idén om att tjejer bara dejtar en liten andel av alla killar kallas för 80/20-regeln. Den pseudopsykologiska principen, handlar om att 80 procent av kvinnor är attraherade av och dejtar endast 20 procent av alla män. Männen på toppen av näringskedjan kallas för ”chads” och det är runt dem alla världens kvinnor flockas, medan resten av männen förblir tomhänta. En absurd teori – men den fungerar som ett svepskäl för killar att motivera sin upplevda utsatthet....."

Källa: Expo

..........

Uppenbarligen är det, iaf utifrån undersökningen du hänvisar till över 60% av de deltagande männen mellan 18-29 som ligger med kvinnor. Och 40% av de deltagande männen är utan.

Vad tomtarna i vänsterextrema Expo säger spelar ingen roll. 80/20-innebär att 80% av kvinnorna vill ha 20% av männen (så långt har de rätt), och att övriga 80% män får slåss om de 20% kvinnor som blir över.

Jag förklarade just för dig hur undersökningen jag hänvisar till ligger helt i linje med inceltorin 80/20.

20% män får 80% av kvinnorna.

40% män ligger med botten 20% kvinnor.

Resterande 40% män blir helt utan.

Huruvida detta faktiskt stämmer eller inte vet jag inte. Men undersökningen jag hänvisar till ger incelmännen vatten på deras kvarn. Inte tvärtom, som du i din enfald hävdar.
Citera
2026-05-02, 20:10
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att det inte är problematiskt att mindre än 40% av männen mellan 18-29 är utan sex.

Vad jag har hävdat är att manosfärgubbar har fel när de påstår att det är 80% som är utan sex. Och vad jag även hävdar är att det är värre att dö i terrorattack än att vara utan sex.

Men nu är det ingen här som har sagt att 80% män är utan sex.

Och poängen med min liknelse var inte att jämföra att dö i terrordåd med att vara utan sex. Utan det var att applicera din logik på andra sammanhang för att testa dess validitet.

Och det verkar inte som din logik klarade av det testet.
Citera
2026-05-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ja, vem vet. Det kanske inte finns en enda man mellan 18-29 som har sex. Endast 30+ män och killar under 18 har sex.

18-29 åringar är för fan hårdvaluta för unga kvinnir i samma åldersspann. Så förmodligen är det mer än över 60% som har sex!

Varför är 40% av alla män mellan 18-29 utan sex då om de nu är "hårdvaluta"?

Lägg till att unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen, enligt samna undersökning.
Citera
2026-05-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad tomtarna i vänsterextrema Expo säger spelar ingen roll. 80/20-innebär att 80% av kvinnorna vill ha 20% av männen (så långt har de rätt), och att övriga 80% män får slåss om de 20% kvinnor som blir över.

Jag förklarade just för dig hur undersökningen jag hänvisar till ligger helt i linje med inceltorin 80/20.

20% män får 80% av kvinnorna.

40% män ligger med botten 20% kvinnor.

Resterande 40% män blir helt utan.

Huruvida detta faktiskt stämmer eller inte vet jag inte. Men undersökningen jag hänvisar till ger incelmännen vatten på deras kvarn. Inte tvärtom, som du i din enfald hävdar.

Det är inte Expo som säger det. Utan det är manosför-nötter som säger det, Expo skriver bara om fenomenet. Jag ska länka källan senare.

Manosfärgubbar menar alltså att topp 20% av alla män, ligger med (liggbara) 80% av alla kvinnor. Resterande 80% män är helt utan sex. Precis som 20% av kvinnorna är helt utan sex.

Eller enkelt beskrivet:

20% av männen får sex.
80% av kvinnorna får sex.
80% av männen får inte sex.
20% av kvinnorna får inte sex.

.....

Nej.

60% av männen mellan 18-29 har sex.
40% av männen mellan 18-29 har aldrig sex.

Av de deltagande i studien alltså.

Vad får dig att tro att de 60% som har sex, skulle vilja ha det med de 20% ìncel-kvinnorna?
Citera
2026-05-02, 20:36
Medlem
Citat:
Men nu är det ingen här som har sagt att 80% män är utan sex.

