2026-04-28, 23:51
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Jämfört med att utlösa en shaped charge, så ja, då är det där lite fladder av t-shirten bara.

Har Aaron Bray inte tänkt på att denna "jetstråle" skulle samtidigt kauteriserat skadan.
Och troligtvis trängt rakt igenom kroppen.
Om den ens haft rätt vinkel för att träffa dit den skulle?
Jag funderar på hur batteriet skulle kunna flugit ur med så kraft att det går in i halsen på CK.

Røde använder dessutom lip-batterier och om det skulle flyga ur prylen med sån kraft att det penetrar kroppen - då kan man räkna med att det tunna lagret fish paper (vet inte vad det heter på svenska) och plastfilm hade penetrats.

Om ni inte vet vad som händer om man gör hål på ett lipobatteri så kan jag berätta att det brinner. Inte som termit men så pass att enda sättet att få stoppa en brand i lipo- eller lionbatterier är att kväva det med sand som smälter till glas ovanpå det. CK hade blivit rejält brandskadad.

Sök gärna på lithium battery fire och Røde Wireless battery.

Mossads 'beeper bombs'? Har uppenbarligen inte gått på litium batterierna.

Jag är ju ingen dekorerad Navy Seal men jag har pysslat med litiumbatterier I tio år eller så nu.
Citera
2026-04-29, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag funderar på hur batteriet skulle kunna flugit ur med så kraft att det går in i halsen på CK.

Røde använder dessutom lip-batterier och om det skulle flyga ur prylen med sån kraft att det penetrar kroppen - då kan man räkna med att det tunna lagret fish paper (vet inte vad det heter på svenska) och plastfilm hade penetrats.

Om ni inte vet vad som händer om man gör hål på ett lipobatteri så kan jag berätta att det brinner. Inte som termit men så pass att enda sättet att få stoppa en brand i lipo- eller lionbatterier är att kväva det med sand som smälter till glas ovanpå det. CK hade blivit rejält brandskadad.

Sök gärna på lithium battery fire och Røde Wireless battery.

Mossads 'beeper bombs'? Har uppenbarligen inte gått på litium batterierna.

Jag är ju ingen dekorerad Navy Seal men jag har pysslat med litiumbatterier I tio år eller så nu.

Det där bryr sig inte Jon Aaron Bray om i sitt påstående.
Inte andra logiska hål heller..
Citera
2026-04-29, 01:14
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det där bryr sig inte Jon Aaron Bray om i sitt påstående.
Inte andra logiska hål heller..
Jag märkte det. Jag läste.. långt ifrån allt men efter varje stycke som jag läste eller video som jag såg så hade jag en handfull frågor som alla började med 'Men har du tänkt på...?' Som Memnok säger så kan det ibland vara svårt att se skogen för alla träd.

Jag tror liksom på Ockhams rakkniv och det är alldeles för många rörliga delar i konspirationsteorierna. Och många 'outlandish' idéer som ljudutlöst avtryckare eller att ett par gram av vilket sprängämne som helst inte skulle gjort totalt mos av hans tisha.
Citera
2026-04-29, 03:30
Medlem
Citat:
Jag märkte det. Jag läste.. långt ifrån allt men efter varje stycke som jag läste eller video som jag såg så hade jag en handfull frågor som alla började med 'Men har du tänkt på...?' Som Memnok säger så kan det ibland vara svårt att se skogen för alla träd.

Jag tror liksom på Ockhams rakkniv och det är alldeles för många rörliga delar i konspirationsteorierna. Och många 'outlandish' idéer som ljudutlöst avtryckare eller att ett par gram av vilket sprängämne som helst inte skulle gjort totalt mos av hans tisha.
Det enda jag ser från Jon Aaron Bray, är total okunskap av sprängmedel och shaped charges.
Och andra felaktigheter med mordet på Charlie Kirk.
Citera
2026-04-29, 03:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det enda jag ser från Jon Aaron Bray, är total okunskap av sprängmedel och shaped charges.
Och andra felaktigheter med mordet på Charlie Kirk.
Som många andra foliehattsidéer så är hans tankar intressanta. Så länge man inte tänker för mycket på dom.
Citera
2026-04-29, 08:44
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ja, det är för mycket saker som talar emot. Man kan naturligtvis detaljstudera slow motion-bilder och tycka att det ser ut som något händer under tröjan, men sammantaget är det så jävla dumt att man nästan helt kan avfärda den här teorin.

