2026-05-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Likheterna slående?
Du tycker det, ja.
Fel, de ÄR slående.

Citat:
1. Explosionen skulle skadat t-shirten och kroppen
Hur vet du det?

Citat:
2. Resterna av explosionen skulle märkts på kroppen
Hur då?

Citat:
och t-shirten.
Och då frågar jag igen. Varför flyger T-shirt (och halsband) rakt upp i princip momentant efter knallen? Upp mot såret i halsen tvärtemot den tryckvåg du menar orsakades av den inkommande kulan?

Citat:
3. jet-strålen hade kauteriserat såret
Vilket sår och varför då?

Citat:
Jag väntar på att Jon Aaron Bray, med vänner, ska bevisa effekten av jetstrålen och hur liten explosion som krävs för att driva jetstrålen.
Och jag väntar på att Piii..., med prickar, ska förklara hur en gevärskula med kalibern .30-06 avlossad från en Mauser 98 är förenlig med vad som syns av CK från och med knallen och framåt.

Citat:
Och vad krävs för att starta explosionen som driver jetstrålen.
Någon form elektronisk tändhatt i miniatyr utlöst av audio från ett gevärsskott.

Citat:
+ hur denna shaped charge hade sett ut.
Som en mycket liten konformad patronhylsa i metall.
Citera
2026-05-02, 17:13
Medlem
Fantens avatar
Jag gick för skojs skull igenom mina inlägg i den här tråden. Jag har inte fått svar på någon av dom relevanta frågorna jag har ställt till onopono. Nu senast frågade jag var man kunde läsa om ljudutlösta detonatorer, då mina egna personliga efterforskningar säger att det helt enkelt inte finns. Det är heller inte bara jag som inte får svar på relevanta frågor.
Citera
2026-05-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fel, de ÄR slående.

Hur vet du det?

Hur då?

Och då frågar jag igen. Varför flyger T-shirt (och halsband) rakt upp i princip momentant efter knallen? Upp mot såret i halsen tvärtemot den tryckvåg du menar orsakades av den inkommande kulan?

Vilket sår och varför då?

Och jag väntar på att Piii..., med prickar, ska förklara hur en gevärskula med kalibern .30-06 avlossad från en Mauser 98 är förenlig med vad som syns av CK från och med knallen och framåt.

Någon form elektronisk tändhatt i miniatyr utlöst av audio från ett gevärsskott.

Som en mycket liten konformad patronhylsa i metall.
nioarmade menoran, bara för att det är lite liknande form, betyder der inte slående likhet.

Hur jag vet att explosionen skulle skadat t-shirten och kroppen?
Det är vad som krävs för att utlösa en shaped charge.

Hur explosionen skulle märkts på kroppen? Spår / söndertrasad hud + mer.
Och bitar av plast och elektronik i kroppen.
Eller tror du att det går att spränga utan spår?

Vilket sår? Vet du hur varm en shaped charge av metall kan bli?
Det är inte rumsvarmt direkt https://www.researchgate.net/publication/321586719_On_Temperatures_in_Shaped-Charge_Jet_Penetration
Om koppar, då verkar starttemperaturen vara run 500grader C? https://www.researchgate.net/figure/Jet-TJ-and-target-TT-temperatures-for-a-Neoprene-target-being-penetrated-by-copper_fig4_321586719

kalibern .30-06 + Mauser?
Splittrande kula. Kroppen och tröjan utsätts både för luftvågen från kulan och effekterna av att kulan splittras i kroppen.

Du skrev tidigare att
Citat:
Mikrofonen stod på högkant varpå de stora plastsidorna exploderade till höger och vänster, mellan T-shirten och kroppen, storleksordningar mindre densitet än den millimeterstora jet-stråle som skickades in i kroppen.

Btw, ett bra sätt att undersöka om det var mikrofonen som exploderade hade varit att gå igenom gräset under CK för spår av en sådan explosion, t.ex. splittrad svart plast. Men det går ju inte givet att gräset täcktes med cement några dagar efter mordet.
Mikrofon, högkant vs kropp. Ok.
shaped charge, utformad för att gå ut via en av kortsidorna. Dvs parallellt med kropp/tröja, visst?
När och var skulle den träffa kroppen?
Siktar de mot huvudet, benen? Eller någon som är bredvid?
Citera
2026-05-02, 19:30
Medlem
BallaKlavas avatar
Intressant att det utfördes omfattande markarbeten på brottsplatsen bara dagar efter att mordet hade skett. Allt mer eller mindre jämnades med marken. Ingen pratar om detta, ingen låtsas ens om som att detta har hänt. Vill man ej utreda ordentligt?
Citera
2026-05-02, 19:38
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Mikrofonen stod på högkant varpå de stora plastsidorna exploderade till höger och vänster, mellan T-shirten och kroppen, storleksordningar mindre densitet än den millimeterstora jet-stråle som skickades in i kroppen.