Och poängen med min liknelse var inte att jämföra att dö i terrordåd med att vara utan sex. Utan det var att applicera din logik på andra sammanhang för att testa dess validitet.

Och det verkar inte som din logik klarade av det testet.

Du måste ju dra en jämförbar metafor. Man dör inte av att vara utan sex, nen man dör om man dödas I en terrorattack. Döden är alltid värst.
Citera
2026-05-02, 20:50
Medlem
Citat:
Varför är 40% av alla män mellan 18-29 utan sex då om de nu är "hårdvaluta"?

Lägg till att unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen, enligt samna undersökning.

Ingen aning. Men det finns säkert lika många orsaker till det, som det finns individer bland dessa 40%. Tex.
Några kanske har valt det själva.
Några är bögar som inte kommit ut ur garderoben.
Några har diagnoser som försvårar för dem att hitta kvinnor.
Några har kanske dålig andedräkt och därmed svårt att få till det.
Några är högerextrema och har svårt att finna en likasinnad kvinna.
Några är blyga och har svårt att ta för sig.
Några har kanske gett upp hoppet om kvinnor.
Några har kanske blivit hårt mobbade under sin barndom och sett tjejer som bara tittade på utan att agera och har utvecklat ett agg mot kvinnor pga det.
Etc. Etc. Etc. Etc.

Kvinnorna mellan 18-29 har väl massivt med sex med de över 60% männen mellan 18-29 som har sex. 60% av männen mellan 18-29 är väl "chads", helt enkelt, om vi ska föra manosfär-terminologi. Och vissa av kvinnorna som är över 25, har säkert även sex med 30-35 åringar.
Citera
2026-05-02, 20:50
Medlem
Citat:
Det är inte Expo som säger det. Utan det är manosför-nötter som säger det, Expo skriver bara om fenomenet. Jag ska länka källan senare.

Manosfärgubbar menar alltså att topp 20% av alla män, ligger med (liggbara) 80% av alla kvinnor. Resterande 80% män är helt utan sex. Precis som 20% av kvinnorna är helt utan sex.

Eller enkelt beskrivet:

20% av männen får sex.
80% av kvinnorna får sex.
80% av männen får inte sex.
20% av kvinnorna får inte sex.

.....

Nej.

60% av männen mellan 18-29 har sex.
40% av männen mellan 18-29 har aldrig sex.

Av de deltagande i studien alltså.

Vad får dig att tro att de 60% som har sex, skulle vilja ha det med de 20% ìncel-kvinnorna?

Incelrörelsen har hämtat 80/20-regeln från Paretoprincipen, som går ut på följande.

Citat:
Pareto showed that approximately 80% of the land in the Kingdom of Italy was owned by 20% of the population.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pareto_principle

Incelrörelsen har alltså bytt ut land mot kvinnor (80%) och 20 i 80/20 syftar på antalet procent män som har "tillgång" till de 80 procenten.

Men du har tydligen i din enfald alltid trott att 80/20 i det här sammanhanget syftar på män som inte har sex/män som har sex.

Jag förklarar nu för dig att du har fel i detta. Enligt den korrekta definitionen av 80/20-regeln så ligger uppgifterna i undersökningen jag hänvisar till i linje med denna. De motsäger inte på något sätt incelteorin, utan tvärtom ger dem vatten på sin kvarn. Försök nu begrip detta.

Och jag känner inte till några uppgifter om att 20% av kvinnorna skulle vara incels. Men om topp 80%-kvinnorna är fullt upptagna med sina topp 20%-män så får ju resterande 80% nöja sig med övriga 20% kvinnor. Då är det dessa, eller celibat som gäller. Så det finns nog många som är desperata nog att ligga med de 20% kvinnorna i botten.