Enligt den här teorin skall det alltså vara någon (antagligen judarna, det brukar vara judarna) alltså ha planerat och genomfört följande:

1. Sett till att TR fanns på plats med sitt gevär (oklart hur, har man lurat dit honom?)
2. Avfyrat sagda gevär i riktning mot Kirk, man hör tydligt hur kulan bryter igenom ljudvallen och smällen från geväret. Dessutom sett till att kulan inte träffade något eller någon när det är 3000 människor närvarande.
3. Tillverkat och fäst en laddning med riktad sprängverkan på CK
4. På något sätt lyckats få den att explodera precis samtidigt som geväret avlossas
5. Sett till att denna sprängladdning inte lämnar några som helst synliga skador på varken CK eller hans kläder förutom splitter som träffar CK i halsen
6. Tappa bort TR i 33 timmar trots att han inte direkt har verkat gömma sig så att han kan lämna in sig själv till polisen
7. Låta TR leva så att man behöver dra igång och kontrollera en hel utredning och en rättegångsprocess
8. Försöka få rättegången TV-sänd för ökad uppmärksamhet
Citera
2026-04-29, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej det gör den inte, motkraften går enligt dig in i 32 gram mikrofon. Den hade gått i småbitar
Det finns bilder som visar fullt med små svarta plastbitar i baksätet på den SUV som tog CK till sjukhuset.

Varför tror du att man använder en shaped charge?

Citat:
och trasat sönder T-shirten.
Inte trasat sönder, men väl orsaka det här:

Förklara nu hur det är förenligt med en .30-06 avlossad från en Mauser.

Citat:
Det tillsammans med alla andra osannolika saker med den här teorin gör att det är i stort sett omöjligt att det har gått till så som du säger. Man detaljstuderar slow motion-bilder istället för att se på den stora bilden och allt som talar emot.
Jag har så här långt inte stött på någon osannolik "sak" i Brays studier, eller någon sannolik dito från ansvariga utredare, nej.

Citat:
Hur fixade man förresten knallen när kulan gick igenom ljudvallen och smällen från geväret om det inte sköts något skott? Hur löste man timingen mellan det och att sprängladdningen löstes ut?
Redan förklarat. Sprängladdningen utlöstes av knallen från ett gevär som avlossades i närområdet.

Citat:
Nej, det är väl bättre att de har staten på israelisk mark.
Den enda israeliska mark jag känner till är grundad på palestinsk mark.

Här har du andra uppgifter?

Och hur vad det nu med att du "roar dig" med att titta på shiamuslimska sprängoffer från Mossads apterade pagers och walkie-talkies i södra Libanon?

Är du även islamofob? Eller rent av rasist?
Citera
2026-04-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ett av hans förslag är att det skulle ha varit en ljudutlöst avtryckarmekanism som reagerade på när geväret avfyrades.

Såna kanske finns, men det låter som en väldigt osäker mekanism. Hur ser man till så att den ut löser ut av något inom samma ljudfrekvens.
Den är hyfsat unik i de flesta miljöer utanför en skjutbana eller en stridszon.
Citera
2026-04-29, 10:36
Medlem
Citat:
Jämfört med att utlösa en shaped charge, så ja, då är det där lite fladder av t-shirten bara.
Förklara då T-shirtens rörelse uppåt mot skadan i halsen millisekunden efter skadan blir synlig. Borde inte en tryckvåg från en kula som träffar i vänster hals få T-shirten att kastas i motsatt riktning?

Likadant med halsbandet. Kastas uppåt med sådan kraft att det går av?

Citat:
Har Aaron Bray inte tänkt på att denna "jetstråle" skulle samtidigt kauteriserat skadan.
Och troligtvis trängt rakt igenom kroppen.
Om den ens haft rätt vinkel för att träffa dit den skulle?
Det är främst just frånvaron av någon skada/utgångshål i CK som kräver ett alternativ till en .30-06 avlossad från en Mauser 98.

Har du tittat på videor som visar hur en sådan kula inverkar på diverse mål?
Citera
2026-04-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, det är för mycket saker som talar emot. Man kan naturligtvis detaljstudera slow motion-bilder och tycka att det ser ut som något händer under tröjan, men sammantaget är det så jävla dumt att man nästan helt kan avfärda den här teorin.
Exakt.
- Det är främst hur T-shirten kastas uppåt riktning skadan i halsen millisekunden efter knallen som måste förklaras.

- Så även halsbandet (metall) som även det samtidigt kastas uppåt med en sådan kraft att det gick av.

- Frånvaron av ett utgångshål i CK.

- Övercementeringen av gräset under CKs podium och därmed förstörandet av brottsplatsen dagarna efter mordet = omöjligt att därefter hitta eventuella rester från en eventuell exploderande mikrofon, eller annat.

- UVUs ansvarigas lögner om att 'ombyggnaden' av brottsplatsen var planerad sedan lång tid tillbaka som ett led i universitets "beautification". Varför ljuga om det?