Btw, ett bra sätt att undersöka om det var mikrofonen som exploderade hade varit att gå igenom gräset under CK för spår av en sådan explosion, t.ex. splittrad svart plast. Men det går ju inte givet att gräset täcktes med cement några dagar efter mordet.

Har du någon godartad förklaring till varför så skedde?
Hade något exploderat under T-shirten hade man inte behövt leta plastbitar på marken eftersom de plastbitarna hade trasat sönder T-shirten på vägen ut. Det här är grundläggande fysik.

Citat:
Självklart, ja.

Och lika självklart hade de innan mordet rekat hela området för vad som var möjligt givet förutsättningarna, ja.

Förmodligen för att det inte fanns någon bra vinkel givet att det fanns fullt med folk runt CK och att skytten utan problem skulle hinna avlägsna sig från platsen.

Se ovan. Två saker hände som förmodligen inte var planerat:

Dvs, planen var att få det att se ut som att CK träffades i bröstkorgen av en .30-06 (ett millimeterstort kulhål i en T-shirt behöver inte synas i videor) och att kulans utgångshål i samma T-shirt inte heller det hade behövt synas.

Men givet det stora hålet i halsen högt ovanför T-shirten så måste ett utgångshål i nacken ha varit synligt i videon taget bakom CK.

Dvs:
- Plan A: Gevärskula träffar i bröstet och kommer ut i ryggen utan att några in-och utgångshål behöver synas i T-shirten.

- Plan B: Gevärskula träffar i halsen och kommer ut i nacken, ingångshål väl synligt och ingen video bakom CK publicerad = kan säga att det var ett utgångshål i nacken.

- Plan C: Gevärskula träffar i halsen men stannar i kroppen, givet Owens publicering av videon tagen bakom CK.
Ad hoc, som sagt.

Men i så fall är det helt ologiskt att man skulle ha någon sort sprängladdning som utlöses av akustiken från en gevärskula på plats redan innan. Då skulle man väl inte ens avfyra ett gevär som skickade iväg en kula mot CK.

Dessutom var det ju helt fritt skottfält från där skytten befann sig och han kunde ju bevisligen ta sig därifrån utan att bli arresterad. Det var väl dessutom bara ca 130 meter till där skytten befann sig, det är ett _mycket_ enkelt skott. Jag hade gjort det med öppna riktmedel, med kikarsikte hade jag träffat en femkrona.

Jag tror att du övertänker det här, hade man velat att det skulle se ut som att han träffades med ett gevär hade man helst enkelt skjutit honom med gevär istället för att använda någon sorts exploderande mikrofon som sprängs samtidigt som ett gevär avfyras och inte ger några som helst splitter.

Citat:

Att planen var avancerad med många inblandade råder det nog inget tvivel om, nej. Och teknologin finns där, jo.

Var finns den teknologin och var har den använts tidigare?

Citat:

Även t.ex. Egypten var ett brittiskt protektorat och även härvidlag så hade GB ingen rätt att ge bort hälften av landet till utanför kommande religiös etnicitet.

Zionisterna stal 1948/9 halva Palestina och som de grundade sitt Israel på och har därefter stulit resten av landet.

Det var många länder i mellanöstern som tillhörde det ottomanska riket innan WWII. Du menar att just Palestina och palestinierna inte hade rätt till sitt eget land vid krigsslutet?

Varför i hela friden då?

Nej, vi bör nog hålla oss till vår samtid. Post WWII för att slippa historiska anakronismer.

Det finns ingen judisk tempelruin under Klippmoskén. Moskén är byggd på samma plats som ett romerskt fort med överblick över Jerusalem.

Det judiska 2:a templet fanns längre ner i staden, i det som är Jerusalems "Old Town".
Ja, Israel attackerades av sina grannländer direkt när de bildades. Då tog de kontroll över en del land.

Det fanns innan 1948 en hel del judar i Israel och även i grannländerna (där de blev utslängda från när Israel bildades), landet hette från början Judea.

Just nu har vi två läger:
1. Israel skall få finnas utan att bli attackerade.
2. Alla judar skall ut från Israel

Det är inte direkt svårt att se vilken den rimliga hållningen är här.
Citera
2026-05-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Intressant att det utfördes omfattande markarbeten på brottsplatsen bara dagar efter att mordet hade skett. Allt mer eller mindre jämnades med marken. Ingen pratar om detta, ingen låtsas ens om som att detta har hänt. Vill man ej utreda ordentligt?
Jag har nämnt det några gånger just med tanke på att eventuella plastbitar och andra fragment som kan ha landat i gräset nedanför CK när han mördades, ca 5 dagar senare övertäcktes med betong och därmed inte går att komma åt för försvaret.

