2026-05-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Då vet jag inte var du har gjort dina personliga efterforskningar. Själv googlade jag på första försöket fram det här:
explosive device triggerd by loud audio
Och dessa kallas tydligen "acoustic triggers" av branschen.
Du borde kanske kolla lite närmare på vad Google AI svaren länkar till.
Inte direkt nånting som skulle vara som din beskrivning nedan
Citat:
Redan förklarat. Sprängladdningen utlöstes av knallen från ett gevär som avlossades i närområdet.

Citat:
Igen, det är kontexten som ger en slående likhet.

På samma sätt som du vet hur långt ett rep är?

Var T-shirten genomskinlig, menar du?

Om jet-strålen riktas innåt kroppen så exploderar past och annat ut åt sidorna mellan T-shirt och kropp.

Spåren finns där i form av en T-shirt och ett halsband i metall som våldsamt kastas uppåt millisekunden efter en gevärsknall och därpå hit och dit och att halsbandet går av.

Vad gäller spår i och på kroppen så är det bara att invänta obduktionsrapporten och ta det därifrån. Men med tanke på att chefskirurgen förvägrades inträde i operationssalen av en "federal officer" kort efter CKs dödförklaring så köper vi ingenting som inte är bevisat fullt ut.

Självklart.

Ja, vilket sår är det du svamlar om?

Ja du repeterar hyfsat korrekt det du här citerar av mig.

Duttit.

Förmodligen precis där vi kan se magneten den är fäst vid. Höger övre bröstkorg.

Hur så?

Vilka de? siktar vad?
Såret som jetstrålen skulle orsaka, vad trodde du onopono?

Bestäm dig, är chaped charge så som Aaron Bray beskrivit det som?
dvs den "strålar" ut från en av kortsidorna?
https://x.com/jonaaronbray/status/1971965690619089131/photo/1
Så som Jon Aaron bray ritat den här, så är det varken kortsida eller långsida.

Citat:
Om jet-strålen riktas innåt kroppen så exploderar past och annat ut åt sidorna mellan T-shirt och kropp.
Menar du att enheten bestått av något annat än plast på låbgsidorna, för att inte gå sönder?

Citat:
På samma sätt som du vet hur långt ett rep är?
Där idiotförklarar du dig själv.

En fråga till dig onopono, är du seriös, eller larvar du dig bara?
Citera
2026-05-02, 20:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag har nämnt det några gånger just med tanke på att eventuella plastbitar och andra fragment som kan ha landat i gräset nedanför CK när han mördades, ca 5 dagar senare övertäcktes med betong och därmed inte går att komma åt för försvaret.

Och att universitets ansvariga ljög om att arbetet på brottsplatsen var planerat sedan länge som ett led i dess "beautification programme" av UVU campus.

Snacka om en bokstavlig cover-up.

Kulan studsar mot skyddsvästen upp i halsen, såg det ut som.
Citera
2026-05-02, 20:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Vore kul att höra hur du vet att allt utredningsmaterial forslades bort. Var finns dessa uppgifter?

Orkar inte leta reda på någon källa, har följt detta ca 20 år. Det är bekräftat att allt skeppades bort till någon sk "landfill" eller liknande. Om du ska komma med frågor, vad har du själv för uppgifter på att utredningsmaterialet användes i...just det: utredningar. Precis. Noll.

Sluta ställ korkade motfrågor. Tråden handlar om Charlie Kirk, där det är 100% bekräftat att brottplatsen "krattades om".
Citera
2026-05-02, 20:37
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Du har inte hängt med senaste halvåret verkar det som.
Citera
2026-05-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Orkar inte leta reda på någon källa, har följt detta ca 20 år. Det är bekräftat att allt skeppades bort till någon sk "landfill" eller liknande. Om du ska komma med frågor, vad har du själv för uppgifter på att utredningsmaterialet användes i...just det: utredningar. Precis. Noll.

Sluta ställ korkade motfrågor. Tråden handlar om Charlie Kirk, där det är 100% bekräftat att brottplatsen "krattades om".

