2026-05-01, 23:58
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Det är lite kul att han försöker spela smart genom att jämföra med en elefantstaty.
Alltså, det är ju en enorm skillnad mellan att påstå att någon har placerat ut en staty av en elefant jämfört med att påstå att någon är dömd för våldtäkt.
Samtidigt sitter hans försvarare (eller vad det nu är) här i tråden och skriker sig hes över att man inte får jämföra ...
Jag orkar inte ... Det är här bara för dumt. Det är skoförsäljarnivå på det hela. Långt under min intellektuella nivå.
Men Daniel kanske är intelligent för att vara en deltidsskoförsäljare?

Har han filmat och lagt ut några kvinnokönade rumpor på IG-stories igen nyligen? Så jävla äckligt att filma kunder bakifrån när de springer på löpband i butiken.

Undrar vad hans fru tycker om det…
Citera
2026-05-02, 02:02
Medlem
GeirHansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Men Daniel kanske är intelligent för att vara en deltidsskoförsäljare?

Har han filmat och lagt ut några kvinnokönade rumpor på IG-stories igen nyligen? Så jävla äckligt att filma kunder bakifrån när de springer på löpband i butiken.

Undrar vad hans fru tycker om det…
Hun har ikke noe imot det.
Citera
2026-05-02, 08:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenIRL
Här bekräftar alltså Motvikt kontexten i videon och thumbnailen han postade. Han bekräftar att han gjort videon och att det inte bara var ”lite klumpigt gjort” av honom. Han bekräftar att HAN menar att Axel blivit ”konfronterad med en känslig dom”. Snyggt Motvikt. Snyggt.
Cred till dig här, Motvikt blandar bort korten väl som en trollkarl, och gör att man inte fattar.

Jag hade gjort värre än besöka Motvikts jobb, och Axel borde stämma Danne.
Citera
2026-05-02, 10:52
Avstängd
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
Cred till dig här, Motvikt blandar bort korten väl som en trollkarl, och gör att man inte fattar.

Jag hade gjort värre än besöka Motvikts jobb, och Axel borde stämma Danne.

Axels och Medvikts besök i skobutiken har överdrivits in absurdum kontra det Motvikt har gjort.
De har uppträtt trevligt och bjudit på kanellängd.
Så jobbar ingen "stalker".
Det är väl ganska harmlöst med tanke på att Motvikt felaktigt hängt ut Axel som dömd våldtäktsman. Konsekvenserna för Axel kan bli ödesdigra pga uthängningen.
Det finns många personer, som i Axels situation, skulle ha levererat nåt betydligt hårdare än fikabröd.

Förresten Motvikt var en av dom som raljerade över att chokladtomte är kul och inte rasistisk. Det vore kul om chokladtomten Alex Ceesay kom in i skobutiken och bad om en förklaring.
Tänk så många arga chokladtomtar det finns därute.
Dom får sätta pansardörrar på lagret i Runners Store snart.
Lagret är som Motvikts snickerboa.
När han förtalat nån är det ut på lagret som gäller, och låsa inifrån.
Senast redigerad av ruskinarms 2026-05-02 kl. 11:12.
Citera
2026-05-02, 12:00
Avslutad
Citat:
Axels och Medvikts besök i skobutiken har överdrivits in absurdum kontra det Motvikt har gjort.
De har uppträtt trevligt och bjudit på kanellängd.
Så jobbar ingen "stalker".
Det är väl ganska harmlöst med tanke på att Motvikt felaktigt hängt ut Axel som dömd våldtäktsman. Konsekvenserna för Axel kan bli ödesdigra pga uthängningen.
Det finns många personer, som i Axels situation, skulle ha levererat nåt betydligt hårdare än fikabröd.

Förresten Motvikt var en av dom som raljerade över att chokladtomte är kul och inte rasistisk. Det vore kul om chokladtomten Alex Ceesay kom in i skobutiken och bad om en förklaring.
Tänk så många arga chokladtomtar det finns därute.
Dom får sätta pansardörrar på lagret i Runners Store snart.
Lagret är som Motvikts snickerboa.
När han förtalat nån är det ut på lagret som gäller, och låsa inifrån.