Kom ihåg att samtidigt som 40% av unga män lever i celibat så är unga kvinnor den mest sexuellt aktiva gruppen, enligt samma undersökning. Det tyder på att din rosa dröm om att alla människor lever i monogama förhållanden med varsin partner, och att kvinnor hellre tar en lägre "rankad" man för sig själv än att dela på en mer attraktiv man med andra kvinnor, inte stämmer särskilt väl överens med verkligheten.
Senast redigerad av Joe88 2026-05-02 kl. 20:53.
Citera
2026-05-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ingen aning. Men det finns säkert lika många orsaker till det, som det finns individer bland dessa 40%. Tex.
Några kanske har valt det själva.
Några är bögar som inte kommit ut ur garderoben.
Några har diagnoser som försvårar för dem att hitta kvinnor.
Några har kanske dålig andedräkt och därmed svårt att få till det.
Några är högerextrema och har svårt att finna en likasinnad kvinna.
Några är blyga och har svårt att ta för sig.
Några har kanske gett upp hoppet om kvinnor.
Några har kanske blivit hårt mobbade under sin barndom och sett tjejer som bara tittade på utan att agera och har utvecklat ett agg mot kvinnor pga det.
Etc. Etc. Etc. Etc.

Kvinnorna mellan 18-29 har väl massivt med sex med de över 60% männen mellan 18-29 som har sex. 60% av männen mellan 18-29 är väl "chads", helt enkelt, om vi ska föra manosfär-terminologi. Och vissa av kvinnorna som är över 25, har säkert även sex med 30-35 åringar.

Så du tror att det finns två grupper här:

Män som aldrig har sex

Och män som har mycket/regelbundet sex.

Eller kan det vara så att det även bland dessa 60% finns vissa som har mer sex än andra inom den gruppen?

En man som haft sex en gång senaste året är ju med i den gruppen. Och det är också en man som haft sex med 100 st senaste året.

Det är väl betydligt rimligare att tänka sig att en liten klick män på toppen står för majoriteten av allt sex som män inom 60%-gruppen har, än att alla dessa 60% har lika mycket sex.

Du gör dig bara löjlig. Ingen incel kommer kalla en man som har sex en gång om året för en chad. Det är män som har mycket sex med många attraktiva kvinnor som får det epitetet. Eller i alla fall får mycket sexuell uppmärksamhet från attraktiva kvinnor.

Du ska nog inte använda någon mer "manosfär-terminologi" för du har ju uppenbarligen urusel koll på det området.
Citera
2026-05-02, 21:08
Medlem
Citat:
Du måste ju dra en jämförbar metafor. Man dör inte av att vara utan sex, nen man dör om man dödas I en terrorattack. Döden är alltid värst.

Men herregud. Det spelar ingen roll. Logiken blir ju densamma oavsett.

Det är just det som är syftet. Att applicera din logik på OLIKA typer av situationer. Genom att göra det kan man enkelt se att din logik inte håller, och att du inte klarar av att vara konsekvent.
Citera
2026-05-02, 21:43
Medlem
Citat:
Men herregud. Det spelar ingen roll. Logiken blir ju densamma oavsett.

Det är just det som är syftet. Att applicera din logik på OLIKA typer av situationer. Genom att göra det kan man enkelt se att din logik inte håller, och att du inte klarar av att vara konsekvent.

TK är nog född kvinna som bytt kön och numera är "man" om man ser till den totala oförmågan att se saker ur ett manligt perspektiv.
Citera
2026-05-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ja, vem vet. Det kanske inte finns en enda man mellan 18-29 som har sex. Endast 30+ män och killar under 18 har sex.

18-29 åringar är för fan hårdvaluta för unga kvinnir i samma åldersspann. Så förmodligen är det mer än över 60% som har sex!

Du är en naiv, korkad världsfrånvänd romantiker. Snart 30000 inlägg av damrövslickeri.
Citera
2026-05-02, 21:56
Medlem
Citat:

Du är en naiv, korkad världsfrånvänd romantiker. Snart 30000 inlägg av damrövslickeri. Minst 40% av jämnåriga män är HELT ointressanta för kvinnor åldern och de är INTE hårdvaluta utan HELT osynliga. De 20% som kvinnorna slåss om tömmer och glömmer i en aldrig sinande ström av korkade brudar som tror att de skall lyckas fånga en kille låååångt över deras liga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in