Och att universitets ansvariga ljög om att arbetet på brottsplatsen var planerat sedan länge som ett led i dess "beautification programme" av UVU campus.

Snacka om en bokstavlig cover-up.
Citera
2026-05-02, 19:48
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Hade något exploderat under T-shirten hade man inte behövt leta plastbitar på marken eftersom de plastbitarna hade trasat sönder T-shirten på vägen ut. Det här är grundläggande fysik.

På tal om explosionsteorierna, är det intressant att tänka på totalförstörelsen av Accurate Energetic Systems ca 1 månad efter mordet.

Accurate Energetic Systems (AES) was established in 1980. It is based in McEwen, Tennessee, and conducts research on and manufactures explosives, including demolition charges and high explosives.

https://en.wikipedia.org/wiki/2025_Tennessee_manufacturing_plant_explosion
Citera
2026-05-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
nioarmade menoran, bara för att det är lite liknande form, betyder der inte slående likhet.
Igen, det är kontexten som ger en slående likhet.

Citat:
Hur jag vet att explosionen skulle skadat t-shirten och kroppen?
Det är vad som krävs för att utlösa en shaped charge.
På samma sätt som du vet hur långt ett rep är?

Citat:
Hur explosionen skulle märkts på kroppen? Spår / söndertrasad hud
Var T-shirten genomskinlig, menar du?

Citat:
Och bitar av plast och elektronik i kroppen.
Om jet-strålen riktas innåt kroppen så exploderar past och annat ut åt sidorna mellan T-shirt och kropp.

Citat:
Eller tror du att det går att spränga utan spår?
Spåren finns där i form av en T-shirt och ett halsband i metall som våldsamt kastas uppåt millisekunden efter en gevärsknall och därpå hit och dit och att halsbandet går av.

Vad gäller spår i och på kroppen så är det bara att invänta obduktionsrapporten och ta det därifrån. Men med tanke på att chefskirurgen förvägrades inträde i operationssalen av en "federal officer" kort efter CKs dödförklaring så köper vi ingenting som inte är bevisat fullt ut.

Självklart.

Citat:
Vilket sår?

[obegripligt pladder]
Ja, vilket sår är det du svamlar om?

Citat:
Du skrev tidigare att

Mikrofon, högkant vs kropp. Ok.
shaped charge, utformad för att gå ut via en av kortsidorna. Dvs parallellt med kropp/tröja, visst?
Ja du repeterar hyfsat korrekt det du här citerar av mig.

Duttit.

Citat:
När och var skulle den träffa kroppen?
Förmodligen precis där vi kan se magneten den är fäst vid. Höger övre bröstkorg.

Hur så?

Citat:
Siktar de mot huvudet, benen? Eller någon som är bredvid?
Vilka de? siktar vad?
Citera
2026-05-02, 20:01
Medlem
Citat:
På tal om explosionsteorierna, är det intressant att tänka på totalförstörelsen av Accurate Energetic Systems ca 1 månad efter mordet.

Accurate Energetic Systems (AES) was established in 1980. It is based in McEwen, Tennessee, and conducts research on and manufactures explosives, including demolition charges and high explosives.

https://en.wikipedia.org/wiki/2025_Tennessee_manufacturing_plant_explosion
Japp 👍

Och även det har jag tagit upp tidigare utan respons.

Hm.. 🤔
Citera
2026-05-02, 20:03
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Japp 👍

Och även det har jag tagit upp tidigare utan respons.

Hmmm 🤔

Har inte sett tråden förrän idag, så ursäkta att jag drar upp gammal skåpmat i vartannat inlägg.
Citera
2026-05-02, 20:07
Medlem
Citat:
Har inte sett tråden förrän idag, så ursäkta att jag drar upp gammal skåpmat i vartannat inlägg.
Kör på. Tål att upprepas 👍
Citera
2026-05-02, 20:25
Medlem
Citat:
Som du sa själv, OT. Men som en jämförelse är det intressant att ställa 10/11 vs 9/11 mot varandra. En likhet jag direkt kommer att tänka på är hur brottsplatsen vid båda dessa händelser inte ansågs intressanta att utreda av myndigheter. I Charlie Kirk-fallet lades det helt enkel ny markyta bara dagar efteråt. Vid 9/11 skeppades allt utredningsmaterial bort via lastbilar omgående.

Locket på, som man säger.

Vore kul att höra hur du vet att allt utredningsmaterial forslades bort. Var finns dessa uppgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in