Chokladtomte är roligt, sluta vara kränkt.

Att det blev en Aftonbladet-artikel med uttalande från chokladtomten himself var också kul
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/LMKWL4/simon-thunberg-kallade-axel-ohman-chokladtomte-kritiseras
Senast redigerad av GustavTrelleborg 2026-05-02 kl. 12:03.
Citera
2026-05-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawa
Jag blev våldtagen en gång av en äcklig gubbe som lurade hem mig till hans trånga lägenhet och bjöd mig på alkohol.
Många av mina vänner "hängde ut" den äckliga gubben på sina social medier och kallade honom våldtäktsman.
Andra för mig ganska okända människor hjälpte till att sprida detta om den äckliga gubben, vilket jag än idag är oerhört tacksam för!
Det låter som att Motvikt har varit en god samarit som hjälpt till att sprida konfrontering av en sådan äcklig gubbe.

Den vidriga gubben som våldtog mig sökte aldrig upp varken mig, någon av dem som hängde ut honom eller dem som hjälpte till att sprida uthängningen av honom.

Det låter som ett ytterst psyksjuk gubbe som Motvikt har (på något sätt?) råkat sprida något om? Som ränner till Motvikt arbetsplats?

Ta hand om er allihopa och fortsätt det viktiga arbetet med att varna för äckelgubbar som våldtar flickor! -- låt er inte skrämmas!
// Daniella

Det sk offret till den sk våldtäkten har bett dessa människor sluta hänga ut Axel och därmed henne.

"Offret" är vän till Axel och hänger i hans chattar.

Ska Daniel aka Motvikt få bestämma vem som är våldtäktsman eller inte?
Citera
2026-05-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Det var väl inte Daniel aka Motvikt som konfronterade den äckliga gubben med att vara våldtäktsman?

För övrigt tycker jag att du fokuserar på helt fel saker, och dessutom försöker du omskriva saker så att de inte längre beskriver vad som faktiskt har hänt. Så skulle jag aldrig göra, då skulle jag skämmas.

Jag gillar Motvikt för att han verkar vara en ordentlig man som står upp för utsatta flickor genom att hjälpa till att upplysa och sprida när andra vågar konfrontera äckliga gubbar!

// Daniella
Citera
2026-05-02, 12:33
Avslutad
Citat:
Det sk offret till den sk våldtäkten har bett dessa människor sluta hänga ut Axel och därmed henne.

"Offret" är vän till Axel och hänger i hans chattar.

Citat:
Vid tiden för händelsen var Axel ingen gubbe och "skärmdumpskvinnan" ingen liten flicka.

Vad gäller dina sexuella fantasier finns det ett subforum här för hebefili.

Axels flygande apor anfaller.
Citera
2026-05-02, 12:37
Medlem
Citat:
Axels flygande apor anfaller.

Nix, finns ingen jag skulle besvära mig med att bli en flygande apa för.

Däremot ska man hålla sig till sanningen.
Citera
2026-05-02, 12:38
Avslutad
Citat:
Nix, finns ingen jag skulle besvära mig med att bli en flygande apa för.

Däremot ska man hålla sig till sanningen.

Om det inte var något övergrepp så finns det inga problem med att folk snackar om det. =)
Citera
2026-05-02, 12:41
Medlem
Citat:
Om det inte var något övergrepp så finns det inga problem med att folk snackar om det. =)

Ska du börja köra Daniels skeva "logik"?

Om Daniel hade gjort så mot mig hade Daniel fått ligga på sjukhus. Då är jag ändå inte särskilt våldsam som person.
Citera
2026-05-02, 12:44
Avslutad
Citat:
Ska du börja köra Daniels skeva "logik"?

Om Daniel hade gjort så mot mig hade Daniel fått ligga på sjukhus. Då är jag ändå inte särskilt våldsam som person.
Det var ändå rejält grisigt beteende i fyllan, så förstår att det passar bra för vissa att det tydligen ska tystas ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in