- CKs ljudansvarige Terryl Farnsworths avlägsnande av simkortet i den kamera som fanns bakom CK när han mördades utan att först informera vare sig polis eller någon annan ansvarig för brottsplatsen.

- Alla små uppsplittrade svarta plastbitar på golv och baksäte i den SUV som tog CK till sjukhuset.

- Erika Kirks lögner om att det var den ansvariga kirurgen i CKs upplivningsförsök som hade sagt att CK hade en fysisk konstitution som "Superman" som förklaring till att den föregivet dödande kulan inte hade något utgångshål.

- Erika Kirks ytterligare lögner om att det istället var TPUSAs Andrew Kolvet som hade "gone rough" när han föregivet myntade "Superman"-förklaringen.
Ska vi fortsätta?

Citat:
Enligt den här teorin skall det alltså vara någon (antagligen judarna, det brukar vara judarna)
Skilj för f*n på judar och zionister.

Citat:
alltså ha planerat och genomfört följande:
Allting tyder så här långt på att mordet genomfördes på beställning av individer i TPUSA, vilka i sin tur genomförde det på beställning av zionisterna och det med garantier från FBI att det skulle mörkläggas.

Förenklat.

Citat:
1. Sett till att TR fanns på plats med sitt gevär (oklart hur, har man lurat dit honom?)
Han var inte närvarande med sitt gevär, nej.

Citat:
2. Avfyrat sagda gevär i riktning mot Kirk, man hör tydligt hur kulan bryter igenom ljudvallen och smällen från geväret. Dessutom sett till att kulan inte träffade något eller någon när det är 3000 människor närvarande.
Än mindre avlossade han något gevär, nej.

Citat:
3. Tillverkat och fäst en laddning med riktad sprängverkan på CK
Det är den troligaste förklaringen så här långt, ja.

Citat:
4. På något sätt lyckats få den att explodera precis samtidigt som geväret avlossas
Busenkelt med en ljudkänslig trigger, ja.

Citat:
5. Sett till att denna sprängladdning inte lämnar några som helst synliga skador på varken CK eller hans kläder förutom splitter som träffar CK i halsen
Igen. Titta på hur T-shirt och halsband rör sig millisekunderna efter gevärsknallen. Förklara nu det med en gevärskula som träffar halsens höger sida.

Citat:
6. Tappa bort TR i 33 timmar trots att han inte direkt har verkat gömma sig så att han kan lämna in sig själv till polisen
Här går det bara att spekulera, men det kan ha varit så enkelt som att man ville att det skulle gå lite tid med en spännande mördarjakt för att få det att verka genuint.

Eller att det synliga hålet i halsen förstörde Plan-A ---> ad hoc Plan-B.

Det finns fler möjliga förklaringar.

Citat:
7. Låta TR leva så att man behöver dra igång och kontrollera en hel utredning och en rättegångsprocess
Som sagt, planen var förmodligen att skjuta ihjäl TR i samband med ett gripande, men att TR förekom dem och överlämnade sig frivilligt till polisen just för att inte möta det ödet.

Som sagt, jag befarar att TR kommer att 'självmördas' innan rättegången avslutas.

Citat:
8. Försöka få rättegången TV-sänd för ökad uppmärksamhet
Fel. De försöker att få rättegången att TV-sändas för att de vet hur det garanterat 'prejudice' juryn att exponera en utpekad mördare dygnet runt i media.

De vet också att audio 'i sak' är precis lika öppet som video, men utan att på samma sätt 'prejudice' juryn.
Senast redigerad av onopono 2026-04-29 kl. 11:39.
Citera
2026-04-29, 12:43
Medlem
nerdnerds avatar
Kanske vi alla grovt har underskattat Candace Owens? Tänk om HON ligger bakom mordet på Charlie Kirk??

Iaf spekuleras det på nätet om att hon känner Cole Allen som nyligen försökte sig på ett attentat mot tRump. Var var hon den ödesdigra kvällen? Varför har hon ställt in flera shower på sistone? Osv. Iaf är hon ju numera inte direkt ett tRump-fan.
https://x.com/CinemaShogun/status/2049167234979758104

https://x.com/CinemaShogun/status/2048869859392414118?s=20
Senast redigerad av nerdnerd 2026-04-29 kl. 12:48.
Citera
2026-04-29, 14:34
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Den är hyfsat unik i de flesta miljöer utanför en skjutbana eller en stridszon.
Var kan jag läsa om såna mekanismer? Vad ska jag söka på för att lära mig mer om dom? Jag är nämligen något av en MÖP och den tekniken vekar väldigt intressesant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in