"Det är 100% bekräftat att brottsplatsen krattades om"

Jaså, på vilket sätt är det bekräftat? Och av vem/vilka?

"Sluta ställ korkade motfrågor"

Nu vet du hur det känns när ni konpirationsteoretiker frågar om allt möjligt.
Citera
2026-05-02, 20:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Charlie Kirk hade ingen skyddsväst 10/11.
Citera
2026-05-02, 20:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Det är 100% bekräftat att brottsplatsen krattades om"

Jaså, på vilket sätt är det bekräftat? Och av vem/vilka?

"Sluta ställ korkade motfrågor"

Nu vet du hur det känns när ni konpirationsteoretiker frågar om allt möjligt.

Här kan du läsa Google AI-svar:

The repaving and construction work occurred at Utah Valley University (UVU) in Orem, Utah, specifically in the campus courtyard where Charlie Kirk was fatally shot on September 10, 2025.Following the incident, the university initiated site alterations that were visible to the public by September 15, 2025:Removal of Grass: Crews removed the section of turf where the shooting occurred.Installation of Pavers: The grass area was replaced with brick or concrete pavers.Purpose: The university and the Division of Facilities Construction and Management (DFCM) framed the work as necessary preparation for the campus reopening and as a designated space for memorial mementos, such as flowers and cards.
Citera
2026-05-02, 21:18
Medlem
Citat:
Han hade ingen skyddsväst, nej.

Annat förslag?
Citera
2026-05-02, 21:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du borde kanske kolla lite närmare på vad Google AI svaren länkar till.
Inte direkt nånting som skulle vara som din beskrivning nedan
Det jag fick fram var att det är en högst experimentell teknik som används under kontrollerade former. Det är svårt att påstå att händelserna i Utah var 'under kontrollerade former'.

Det jag menade när jag sa att tekniken inte finns - det är att tekniken för att utlösa en sprängladdning med ljudet(the sound) av ett gevärsskott inte finns. Inte att det inte går att utlösa en sprängladdning med ljud(sound).
Citera
2026-05-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det jag fick fram var att det är en högst experimentell teknik som används under kontrollerade former. Det är svårt att påstå att händelserna i Utah var 'under kontrollerade former'.

Det jag menade när jag sa att tekniken inte finns - det är att tekniken för att utlösa en sprängladdning med ljudet(the sound) av ett gevärsskott inte finns. Inte att det inte går att utlösa en sprängladdning med ljud(sound).
Varför går inte det just med ljudet från ett avlossat gevär, menar Du?
Citera
2026-05-02, 21:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Varför går inte det just med ljudet från ett avlossat gevär, menar Du?
Framför allt så menar jag att det inte går utanför kontrollerade miljöer. För att inte tala om att dom allra flesta sidor jag tittade på pratade om ultraljud.

Ett gevärsskott har alldeles för brett frekvensomfång och man hade behövt kalibrera mekanismen efter flera faktorer, faktorer man inte veta i förväg. Dom mekanismer jag hittade information om behövde kalibreras väldigt exakt. För brett frekvensomfång är osäkert för då kan andra saker än det önskade ljudet utlösa, för smalt så räcker det att det kommer typ.. 1000 personer mer än man hade räknat med vid kalibrering för att ljudet skulle bli fel.

Den teori du stöder behöver så många rörliga delar för att gå ihop. Delar som måste klaffa perfekt och minsta lilla avvikelsen gör att allting går åt helvete.
Citera
2026-05-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Här kan du läsa Google AI-svar:

The repaving and construction work occurred at Utah Valley University (UVU) in Orem, Utah, specifically in the campus courtyard where Charlie Kirk was fatally shot on September 10, 2025.Following the incident, the university initiated site alterations that were visible to the public by September 15, 2025:Removal of Grass: Crews removed the section of turf where the shooting occurred.Installation of Pavers: The grass area was replaced with brick or concrete pavers.Purpose: The university and the Division of Facilities Construction and Management (DFCM) framed the work as necessary preparation for the campus reopening and as a designated space for memorial mementos, such as flowers and cards.

Aha, och AI svarar också att det var ett plan som flög in i Pentagon. Fast då är det väl lögn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in